• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Generacija Z je konservativna tudi glede oglaševanja

Generacija Z, rojena po letu 2000, naj bi bila po ugotovitvah raziskovalcev najbolj konservativna generacija po 2. svetovni vojni. To velja tudi za formate oglaševanja. Najbolj so dovzetni za zunanje oglaševanje, kino in tiskane oglase. Torej tam, kjer jim ni treba uporabljati programov za blokiranje oglasov.

Lani smo oglaševalce opozarjali, da prihaja z družbenega vidika zelo konservativna generacija. Preference današnjih najstnikov ne odražajo njihovih navad (odraščajo s pametnimi telefoni in tabličnimi računalniki), ugotavljajo pri raziskovalni hiši Kantar Millward Brown (raziskovalnem oddelku oglaševalskega holdinga WPP). Hkrati spletnim oglaševalcem sporočajo slabo novico. 70 odstotkov sodelujočih najstnikov v raziskavi ne mara spletnih oglasov, 52 odstotkov pa jih uporablja programsko opremo za blokiranje oglasov. Po drugi strani so jim všeč oglasni formati, ki jim številni napovedujejo zaton. Več kot polovici so všeč zunanje oglaševanje (55 odstotkov), oglaševanje v kinu (53 odstotkov) in tiskani oglasi oziroma oglasi v revijah (51 odstotkov). Za primerjavo: prikazne oglase na mobilnih napravah »tolerira« le 30 odstotkov sodelujočih v raziskavi, ki so jo izvedli v 59 državah.

Generacija Z je tudi najbolj »internetna« generacija v primerjavi z generacijama X in Y. So tudi največji uporabniki družbenih omrežij. predvsem zaradi svoje navezanosti na pametne telefone. Kar pa po ugotovitvah raziskovalcev ne sovpada z naklonjenostjo do blagovnih znamk na spletu. »Sovražijo, ko jim blagovne znamke narekujejo, kaj naj gledajo in kaj naj kupijo. Zelo so previdni, katere blagovne znamke bodo del njihove skupnosti. To pomeni, da niso prav dobrodošle s svojimi oglasi, če tega ne počnejo na pravi način,« so komentirali raziskovalci.

V raziskavi »AdReaction« je sodelovalo 24 tisoč pripadnikov generacij X, Y in Z. Prenesete si jo lahko tukaj.