• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Masterindex: Evropejci vedno raje kupujejo preko spleta

V Evropi preko spleta vsaj enkrat na teden nakupuje že vsak četrti uporabnik interneta, kaže raziskava Masterindex. Za Evropsko unijo napovedujejo 45-odstotno rast spletne trgovine obdobju od leta 2015 do leta 2018.

Foto: Pixabay

Najpomembnejši dejavniki spletnega nakupovanja so zaupanje, nenehno izboljševanje ponudb na spletu inrazmere na trgu. Najbolj prilljubljene kategorije nakupov so obleka in obutev (48 odstotkov evropskega gospodarskega prostora glede na povprečje), vstopnice (34 odstotkov), elektronika (33 odstotkov) in knjige (31 odstotkov).

Največ spletnih nakupov opravijo Britanci, najmanj Skandinavci

Kupci iz Velike Britanije so najpogostejši uporabniki spletne trgovine, dnevnih spletnih kupcev je kar 8 odstotkov), sledijo Poljaki (9 odstotkov) in Litvanci (9 odstotkov). Britanci vodijo tudi na tedenski ravni (41 odstotkov), sledijo jim Irci (32 odstotkov) in Nemci (30 odstotkov).  Finci (17 odstotkov), Estonci (16 odstotkov) in Danci (16 odstotkov) se za spletne nakupe odločajo manj kot enkrat na teden.

Različne plačilne metode, podobne skrbi

Na Češkem, v Nemčiji ter na Nizozemskem in Poljskem je spletno bančništvo dvakrat bolj priljubljeno od plačevanja s plačilnimi karticami. V Veliki Britaniji, Franciji, Španiji in na Irskem kartice ostajajo najpopularnejši način spletnega plačevanja.

Kljub različnim trendom med državami imajo ljudje po vsej Evropi podobne skrbi glede spletnega nakupovanja v tujih spletnih trgovinah. Strah jih je predvsem poneverbe ali prevar. Glavna ovira za spletno nakupovanje pa ni nezaupanje ali varnost, temveč dobra ponudba na domačem trgu. 40 odstotkov spletnih kupcev na Finskem in Poljskem, ki ne naročajo izdelkov iz drugih držav, namreč trdi, da ponudba v spletnih trgovinah v njihovi državi povsem zadošča njihovim potrebam. Podobno razmišljajo tudi v Veliki Britaniji, Franciji in Nemčiji.