• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Cannes Lions: Veliko sprememb na vidiku!

Organizatorji mednarodnega festivala kreativnosti Cannes Lions so napovedali številne novosti. Med drugim bo festival krajši (med 18. in 22. junijem 2018), kotizacije cenejše in tekmovanje posodobljeno. Odzvala se je tudi agencijska mreža Publicis.

Nove kategorije in vsebinski sklopi

Začnimo s tekmovalnim delom, ki naj bi po besedah organizatorjev boljše odražal stanje v industriji. »Upokojili« so leve v kategorijah promocije in aktivacije, celostnih akcij in interaktivnih medijev (Cyber), dodali pa so pet novih. To so kreativnost v spletnem poslovanju (Creative E-commerce), industrijske veščine (v Industry Craft so združili kategorije tiskanih oglasov, zunanjega oglaševanja in oblikovanja), cilji trajnostnega razvoja (Sustainable Development Goals), izkušnje z blagovno znamko (Brand Experience) ter družbeni mediji in vplivneži (Social&Influencer). V letu 2018 bodo drugače nagrajevali dela dobrodelnih in nevladnih organizacij. Na ta način želijo popolnoma ločiti dobrodelne in oznamčene (komercialne) akcije. Ukinili so 120 podkategorij, vsako delo pa bo mogoče prijaviti v največ šest kategorij (do zdaj neomejeno).

Levi po novem štejejo več

Drugačno vrednotenje nagrad naj bi »boljše odražalo težavnost osvojitve leva v primerjavi z uvrstitvijo v ožji izbor«. Velika nagrada bo po novem vredna 30 točk, prej pa jih je bila 10. Za zlatega leva prijavitelj dobi 15 točk, prej jih je 7. Poleg tega so vse kategorije razvrstili v 9 vsebinskih sklopov, ki naj bi ponazarjali »discipline« ali veje oglaševalske industrijie. To so doseg, komunikacija, veščine, izkušnja, inovacija, vpliv, družbena odgovornost, zabava in zdravje (razvrstitev si oglejte v tabeli v galeriji). Na teh sklopih naj bi temeljil tudi program predavanj in ostalih aktivnosti na festivalu.

Dragi obiskovalci, cenejše bo

Veliko obiskovalcev in tudi agencij (vključno z največjim oglaševalskim holdingom WPP) se je glasno pritoževalo nad cenami v času festivala. Kotizacijo, ki je lahko za celoten festival stala več kot 4 tisoč evrov, so pocenili za 900 evrov. Cene nastanitev za prihodnje leto so zamrznili, obiskovalci festivala pa bodo lahko cenejše jedli v določenih restavracijah. Okrog 50 restavracij naj bi imelo takrat fiksne cene. Prijavljena dela bodo razstavljena po celotnem Cannesu in ne le glavnem prizorišču. Organizatorji pa so mislili na ljudi iz industrije, ki takrat ne bodo v Cannesu. Zagotovili so namreč prenos v živo »na vseh platformah«.

Odzval se je tudi Publicis

Agencijska mreža Publicis je pozdravila spremembe in bo tudi aktivno sodelovala pri implementaciji sprememb. Kljub vsemu bodo držali besedo in sodelovali šele leta 2019. saj zmanjšujejo stroške. Prav tej odločitvi številni pripisujejo začetek prepotrebnih sprememb v industriji. »Z organizatorji smo tesno sodelovali pri načrtovanju sprememb. Zelo smo veseli in festival uživa našo polno podporo pri preobrazbi. Na našo aktivno udeležbo lahko računate leta 2019,« so zapisali v sporočilu za javnost.

Tekmovalne kategorije, razvrščene v 9 vsebinskih sklopov. Vir: AdWeek