• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Kofetkanje z Goat Story

»Verjamemo v kreativnost in unikatnost oblikovanja. Zagovarjamo, da se je pri delu treba zabavati,« pravita Stella Korošec in Anže Miklavec iz podjetja ZkotZ. S pomočjo dvajsetčlanske ekipe ustvarjata in upravljata blagovni znamki Equa in Goat Story. Gosta marčevskega dogodka Creative Mornings sta predstavila zgodbo o prodoru iz Slovenije na tuje trge.

»Pogosto naletimo na vprašanja, kako se lotevamo marketinške analize in podobnega. Razvijaš izdelek oziroma storitev, ki ti je všeč. Verjetno nisem edini na svetu, ki mu je ta izdelek všeč, zato se ne zanašamo preveč na raziskave,« je svoj pristop na podjetniški poti opisal Miklavec. Zagovarja, da je treba idejo v nasprotju z uresničevanjem po določeni začrtani poti nadgrajevati. Na ta način so možni sprotno učenje, nove ideje in posledično novi izdelki.

Kickstarter ni cilj, temveč začetek

»Na fakulteti ne izveš dovolj o lansiranju novega izdelka na trg. V primeru Kickstarterja ti to hitro postane jasno,« izkušnje s platformo za množično financiranje opiše Miklavec. Goat Story je s tega vidika ena najuspešnejših slovenskih podjetniških zgodb. Kickstarter za ekipo pomeni tudi odlično izkušnjo za učenje. Če so pri kampanji za skodelico s kozjim rogom Goat Mug razpolagali s skorajda ničelnim proračunom za marketing, je bil aparat za pripravo kave Gina druga zgodba. Na kampanjo so se lahko veliko bolje pripravili in rezultat je bil očiten, predvsem pa viden že v nekaj urah po začetku. Vendar z ekipo ostajajo na realnih tleh. Po njunem mnenju je za uspešno nadaljevanje razvoja izdelka in s tem podjetja ključno delo po končani kampanji na Kickstarterju.

Skupnost na prvem mestu

Podjetniški par poudarja pomembnost vizualne komponente, saj jo uporabniki cenijo. Dobre fotografije oziroma oblikovanje je ključnega pomena za komunikacijo s skupnostjo, ki jo ekipa Goat Story postavlja na prvo mesto. Še več,  velik del uspeha pripisujejo dobremu delu s skupnostjo. »Vsakemu smo zelo hvaležni. Prav skupnost nam omogoča, da počnemo to, kar nas veseli,« je povedala Koroščeva. Dobra komunikacija se z vsakim naslednjim projektom potencira. Seveda je ob tem priporočljivo, da je čim manj napak. V času družbenih omrežij žal ni le dober glas tisti, ki se lahko razširi v deveto vas.

Dobri časi za podjetništvo

Miklavec in Koroščeva na podlagi dosedanjih izkušenj menita, da je danes veliko lažje komunicirati dobre zgodbe in širiti informacije kot še pred nekaj leti. Poleg tega tehnologija omogoča nemoteno poslovanje iz Slovenije. »Mogoče je čisto vse in še več. Slovenija je prej prednost kot izgovor,« je prepričana Koroščeva. V podjetništvu sta z Miklavcem zagovornika načel tako imenovanega zlatega kroga (»The golden circle«), ki ga je v svet ponesel avtor in govorec Simon Sinek. Temelji na vprašanju: »Zakaj nekaj počnete?« Verjameta v postopno delo na dolgi rok. »Na trgu smo sedem let in na vsakega pol leta se ekipa rahlo poveča. Za naše razmere hitra rast, a v primerjavi z ameriškimi zagonskimi podjetji niti ni tako »eksplozivna«. Razvoj gre po korakih,« rast podjetja opiše Koroščeva. Za konec se vrnimo k uvodni misli: za dolgoročnejši uspeh se je treba imeti »fajn«. Delo se namreč nikoli ne konča.