• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Blokiranje oglasov se širi na mobilne naprave

Programsko opremo za blokiranje spletnih oglasov ima danes naloženo že okoli 600 milijonov uporabnikov po svetu, od tega kar 62 odstotkov na mobilnih napravah, kaže raziskava ameriškega podjetja PageFair. Uporaba »adblockerjev« na mobilnih napravah je v zadnjem letu najbolj poskočila v Aziji, in sicer za kar 40 odstotkov.

Foto: Pixabay

Uporaba programov za blokiranje spletnih oglasov je  v Evropi in ZDA razširjena predvsem na osebnih računalnikih, a se že širi tudi na mobilne naprave. Blokiranje oglasov na mobilnih napravah najbolj narašča v Aziji, najbolj izrazito pa je v Indiji, Indoneziji in na Kitajskem. Kar 94 odstotkov uporabnikov »adblockerjev« na mobilnih napravah prihaja iz Azije,  68 odstotkov uporabnikov na osebnih računalnikih pa je iz ZDA in Evrope.

Kitajci preskočili blokiranje oglasov na osebnih računalnikih

Izmed vseh ugotovitev raziskave najbolj izstopajo razlike v uporabi »adblockerjev« med azijskimi in zahodnimi državami glede na naprave. Kitajski spletni uporabniki so ob povečanem dostopu do svetovnega medmrežja očitno »preskočili« osebne računalnike, saj se »ponašajo« z nadpovprečno visoko uporabo teh programov na mobilnih napravah. Po drugi strani spletni uporabniki v ZDA in Veliki Britaniji (za zdaj) večinoma blokirajo oglase na osebnih računalnikih. 

V ZDA oglase blokirajo … vsi

Ugotovitve PageFairove raziskave med spletnimi uporabniki v ZDA kažejo, da je uporaba programske opreme za blokiranje oglasov enakomerno porazdeljena med obema spoloma (uporablja jih 20 odstotkov moških in 15 odstotkov žensk) in starostnimi skupinami. V starostni skupini od 18 do 24 let spletnih oglasov noče gledati 18 odstotkov uporabnikov, v skupini od 25 do 34 let 22 odstotkov in v skupini od 35 do 44 let 18 odstotkov. Podobno velja tudi za starejše, oziroma v skupinah med 45 in 54 let ter od 55 do 64 let, v katerih  programsko opremo za blokiranje oglasov uporablja  16 oziroma 15 odstotkov spletnih uporabnikov.