• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Kriza udarila tudi na trgu luksuznih dobrin

Svetovni trg luksuznih dobrin, ki je vreden poldrugi bilijon evrov, se prvič sooča s strukturno krizo, ugotavlja globalna svetovalna hiša Boston Consulting Group. Luksuzne blagovne znamke bodo zato morale zelo hitro prevetriti učinkovitost mreže svojih trgovin, še posebej v Aziji in še posebej v luči širjenja e-nakupovanja.

Foto: Pixabay

Tudi na videz nedotakljivi trg luksuznih dobrin po ugotovitvah BCG, ki je v sodelovanju z raziskovalno hišo Bernstein izvedlo globalno raziskavo o trendih na tem trgu, ni »odporen« na spremembe v gospodarstvu in tehnologiji. Predvsem v Aziji, ki je do zdaj veljala za »zlato jamo« luksuznih izdelkov (pri tem priporočamo, da si preberete knjigo Svet luksuza Marka Tungata, v kateri piše o njihovem razvoju in pojmovanju, izdali pa smo jo pri MM-u), bodo morale prestižne blagovne znamke resno razmisliti o povečanju učinkovitosti svojih prodajnih mrež. To velja tudi za prodajo na Kitajskem, ki je bila v zadnjem desetletju ena od gonilnih sil prodaje luksuznih dobrin. Svetovni nakupovalni centri in prestolnice luksuza, kot so New York, London in Pariz, bodo po ugotovitvah BCG ohranili primat v svetu luksuza in s tem številčnost trgovin. Če bodo v Aziji morali optimizirati delovanje svojih trgovin, bo rast trga predvsem v ameriških mestih mogoče pospeševati z odpiranjem novih. Segment, ki ga je do zdaj zaznamovala 8- do 10-odstotna letna rast, se bo moral sprijazniti z »novo normalnostjo« oziroma letno rastjo med dvema in petimi odstotki.

Tudi luksuz ni imun na tehnološke spremembe

Poročilo BCG sicer ugotavlja, da fizične trgovine še vedno igrajo zelo pomembno vlogo v prodaji, vendar pa imajo proizvajalci, ki so v zadnjem desetletju rasli predvsem z odpiranjem novih trgovin, zdaj za to manj priložnosti. Za doseganje boljšega poslovnega rezultata bodo v ospredju selitev trgovin na boljše lokacije, optimizacija stroškov in izboljšanje učinkovitosti poslovanja trgovin. Poleg tega tudi trg luksuznih dobrin »pretresajo« digitalne tehnologije – v številnih primerih bolj in hitreje, kot je bilo pričakovati, ugotavljajo avtorji raziskave. Predvsem rast prodaje preko spleta spodbuja globalne luksuzne blagovne znamke, da v prodajni proces vključijo več prodajnih poti in ugotovijo, katera kombinacija jim prinese najboljši rezultat na posameznem trgu.