• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Poguglaj za »čistimi« vsebinami

Pred dobrim tednom, ko je eden od slovenskih digitalnih portalov poročal o terorističnem napadu v Londonu, se je tik pod novico »vrtel« oglas za novi renault. Če bi bralce vprašali, katero znamko vozila je vozil džihadist, bi verjetno mnogi odgovorili, da renault (v resnici je šlo za hyundai). Programatično oglaševanje ima predvsem na Googlu vse več težav z neprimernimi vsebinami.

Po objavi članka o »oglaševanju« neprimernih vsebin v Timesu so številni evropski oglaševalci potegnili ročno in začasno prekinili oglaševanje na YouTubu. Zdaj so jim sledili tudi Američani. Starbucks, Walmart, Verizon, GSK, Pepsi, Johnson&Johnson so sprožili val, ki utegne v naslednjih tednih precej ogroziti oglaševalske prihodke Googla.

Veliki oglaševalci želijo nadzorovati prostor, v katerem se objavljajo njihovi oglasi. Verizon je na primer ugotovil, da se njihovi oglasi vrtijo ob videoposnetkih egipčanskega ekstremista Wagdija Ghoneima, ki ima prepovedan vstop v ZDA, in muftija Hanifa Qureshija, katerega lekcije naj bi »navdihnile« umor pakistanskega politika. Oglaševalci so zaskrbljeni, ker se njihovi oglasi predvajajo skupaj z vsebinami, ki podpirajo terorizem in sovraštvo. Kljub zagotovilom Googla, da se kaj takega ne bo ponovilo, jim ne verjamejo.

Google se je za napake javno opravičil in oglaševalcem obljubil večji nadzor nad pozicijo oglasov. Ne glede na to, da ljudje platforme, kot so Google, Facebook ali YouTube, razumejo kot orodje za deljenje novic, videa in drugih vsebin, je bistvo vseh treh oglaševanje. Težave na področju oglaševanja zanje pomenijo velik problem.

V bistvu si je res neprijetno priznati: oglaševalci v digitalni dobi ne vedo natančno, kje in kdaj se »vrtijo« njihovi oglasi! O pozicijah »odločajo« črne napravice, ki skrbijo za distribucijo oglasov. Pri tem uporabljajo kompleksne algortime, s pomočjo katerih naj bi oglasi dosegali prave ljudi ob pravem času po najnižji možni ceni. Programatično oglaševanje pri tem ne zna prepoznati vsebine, ob kateri se predvajajo oglasi! Človeka, ki je za to skrbel pri tisku, televiziji, radiu, ni!

YouTube se je na težave hitro odzval in oglaševalcem ponudil »varnost«. Trdijo, da jim omogočajo izbiranje med različnimi tipi vsebin glede na izbrane ključne besede, obenem pa oglaševalce opozarjajo na neprimerne vsebine. Jim lahko zaupamo? Glede na to, da se na YouTubu vsako minuto objavi 400 ur posnetkov, težko.

Kaj pa v Sloveniji? Za mnenje smo povprašali digitalne medijske zakupnike in oglaševalce, o čemer boste lahko prebirali v naslednji številki MM-a, ki izide konec aprila.