• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Vse več Slovencev plačuje z brezstičnimi karticami in mobilnim telefonom

Od lanskega leta, odkar je brezstično kartično plačevanje prisotno tudi v Sloveniji, je ta način plačevanja preizkusilo 65,7 odstotka Slovencev. Vse več posameznikov, že petina, mobilni telefon uporablja tudi za plačevanje, kar je za štiri odstotne točke več kot lanskega novembra. Gre za izsledke raziskave MasterIndex, ki jo je za družbo MasterCard Europe v Sloveniji izvedla Mediana.

Vir: MasterIndex, maj 2016.

Po raziskavi MasterIndex je 61 odstotkov vprašanih zainteresiranih za brezstično plačevanje, medtem ko ga je 65,7 odstotka že preizkusilo, kar je za 9 odstotnih točk več v raziskavi iz lanskega novembra. Največ posameznikov, in sicer 32,5 odstotka, meni, da je najhitrejše plačilno sredstvo brezstična kartica, vse manj, le še četrtina, pa jih je prepričanih, da je najhitrejše plačilno sredstvo gotovina.

Spletno nakupovanje se nam zdi vse bolj varno

Približno 90 odstotkov Slovencev je že opravilo nakup preko spleta, več kot polovica vprašanih v zadnjem mesecu. Zaupanje v spletno nakupovanje je med Slovenci visoko, saj jih kar 80 odstotkov meni, da je spletno nakupovanje varno, več kot tretjina na spletu plačuje s kartico. Slovenci na spletu nakupujemo tako v slovenskih kot tudi tujih spletnih trgovinah, najpogostejše pa na takšen način kupujemo oblačila, obutev in modne dodatke, elektroniko in potovalne storitve.

Plačevanje z mobilniki

V primerjavi z novembrom 2015 ima danes pametni telefon v lasti za 5 odstotnih točk več posameznikov, kar pomeni, da ga uporablja že 85,9 odstotka Slovencev. Najpogostejše jih še vedno uporabljamo za telefonske pogovore, zelo veliko, v 74,8 odstotkih (novembra 2015 68,6), pa za brskanje po spletu. Vse več posameznikov (20 odstotkov) mobilni telefon uporablja tudi za plačevanje.

Dve petini vprašanih sta že opravili nakup preko mobilne naprave, najpogostejše tako plačujejo storitve javnega prevoza in nakupe v trgovini. Več kot tretjina uporabnikov mobilnega telefona bi za mobilno plačevaje uporabila aplikacije, pri čemer sta za 90 odstotkov vprašanih najpomembnejši varnost in priročnost plačevanja.