• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Oglaševalska panoga bo v letu 2017 rasla zaradi digitalnega oglaševanja

Globalna medijska agencija Carat je v svojem septembrskem poročilu o svetovnih naložbah v oglaševanje napovedala, da se bo rast oglaševalskega trga nadaljevala tudi v letu 2017, narekoval pa jo bo nadaljnji vzpon digitalnega oglaševanja.

Ilustracija: Dreamstime

Caratova globalna napoved, ki temelji na podatkih iz 59 držav Amerike, azijsko-pacifiške regije in regije EMEA, kaže, da bodo naložbe v oglaševanje v letu 2016 dosegle 548,2 milijarde ameriških dolarjev (488 milijard evrov), kar je 4,4-odstotna letna rast.Tako obetajoča napoved za bogato oglaševalsko leto 2016 je posledica velikih odmevnih dogodkov, kot so evropsko prvenstvo v nogometu UEFA, olimpijske in paraolimpijske igre v Riu kot tudi prihajajoče ameriške predsedniške volitve.

Po napovedih Carata bo leto 2016 pozitivno za večino svetovnih regij, pri čemer bo rast oglaševanja še posebej močna v Severni Ameriki (5-odstotna), v Rusiji pa si bo oglaševalski trg močno opomogel (6,2-odstotna rast), kar bo izravnalo nižja pričakovanja na nekaterih drugih trgih. V ZDA optimizem vzbujajo predvsem že omenjene predsedniške volitve, v katere naj bi bilo vloženo kar 7,5 milijarde  oglaševalskih dolarjev (6,7 milijarde evrov). Kljub rahlemu umirjanju po referendumu o Evropski uniji je Velika Britanija še vedno največji oglaševalski trg v Zahodni Evropi, s pričakovano pozitivno, 5,4-odstotno rastjo v letu 2016, s čimer presega povprečno, 2,9-odstotno stopnjo v regiji. Oglaševalske napovedi so optimistične tudi za Latinsko Ameriko in azijsko-pacifiško regijo (10-odstotna oziroma 3,9-odstotna rast v letu 2016) in to kljub nižjim pričakovanjem za Brazilijo in kitajskemu prilagajanju na »novo gospodarsko normalnost«.

Več kot 15-odstotna rast digitalnega oglaševanja

Leta 2017 bo svetovni oglaševalski trg vreden 570,4 milijarde dolarjev (507,8 milijarde evrov), kar je za 4 odstotke več kot letos, pri čemer bodo njegovo rast narekovali digitalni mediji. Digitalno oglaševanje si bo največji delež celotnega oglaševanja odrezalo na trinajstih preučevanih trgih, pri čemer bo njegova rast na svetovni ravni 15,6-odstotna v letu 2016 in 13,6-odstotna v letu 2017. Digitalno oglaševanje, pri čemer so pri oglaševalcih še posebej priljubljeni mobilno oglaševanje, spletno videooglaševanje in družbeni mediji, si bo leta 2016 odrezalo 27,7-odstotni delež celotnega svetovnega oglaševalskega kolača, leta 2017 pa že 30,2-odstotnega.

Rast oglaševanja v vseh medijih, razen v tiskanih

Medtem ko ima televizija še vedno največji delež svetovnega oglaševalskega kolača (v letu 2016 znaša 41,1 odstotka), predvsem zaradi odmevnih medijskih dogodkov, pa bo leta 2017 dosegla zmernejšo, 2,3-odstotno rast oglaševalskih prihodkov, njen delež v celotnem oglaševalskem kolaču pa bo nekoliko manjši, in sicer 40,3-odstoten. Oglaševanje v tiskanih medijih bo še naprej upadalo, letos za 5,5 odstotka, leta 2017 pa za 4,3 odstotka. Vsi drugi mediji bodo v letu 2016 zabeležili pozitivno rast oglaševalskih prihodkov, in sicer kinooglaševanje 4,5-odstotno, radijsko oglaševanje 2,4-odstotno, zunanje oglaševanje za 3,5-odstotno.

Celotno poročilo medijske agencije Carat o svetovnem oglaševalskem trgu v letih 2016 in 2017 najdete tu.