• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Velika nagrada SOF: »Štartaj Slovenija«

V naslednjih dneh bomo podrobneje predstavili posamezne oglaševalske akcije, ki so bile na 26. Slovenskem oglaševalskem festivalu (SOF) nagrajene z velikimi nagradami. Začenjamo s projektom »Štartaj Slovenija«, ki je prejel veliko nagrado v skupini celostnih komunikacijskih akcij.

Kot smo že poročali, se je vseslovenska podjetniška pobuda »Štartaj Slovenija«, ki je nastala v partnerstvu med medijsko hišo Pro Plus, trgovsko družbo Spar Slovenija in kreativno agencijo Formitas BBDO, uvrstila v ožji izbor tekmovanja za nagrade Warc Innovation Awards 2017. Gre za edini projekt iz celinske Evrope, ki se mu je uspelo uvrstiti med dvajset inovativnih marketinških projektov lanskega leta. Temu dosežku se je zdaj pridružila še velika nagrada SOF.

O projektu »Štartaj Slovenija« smo v Marketing magazinu že podrobno poročali. V nadaljevanju tako objavljamo članek, ki ga je za MM, št. 427-428 (januar-februar 2017) prispeval Mitja Tuškej, strateg in partner v agenciji Formitas BBDO.


Štartaj, Slovenija!

»Štartaj Slovenija« je projekt, ki mu je uspelo, da je potrošnike vključil v zgodbe kandidatov, v zgodbe njihovih izdelkov. Še več. Potrošniki sami so soustvarjali zgodbo projekta, ki so ga zasnovali trije partnerji Spar Slovenija, Pro Plus in Formitas.

Mitja Tuškej

Morda je trditev, da je »Štartaj Slovenija« eden od najodmevnejših komunikacijskih projektov, ki so bili pripravljeni pri nas v zadnjih dvajsetih letih, premočna. A že danes je nesporno dejstvo, da je projekt dosegel in presegel vse cilje, ki smo si jih trije partnerji projekta Spar Slovenija, medijska hiša Pro Plus in agencija Formitas z njeno sestrsko medijsko hišo Direct Media Komunikacije zastavili v decembru leta 2015.

Takrat se je idejni koncept, ki je bil na pobudo direktorja Spara Slovenija Igorja Merviča zasnovan v agenciji Formitas, začel udejanjati. Trije partnerji so si takrat segli v roke in z velikim medsebojnim zaupanjem prižgali projektu zeleno luč.

Strateški cilj Spara Slovenija je bil, da učvrsti svoj ugled v najbolj aktivnem delu populacije, da o svojem znanju in sposobnostih prepriča segment inovatorjev in zgodnjih sledilcev, torej tistih, ki danes ustvarjajo in širijo trende in soustvarjajo moč tistim znamkam, v katere verjamejo in verujejo.

Sami zmoremo veliko, skupaj zmoremo vse!

Med mladimi se je v zadnjih letih razširilo prepričanje »da se tukaj nič ne da«, »da vse furajo strici iz ozadja« in »da je boljše iti ven, saj se tam vsaj da ustvarjati in uspeti«. SURS-ov podatek, da je v letu 2015 odšlo v tujino trikrat več mladih kot leta 2010, je boleč. 2750 mladih manj v Sloveniji, po večini izobraženih in nadpovprečno sposobnih, je dejstvo, ki potrjuje precejšnjo mero obupa in neperspektivnosti, ki jo mladi čutijo v Sloveniji. Mladi so vedno bolj prepričani, da jih »itak nihče ne šteka«, da mladim z idejami »ni nihče pripravljen pomagati«. S projektom »Štartaj Slovenija« smo želeli pokazati in dokazati nasprotno – da se da. Zgodba »Štartaj Slovenija« temelji na priložnosti, ki jo je Spar v tesni prepletenosti z oddajo dal mladim, neuveljavljenim in nadobudnim podjetnikom. To je bil temeljni kamen celotnega projekta.

Izbrali smo 12 mladih, še neuveljavljenih ustvarjalcev, ki se s svojimi izdelki in znamkami šele podajajo na pot podjetništva. Omogočili smo jim, da svoje izdelke postavijo na police največjega trgovca v Sloveniji. Njihove zgodbe in njihovo pot uveljavitve na trgu smo predstavili in spremljali na najbolj gledanem televizijskem programu v Sloveniji. Ekipa POP TV je ustvarila povsem nov, avtorski format oddaje. Že po prvem predvajanju oddaje Štartaj, Slovenija! je »roller coster« dogajanja odšel na svoje razburljivo potovanje.

