• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Slovenski trg digitalnega oglaševanja s 26-odstotno rastjo

Oglaševalci v Sloveniji so lani v digitalno oglaševanje vložili 29,9 milijona evrov bruto, kar je za 26 odstotkov več kot leta 2014, ugotavljajo pri IAB Slovenija, kjer so predstavili rezultate prve slovenske raziskave AdEx o naložbah v digitalno oglaševanje.

Timotej Gala: »Spletno oglaševanje v Sloveniji dosega že več kot petino celotnega oglaševalskega kolača.«

Zavod IAB Slovenija je nedavno končal z raziskavo o bruto investicijah v digitalno oglaševanje AdEx za leto 2015. Cilj raziskave AdEx je bil pridobiti podatke o dejanskih naložbah v digitalno oglaševanje v Sloveniji.

Kot je povedal Timotej Gala, predsednik sveta zavoda IAB Slovenija in izvršni direktor za Srednjo in Vzhodno Evropo pri Httpoolu, ki je rezultate raziskave AdEx predstavil na torkovi konferenci o digitalnih komunikacijah Diggit, so v prvem četrtletju tega leta anonimno zbirali podatke o naložbah v slovenske digitalne medije in naložbah v mednarodne platforme in komunikacijske kanale. V raziskavo so vključili sto največjih spletnih medijskih založnikov po lestvici merjenja obiskanosti spletnih strani MOSS ter medijske in digitalne agencije.

Rezultati raziskave AdEx torej kažejo, da je bruto vrednost naložb v digitalno oglaševanje v Sloveniji lani znašala 29,9 milijona evrov, kar je dobrih 26 odstotkov več v primerjavi z letom prej. Spletno oglaševanje v Sloveniji tako dosega že več kot petino celotnega oglaševalskega kolača. Oglaševalci v digitalno oglaševanje so največ sredstev namenili prikaznemu oglaševanju (54 odstotkov), na drugem mestu je iskalni marketing (22 odstotkov), sledijo spletni imeniki (13 odstotkov) in oglaševanje na družbenih omrežjih (11 odstotkov).

»Za orientacijo, na ravni Evrope je vrednost spletnega oglaševanja znašala 36,2 milijarde evrov, kar je 13,1 odstotka več kot leto prej,« je dodal Gala. S tem je spletno oglaševanje prvič preseglo vrednost televizijskega, ki je bilo v lanskem letu vredno 33,3 milijarde evrov, kot smo poročali s konference Interact, ki jo je maja v Lizboni organiziral Evropski urad za interaktivno oglaševanje (IAB Europe).

Certifikacija znanj v digitalnem marketingu

IAB Slovenija si bo v letošnjem letu prizadeval tudi za vzpostavitev programa za certificiranje znanja in kompetenc za strokovnjake na področju digitalnega marketinga (projekt »digitalni marketing klasifikacija«, DMK). »Izobraževanje in program certificiranja je eden ključnih projektov, ki bo omogočil hitrejši razvoj panoge v Sloveniji. Cilj projekta je dvigniti raven znanja in kompetenc v panogi in zagotoviti standardizirano izobraževanje kadrov ter s tem podjetjem olajšati proces zaposlovanja novih kadrov,« pravi Gala.

Pri IAB Slovenija bodo program certificiranja vpeljali s podporo poljskega urada za interaktivno oglaševanje, kjer ga že uspešno izvajajo.