• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Google je kralj blagovnih znamk

Apple se po petih letih umika iz vrha lestvice največ vrednih blagovnih znamk. Prvi je spet Google. Vrednost blagovne znamke Google se je v zadnjem letu zvišala za 24 odstotkov in je ocenjena na 101 milijardo evrov, ugotavlja ameriško svetovalno podjetje Brand Finance.

Foto: Pixabay

Applova vrednost naj bi v istem obdobju padla za 27 odstotkov in znaša 99,5 milijarde dolarjev. Ameriško svetovalno podjetje Brand Finance, ki vsako leto ocenjuje vrednosti svetovnih blagovnih znamk, ocenjuje, da je Googlov skok posledica absolutne prevlade na trgu iskalnikov. Položaj na trgu Googlu omogoča rast oglaševalskih prihodkov, ki so se lani povečali za 20 odstotkov. Po drugi strani raziskovalci padec vrednosti Appla pojasnjujejo z vzponom kitajskih tekmcev na trgu mobilne telefonije in nekoliko slabšo donosnostjo mobilnih telefonov iPhone. Na prvih desetih mestih lestvice največ vrednih blagovnih znamk na svetu sicer prevladujejo tehnološka podjetja. Med desetimi naj znamkami samo Walmart in kitajska zavarovalnica ICBC ne sodita v krog tehnoloških podjetij. Celotna lestvica je na voljo na tej povezavi.

Iz letnega poročila je razvidno, da znamkam hitre prehrane in gaziranih pijač, kot so Pepsi, KFC, Coca-Cola, McDonald’s, Subway idr, pada vrednost. Analitiki menijo, da gre za posledico večje ozaveščenosti o pomenu zdravih prehranjevalnih navadah. Zanimiv je tudi podatek, da je skupna vrednost kitajskih blagovnih znamk po novem večja od ameriških. Na lestvici 500 top blagovnih znamk pa se je ponovno znašla Nokia.

Brand Finance pripravlja letni seznam znamk po lastni metodologiji, pri kateri upoštevajo kriterije, kot so naložbe v marketing, poznavanje blagovne znamke med potrošniki, zvestoba kupcev, zadovoljstvo zaposlenih in ugled podjetja.