• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Več kot tretjina spletnih uporabnikov nakupuje na spletu vsaj enkrat mesečno

Več kot tretjina vseh uporabnikov spleta v Sloveniji opravi vsaj en nakup mesečno, kar je 7 odstotnih točk več kot lani ter 10 odstotnih točk več kot leta 2014, kažejo ugotovitve raziskave Shopper's Mind, ki jo podjetje Ceneje izvaja v sodelovanju z raziskovalno agencijo Valicon. Pogostost spletnega nakupovanja torej med Slovenci iz leta v leto občutno narašča.

Več kot tretjina, in sicer 37 odstotkov, vseh uporabnikov spleta v Sloveniji opravi vsaj en nakup mesečno, kar je 7 odstotnih točk več kot lani ter 10 odstotnih točk več kot leta 2014. Največ, 34 odstotkov, jih na spletu kupuje izdelke s področja elektronike, 19 odstotkov izdelke, povezane z modo, 13 odstotkov opremo za dom in vrt ter 11 odstotkov izdelke v kategoriji lepote in zdravja. Po drugi strani se vztrajno zmanjšuje število tistih, ki zavračajo spletno nakupovanje – v letošnji raziskavi je takšnih še 8 odstotkov.

Po ugotovitvah raziskave sodeč se za Slovenijo značilna tradicija gotovinskega poslovanja s plačili po povzetju spreminja. Uporaba elektronskih plačil v zadnjih letih narašča, s čimer po besedah raziskovalcev uspešno sledimo razvitim spletnim ekonomijam v Evropi. Letos se je s kreditno kartico končalo 20 odstotkov spletnih nakupov, kar je za 12 odstotnih točk več kot leta 2015.

Slovenci še vedno bolj zaupamo domačim spletnim trgovcem, saj nas 47 odstotkov nakupuje izključno pri domačih ponudnikih. Ta delež je v primerjavi z lanskim celo porasel za 4 odstotne točke. Kljub temu ponudbe tujih trgovcev za Slovence ostajajo zanimive − delež spletnih uporabnikov, ki več kot polovico nakupov opravijo v tujini, je 22-odstoten.