• Facebook
  • Twitter
  • RSS

IAB: Kdo in zakaj blokira spletne oglase?

Ameriški Urad za interaktivno oglaševanje (IAB) je predstavil svojo novo raziskavo o blokiranju spletnih oglasov, v kateri ugotavlja, kdo blokira spletne oglase, zakaj to počnejo in kaj narediti, da se bo njihova uporaba zmanjšala. Programe za blokiranje spletnih oglasov ima nameščene 26 odstotkov vprašanih; v največji meri so to moški med 18. in 34. letom.

Foto: Dreamstime

 

Po ugotovitvah IAB-jevega poročila Ad Blocking: Who Blocks Ads, Why, and How to Win Them Back bi lahko dve tretjini ameriških potrošnikov, ki uporabljata programe za blokiranje spletnih oglasov, prepričali, da to programsko opremo odstranijo s svojih računalnikov. K temu bi jih v največji meri navedla sporočila, da ne bodo mogli dostopati do določene vsebine, dokler ne odstranijo programa za blokiranje oglasov. Protioglasne programe bi bili pripravljeni odpraviti tudi, če se oglasi ne bi začeli predvajati sami od sebe in če oglasi ne bi preprečevali ogleda vsebin in vsebovali zlonamernih programov in virusov ter upočasnjevali brskanja po spletu.

Kdo blokira oglase?

Na računalnikih blokira oglase 26 odstotkov vprašanih uporabnikov, ki so v največji meri moški, stari od 18 do 34 let. Na pametnih telefonih oglase blokira 15 odstotkov uporabnikov, prav tako moški v omenjeni starostni skupini.

Zanimiva je ugotovitev, da uporabniki pogosto zamenjujejo protivirusne programe s programi za blokiranje oglase. Kar 40 odstotkov jih namreč meni, da uporablja protioglasni program, dejansko pa imajo nameščen protivirusni program ali odstranjevalce pojavnih oken.

Kdo ne blokira oglasov?

Med potrošniki, ki ne blokirajo oglasov, jih je petina nekdanjih uporabnikov protioglasnih programov. Uporabljati so jih prenehali, ker niso več mogli dostopati do želenih vsebin. Poleg tega 17 odstotkov vprašanih, ki še ne uporablja protioglasnih programov, razmišlja, da bi začeli z njihovo uporabo, in sicer zaradi zgoraj naštetih razlogov in strahu, da bi dobili računalniški virus.

Zakaj torej uporabniki blokirajo oglase?

Vsi uporabniki, še posebej pa tisti, ki uporabljajo programe za blokiranje spletnih oglasov, želijo neprekinjeno, hitro brskanje po spletu in tekočo uporabniško izkušnjo. Med tistimi, ki imajo na svojem računalniku že nameščen protioglasni program, je glavni razlog za to njihovo mnenje, da po spletnih straneh lažje brskajo, če jih vmes ne motijo oglasi. Uporabniki, ki imajo protioglasni program na pametnem telefonu, pa menijo, da oglasi upočasnjujejo nalaganje spletnih strani.

Med najbolj nadležnimi oglasnimi elementi najpogosteje omenjajo oglase, ki blokirajo dostop do vsebine, dolge videooglase pred kratkimi videoposnetki in oglase, ki jim »sledijo«, medtem ko se uporabnik pomika po strani navzdol. Za tiste uporabnike, ki imajo že nameščene protioglasne programe, pa so najbolj moteči oglasi, ki se začnejo predvajati sami od sebe. Ti uporabniki so tudi na splošno manj strpni do oglasov.

Kako jih pridobiti nazaj?

IAB v omenjenem poročilu navaja tudi nasvete, kako uporabnike prepričati, da ne bodo več uporabljali protioglasnih programov. V prvi vrsti jim morajo oglaševalci omogočiti, da bodo videooglasi vsebovali gumb za preskok in možnost ocene oglasa (palec gor ali navzdol). Uporabnikom morajo poleg tega zagotoviti, da so spletna stran in oglasi na njej varni, brez virusov in zlonamerne programske opreme, in da ne bodo upočasnili njihovega brskanja.

IAB svetuje, naj se izogibajo že omenjenim oglasom, ki se začnejo predvajati sami od sebe, pojavnim oglasom, oglasom čez celo stran, oglasom, ki uporabniku sledijo vse do konca strani, in tistim, ki blokirajo vsebino.