Projekt je svojo zgodbo gradil na predstavitvi dvanajstih mladih podjetnikov in njihovih izdelkov v desetih oddajah Štartaj, Slovenija!, ki se je od 16. oktobra dalje ob nedeljah predvajala na največji komercialni televiziji v Sloveniji, na programu POP TV. V prvih šestih oddajah se je javnosti predstavilo vseh dvanajst podjetnikov s svojimi zgodbami in zgodbami svojih izdelkov. Naslednje tri oddaje so pokazale, kako zahtevno je najti stik s kupci in kako ključno se je zavedati, da ima prodaja izjemno pomembno vlogo pri uspehu znamke. Biti hkrati inovator, proizvajalec, organizator procesov in prodajalec meji pogosto na misijo nemogoče. Vsi podjetniki so se z ogromno mentorsko pomočjo množice sodelavcev pri projektu ogromno naučili. V zadnji, finalni oddaji, je direktor podjetja Spar Slovenija v pogovoru z vsemi kandidati podpisal pogodbe s tistimi podjetniki, ki so jih s svojimi nakupi najbolj podprli kupci v Sparovih trgovinah. Njihova podpora je pri večini izdelkov presegla najbolj optimistična pričakovanja. Vsi trije partnerji pa smo izbrali Hit produkt leta. Izbran je bil izdelek oziroma znamka, ki se je najboljše odrezala v prodaji, ki ima jasno razvojno vizijo in ki med vsemi izdelki izjemno dobro sledi trendom v svetu.

Oddaja Štartaj, Slovenija! je bila močan okvir, okrog katerega je bil spleten zahteven in osredotočen komunikacijski projekt, ki je uspešno gradil zgodbo o tem, da se v Sloveniji da, da »sami zmoremo veliko, skupaj zmoremo vse«, kar je bilo tudi ključno sporočilo kampanje »Štartaj Slovenija«.

Ključna integracija različnih komunikacijskih kanalov

Komunikacije projekta so bile ustvarjene s pomočjo plačanih, prisluženih in lastnih komunikacijskih kanalov. Pripovedovanje zgodbe projekta »Štartaj Slovenija« je skozi integracijo različnih komunikacijskih kanalov svoje učinke multipliciralo.

V segmentu plačanih komunikacij je bil projekt aktiven v oglaševanju preko televizijskih oglasov, v zunanjem oglaševanju na velikih plakatih, v oglaševanju na družbenih omrežjih in razširjen z različnimi oblikami vsebinskega in nativnega oglaševanja v tiskanih medijih ter na spletnih portalih. V medijsko partnerstvo projekta sta se vključili medijski hiši Delo in Adria Media.

Vsi, ki so sodelovali pri projektu, so vanj vložili ogromno. Vse ekipe, ki so se srečale z vsebinsko močjo projekta, so pridale svoj košček k njegovi uspešnosti. Sodelovanje in vključenost več kot osemdesetih sodelavcev iz treh podjetij sta bila izjemna. Energija vseh je bila usmerjena v to, da bi mladi podjetniki resnično uspeli in da bi širša javnost sprejela idejo in se nalezla pozitivnega razmišljanja. Partnerstvo se je v projektu »Štartaj Slovenija« pokazalo kot izjemno močna oblika sodelovanja.

Vključenost ciljne skupine in tudi širše javnosti v projekt se je preko družbenih omrežij pokazala kot izjemno močno orožje kampanje. Komunikacije so se širile preko šestnajstih profilov na Facebooku, prek osmih profilov na Twitterju, preko sedmih profilov na Instagramu in preko dveh kanalov na YouTubu. V hkratno interaktivno komunikacijo so se vključevali vsi partnerji projekta. Spar Slovenija je komunikacije o projektu vodil na svoji Facebookovi strani @Spar Mesto, na svojem Twitterjevem profilu @Spar Slovenija in na internetnih straneh spar.si. Pro Plus je polnil vsebine o projektu na internetnih straneh startajslovenija.si in na vseh svojih internetnih portalih. Agencija Formitas je skrbela za Facebookovi strani @Štartaj Slovenija, za YouTubov kanal @startajslovenija in hkrati pomagala soupravljati 12 Facebookovih profilov vseh kandidatov. Videovsebine na Facebooku, ki so vključevale tudi 6 prenosov v živo (live stream), objave dodatnih vsebin, ki niso bile objavljene v oddaji, objave skrajšanih vsebin iz oddaj in posnetke, ki so jih pripravili kandidati sami, si je ogledalo več kot pol milijona Slovencev. To je četrtina celotne slovenske populacije! Na kanalu na YouTubu si je posnetke ogledalo še dodatnih 200.000 ljudi. Od oboževalcev na družbenih omrežjih smo dobili več kot 150.000 aktivnih odzivov. Med lastnimi komunikacijskimi kanali velja izpostaviti tudi Sparove trgovinske letake, direktno komuniciranje preko elektronske pošte in drugih internih komunikacijskih kanalov trgovskega podjetja.

