• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Optimizirajte svoje oglaševalske akcije na Googlu!

Ni naključje, da je Google Adwords postal zelo priljubljen način oglaševanja. Eden izmed glavnih razlogov za to je tudi avkcijski sistem plačevanja na klik, kjer poleg cene, ki ste jo pripravljeni plačati za posamezen klik, na uspešnost iz uvrstitev vplivajo tudi nekateri drugi pomembni dejavniki. S pravim pristopom lahko za klik na najvišji poziciji plačate tudi osemkrat manj.

Foto: Dreamstime

Oglaševanje s pomočjo storitve Google Adwords je lahko zelo učinkovito ali pa čista potrata denarja. Kako se bo obnesel pri vas, je v prvi vrsti odvisno od vaše ponudbe. Če imate konkurenčno ponudbo izdelkov in/ali storitev, ki jih ljudje potrebujejo, je polovica poti že za vami. Zdaj je treba le še izbrati prave ključne besede in poskrbeti za dobro oceno kakovosti (»quality score«).

1. Kaj je QS ali ocena kakovosti in kako vpliva na ceno klika?

QS ali ocena kakovosti je ocena, ki jo Google dodeli vaši oglaševalski akciji. Najnižja možna ocena je 1. Če dobite to oceno, se vaš oglas najverjetneje sploh ne bo prikazoval, če se pa že bo, bo cena klika zelo visoka. Najvišja možna ocena je 10 in pri tej ceni lahko pričakujete, da se boste uvrščali na najvišja mesta po precej bolj ugodni ceni klika.

Kako ocena kakovosti vpliva na ceno klika, lepo prikazuje spodnja slika:

Zelo podrobno sem o oceni kakovosti že razlagal na blogu podjetja: http://www.optimizacija-strani.info/2015/07/kako-ocena-kakovosti-vpliva-na-ceno-klika.

Oceno kakovosti oziroma »quality score« lahko dodate kot stolpec pri ključnih besedah v sistemu Google Adwords, prikaže pa se tudi, če se z miško postavite na oblaček poleg ključne besede:

V grobem, kot prikazuje zgornja slika, na oceno kakovosti vplivajo trije pomembni dejavniki, in sicer:

  • pričakovani CTR,
  • ustreznost oglasa,
  •  primernost spletne strani.

V nadaljevanju si na kratko poglejmo vsak dejavnik in kako ga lahko izboljšamo.

2. Kaj je CTR in kako vpliva na oceno kakovosti?

CTR (»click-through rate«) je informacija o tem, koliko odstotkov ljudi se odloči za klik na vaš oglas. Če je CTR 10-odstoten, to pomeni, da jih je izmed 100 ljudi, ki so v Google vpisali vašo ključno besedo, 10 kliknilo tudi na vaš oglas.

CTR je najbolj pomemben dejavnik, če želite imeti dobro oceno kakovosti. Zelo poenostavljeno lahko to razložimo tako, da Google seveda želi zaslužiti in če vaš oglas uporabniki radi kliknejo, ga bo raje prikazal višje kot neki drug oglas, ki ga ne želi nihče klikniti. Tudi v primeru, če bodo tekmeci za drugi oglas želeli plačati dvakrat več.

Kakšen je dober CTR in kakšen slab, je odvisno od ključne besede in pozicije vašega oglasa. Ga pa lahko precej izboljšate z analizo ključnih besed in vključitvijo negativnih ključnih besed v vaše oglaševalske akcije.

3. Primernost spletne strani

Eden izmed dejavnikov za dobro oceno kakovosti je tudi primernost spletne strani. Pri tem je predvsem pomembno, da uporabnika pripeljemo na stran, kjer so natanko tiste stvari, ki jih je iskal.

V preteklosti sem že videl veliko oglaševalskih akcij, ki so kar za vse ključne besede ob kliku uporabnika peljale na prvo stran. Posledično je bila tudi ocena kakovosti obupna, kliki pa izjemno dragi.

Za primer vzemimo spletno trgovino z otroško opremo in ključno besedo »otroški vozički«. Ko uporabnik na Google vpiše ključno besedo »otroški vozički«, pričakuje, da ga bomo po kliku preusmerili na stran, kjer bodo prikazani samo otroški vozički in ne celotna ponudba otroške spletne trgovine.

Za dobro oceno kakovosti je treba poskrbeti tudi za uporabniško izkušnjo, tako da stran deluje hitro, da je pregledna in da uporabnik na njej hitro najde prave informacije, da je na strani dovolj ponudbe …

Zakaj je Googlu pomembno, da je spletna stran relevantna za uporabnika?

Spet lahko začnem s tem, da Google želi zaslužiti. Če bo uporabnik zadovoljen z vsebino po kliku na oglas, bo še naprej klikal na oglase; če pa bo vsebina zanič, neprimerna in bo nezadovoljen, ne bo več želel klikati na oglase in posledično, predvsem dolgoročno, bo Google zaslužil manj.

4. Ustreznost oglasa

Oglas mora biti v kontekstu s ključno besedo in vsebino na strani. Če napišete odličen oglas, ki bo pritegnil uporabnika in bo ta z veseljem kliknil nanj, na spletni strani pa teh pričakovanj ne boste izpolnili, bo seveda tudi Google to kaznoval s slabšo oceno kakovosti in dražjim klikom.

