• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Cannes Lions 2017: Ste že spoznali Grahama?

Ena izmed odmevnejših oglaševalskih akcij v minulem letu je zagotovo tudi »Spoznajte Grahama« (»Meet Graham«), v kateri so upodobili edinega človeka, ki lahko preživi prometno nesrečo. Opomnik, kako ranljivi smo ljudje, so zasnovali v avstralski agenciji Clemenger BBDO Melbourne za tamkajšnjo Komisijo za prometne nezgode. V Cannesu so med drugim dobili veliko nagrado za spletno akcijo.

Sinoči so v Cannesu podelili še nagrade v petih tekmovalnih skupinah. Agencija Grey Ljubljana, ki je z »Lahkonočnicami« podjetja A1 Slovenija prišla v ožji izbor v kar treh kategorijah, žal ni prejela tako zaželenega leva. Je pa že uvrstitev v ožji izbor velik dosežek v tako močni konkurenci odličnih oglaševalskih projektov z vsega sveta.

Žirija je v skupini spletnih akcij sicer podelila kar tri velike nagrade. Poleg že omenjenega Grahama sta jo najbolj navdušili še »Index Aland/Projekt Baltsko morje«, ki so ga za švedsko banko Aland ustvarili v švedski agenciji RBK Communication, in akcija iskalnega markeginga »Ste mislili Mailchimp?« (»Did you mean Mailchimp?«) za Mailchimp, delo agencije Droga5 iz New Yorka.

V skupini mobilnih del si je veliko nagrado prislužila aplikacija za ugotavljanje plodnosti pri moških »Družinski način« (»The Family Way«), delo japonske agencije Dentsu za podjetje Recruit Lifestyle. V skupini neposrednih akcij pa je velika nagrada pripadla agenciji David iz Miamija, ki je za verigo restavracij s hitro prehrano Burger King zasnovala akcijo »Google, Whopperjev dom« (»Google Home of the Whopper«). Naj spomnimo, Burger King, tudi kreativni oglaševalec leta, je že dobil veliko nagrado za serijo tiskanih oglasov »Pečeno na plamenih – od leta 1954« (»Flame Grilled Since 1954«).

Velikega leva za inovativnost je prejel projekt »The Humanium Metal Initiative«, ki si prizadeva za zmanjšanje uporabe strelnega orožja. Iz reciklirane kovine, pridobljene iz uničenega orožja, proizvajajo nov material, tako imenovani »humanij«, ki je namenjen komercialni proizvodnji. Gre za pobudo švedske neprofitne organizacije IM Swedish Development Partner, za kreativno zasnovo in oblikovanje pa sta poskrbeli agenciji Åkestam Holst in Great Works iz Stockholma.

Veliko nagrado v skupini kreativne uporabe podatkov je dobila ameriška agencija DigitasLBi, ki je za proizvajalca bele tehnike Whirlpool zasnovala program »Care Counts«. Ker v revnejših državah na tisoče otrok ne prihaja v šolo, ker nimajo čistih oblačil, so v okviru programa v šole namestili pralne stroje. V šolo prinesejo umazana oblačila, ki se operejo, medtem ko so pri pouku. »Umazana oblačila ne smejo biti ovira na poti do izobrazbe,« so pojasnili pri Whirlpoolu.