Odziv je bil izjemen tako med mediji kot tudi med blogerji. Več kot 500 objav v več kot 50 medijih je rezultat, ki nas je vse pozitivno presenetil. Mediji so zaznali moč projekta in njegovo družbeno koristnost.

Izjemna podpora podjetnikom

Aktivna podpora kandidatom in projektu pa se ni pokazala samo v pozitivnih komentarjih, objavah, všečkih in deljenjih, ljudje so svoje kandidate množično podprli tudi z nakupi.

Do sredine decembra smo zabeležili preko 60.000 nakupov. Če bi takšne odzive na komunikacije dosegli na primer v ZDA, bi na tem tržišču lahko število nakupov enačili z devetimi milijoni prodanih izdelkov. Vrednost prodaje bi na tem trgu ob enaki odzivnosti kot pri nas presegla 90 milijonov dolarjev! Več kandidatov je preseglo prodajo konkurenčnih izdelkov v svoji kategoriji. Rast je bila tako velika, da je od sredine novembra dalje na prodajnih mestih izdelkov primanjkovalo, police so bile večkrat prazne, saj je povpraševanje preprosto preseglo proizvodne zmožnosti kandidatov. Prodaja izdelkov se je po predstavitvi v oddaji v posameznih primerih povečala tudi za več kot dvajsetkrat!

Vključenost potrošnikov v projekt in njihova naklonjenost je tudi pri tem pokazala svojo moč. Dejstvo, da na prodajnih policah zmanjkuje izdelkov, je večina v svojih komentarjih na družbenih omrežjih sprejela dobesedno z navdušenjem. Podpora podjetnikom je bila resnično izjemna. Pregovorno slovensko negodovanje in zavistnost je dobesedno izpuhtela.

Projekt je pokazal in tudi dokazal, da so bili temelji »Štartaj Slovenija« dobro postavljeni. Dokazali smo, da potrošniki iščejo znamke, ki jih vključujejo, ki jih razumejo, ki jim je mar in delujejo družbeno odgovorno. Potrošniki iščejo znamke, ki jim lahko zaupajo, ki jasno povedo, za čem stojijo in komunicirajo osredotočeno.

Večja vrednost vseh sodelujočih znamk

»Štartaj Slovenija« je projekt, ki mu je uspelo, da je potrošnike vključil v zgodbe kandidatov, v zgodbe njihovih izdelkov. Še več. Potrošniki sami so soustvarjali zgodbo projekta Štartaj, Slovenija.

Projekt je povečal vrednost znamke Spar, projekt je povečal vrednost medijske znamke Pro Plus oziroma njegovega programa Pop TV. Projekt je na trgu uveljavil dvanajst novih tržnih znamk.

Kampanja »Štartaj Slovenija« je skupaj s širšo javnostjo soustvarila in nedvoumno pokazala in dokazala, da se da. Tudi v Sloveniji. Če le stopimo skupaj, poiščemo možnosti in vztrajno gremo skupaj do cilja. Zavest o moči podjetniške ideje se je med ljudmi v Sloveniji močno povečala. Številni strokovnjaki, ki se v Sloveniji ukvarjajo s podjetništvom in start-upovstvom, so jasno zaznali bistveno razliko med razumevanjem podjetništva pred začetkom projekta in danes.

Vsi, ki smo bili neposredno vključeni v projekt, pa smo opazovali in pogosto odprtih ust spremljali izjemno pozitivno energijo, ki se je spletla med vsemi mladimi podjetniki in med njimi in vsemi sodelavci projekta. Med sodelujočimi podjetniki ni bilo popolnoma nobene nevoščljivosti. Vsi so se veselili uspehov drugega. Eksplozija čustev je dosegla vrhunec na snemanju zaključne oddaje in pri izboru devetih znamk in podjetnikov, ki bodo svojo pot na prodajnih policah »Štartaj Slovenija« v Sparu nadaljevali v letu 2017. V letu 2017 ne samo na policah v trinajstih megamarketih Interspar, ampak tudi na policah v več kot štiridesetih trgovinah Spara Slovenija.

Znamke Nelipot, Zulu Zion, Tattoo care, Gorki chili, Knap, LePotica, 20Chocolate, Barba in Less game so dokazale, da se da in so lahko odličen vzor za nov zagon, za nove ideje in za nove znamke v Sloveniji. Projekt »Štartaj Slovenija« je dokaz, da je medsebojno sodelovanje in izjemno partnersko zaupanje pot, ki vodi v uspeh in premika meje verjetnega.

Članek Mitje Tuškeja je bil prvotno objavljen v januarsko-februarsko številki Marketing magazina (427-428).