Tudi zaradi boljše konverzije je pomembno, da je oglas relevanten in v kontekstu tako s ključno besedo kot tudi z vsebino v oglasu. Dobra praksa je tudi, da v oglasu uporabite ključno besedo – to lahko naredite z »vstavljalniki« oziroma »keyword insertions«, a o tem rajši kdaj drugič (ali na seminarju, glej okvir).

5. Analiza ključnih besed

To je ena od prvih, če ne čisto prva stvar, ki jo morate narediti, preden začnete z oglaševalsko akcijo. Poiskati morate takšne ključne besede, ki jih uporabniki iščejo in so hkrati tudi dovolj povezane z vašo vsebino.

Če za primer vzamemo besedo vzmetnice – za to ključno besedo bo odlična pristajalna stran tista, kjer bodo nabrane številne vzmetnice po konkurenčni ponudbi.

Po drugi strani, če za oglaševanje izberemo ključno besedo spanje, bo treba prilagoditi tudi pristajalno stran – v tem primeru namesto vzmetnic navedite navodila, kaj je pomembno za dobro spanje, težave, povezane s spanjem, in katere od vaših vzmetnic lahko pomagajo izboljšati spanje in odpraviti težave.

Za analizo ključnih besed lahko uporabite orodje »keyword planner«, ki je del sistema Google Adwords in je brezplačno za vse uporabnike oglaševanja z Google Adwords. Obstajajo pa tudi številna plačljiva orodja, eden izmed njih je Keywordtool.io.

6. Iskalni izrazi in negativne ključne besede

Google bo poleg zakupljenih ključnih besed vaš oglas prikazal tudi pod drugimi ključnimi besedami, za katere bo domneval, da so dovolj povezane z vašo dejavnostjo in izbrano ključno besedo. Za uspešno oglaševalsko akcijo je pomembno, da te izraze redno pregledujete (najdete jih pod iskalnimi izrazi v Google Adwords) in takšne, ki niso relevantne za vaš posel, izključite tako, da jih dodate med negativne ključne besede.

Primer: brezplačno prevajanje, kjer uporabniki verjetno iščejo spletni slovar, ni primerno za prevajalsko agencijo, ki nudi prevajalske storitve za plačilo.

Ta primer sem navedel namerno, saj je pod besedo »brezplačno prevajanje« vedno moč najdi kar nekaj oglaševalcev. Preden se odločite, da boste neko ključno besedo izključili, je pomembno, da preverite, ali je res nerelevantna ali pa vam mogoče prinaša nove posle. To lahko preverite z Google Analytics, ki je tema naslednje točke.

7. Spremljanje rezultatov z Google Analytics

Prednost spletnega oglaševanja je prav merljivost vseh oglaševalskih akcij. Včasih je veljal pregovor, da je polovica oglaševalskega denarja vrženega proč, težava pa je, da ne vemo, katera polovica. Danes je ta ovira odpravljena, saj lahko z analitiko točno vidimo, katere ključne besede in celo kateri iskalni izrazi vam prinašajo nova povpraševanja, kakšna je cena na prejeto povpraševanje pod izbrano ključno besedo in še veliko več.

Za uspešno oglaševalsko akcijo je nujno, da imate vzpostavljeno analitiko in da merite tudi vse bolj in manj pomembne cilje na vaši spletni strani.

8. Razširitve oglasov

Svoje oglase lahko še dodatno razširite s številnimi razširitvami, kot so na primer telefonska številka, lokacija, možnost pošiljanja SMS-sporočila …

Tudi uporaba razširitev je pomembna, da je vaš oglas še bolj opazen, še bolj relevanten, saj bo imel posledično višji CTR, boljšo QS in nižjo ceno klika.

9. Napredne tehnike Google Adwords oglaševanja

Google vam poleg oglaševanja v iskalnem omrežju (Google search ali, kot radi rečemo, kar na Googlu) omogoča tudi številne napredne možnosti oglaševanja, kot so remarketing, dinamični remarketing, Gmail Sponsored Promotions, oglaševanje na YouTubu …

V večini primerov je za vse tiste, ki vas zanima čim hitrejša konverzija, najbolj primerno oglaševanje v iskalnem omrežju, saj tako dosežete tiste, ki iščejo točno to, kar vi ponujate, točno v tistem trenutku, ko to potrebujejo.

Z drugimi načini pa lahko zajamete precej širši krog ljudi in jih navdušite za nakup stvari, za katere mogoče še 5 minut nazaj niso vedeli, da obstajajo oziroma da jih potrebujejo.

10. Kdaj uporabiti katero možnost oglaševanja Google Adwords?

Odvisno od izdelka oziroma storitve, ciljev in sredstev. V večini primerov se najprej lotimo tako imenovanega »lower funnela«, torej oglaševanja v iskalnem omrežju, pozneje pa razširimo tudi v tako imenovani »upper funnel«, da ustvarimo nove želje in povpraševanja.

Pomembno je, da raziščete vse možnosti, ki jih ponuja Googlovo oglaševanje, saj se le tako lahko odločite za pravo možnost, takrat ko je to potrebno.

Članek je bil prvotno objavljen v oktobrski, 436. številki MM-a. Na spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na i[email protected]