• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Sedem trendov spletnega oglaševanja po Mary Meeker

Mary Meeker, verjetno najbolj slavna spletna analitičarka na svetu, je tudi letos na konferenci spletnega portala Re/code predstavila svoje letno poročilo o spletnih trendih. V letošnjem izpostavlja visoko rast mobilnega oglaševanja, še posebej na družbenih omrežjih, ki pritegnejo večino oglaševalskega denarja in pozornosti uporabnikov.

Foto: Dreamstime

Celotno poročilo Mary Meeker najdete tu, mi pa smo po portalu Adweek povzeli sedem trendov, ki bodo oblikovali prihodnost spletnega oglaševanja.

1. Prihodki iz spletnega oglaševanja na osebnih računalnikih so relativno stabilni, prihodki iz mobilnega oglaševanja pa hitro naraščajo.

Prihodki iz spletnega oglaševanja v ZDA so v letu 2015 dosegli 60 milijard dolarjev, kar je za več kot 20 odstotkov več kot v letu 2014. Prihodki iz mobilnega oglaševanja so se povečali za več kot 66 odstotkov, medtem ko so se prihodki iz spletnega oglaševanja na osebnih računalnikih povečali samo za 5 odstotkov.

Uporabniki namenijo 25 odstotkov svojega časa mobilnim napravam, te pa prejmejo 12 odstotkov celotnih sredstev za digitalno oglaševanje. Za primerjavo, uporabniki preživijo na osebnih računalnikih 22 odstotkov svojega časa, medtem ko jim oglaševalci še vedno namenjajo 23 odstotkov svojih digitalnih oglaševalskih proračunov.

2. Google in Facebook zmagujeta

Mark Zuckerberg je očitno ustvaril oglaševalskega velikana. Med letoma 2014 in 2015 so se prihodki iz oglaševanja na Facebooku povečali za 59 odstotkov, pri čemer je bila večina oglasov umeščenih na mobilnih napravah. V istem obdobju so Googlovi prihodki iz oglaševanja porasli za 18 odstotkov.

Čeprav se zdi rast Googlovih oglaševalskih prihodkov v primerjavi s Facebookovimi precej manjša, je pri tem treba upoštevati dejstvo, da so vsi drugi digitalni oglaševalci skupaj prispevali 13 odstotkov k celotni rasti spletnega oglaševanja. Facebook in Google sta skupno prispevala kar 76 odstotkov k rasti spletnega oglaševanja.

3. Potrošniki se izogibajo spletnim oglasom

Mary Meeker je v svoje poročilo vključila tudi podatke iz raziskave podjetja za video oglaševalske vsebine Unruly, ki kažejo, da potrošniki niso navdušeni nad spletnimi oglasi.

Med 3200 vprašanimi spletnimi uporabniki jih je 92 odstotkov povedalo, da uporabljajo programe za blokiranje spletnih oglasov. 62 odstotkov jih je izjavilo, da so jim oglasi, ki se odvrtijo ob vstopu na spletno stran (»preroll ads«), nadležni.

4. Vse več uporabnikov programov za blokiranje oglasov na mobilnih napravah

Mary Meeker je predstavila tudi ugotovitev raziskave PageFair, da več kot 400 milijonov uporabnikov po vsem svetu uporablja programe za blokiranje oglasov na mobilnih napravah. Na osebnih računalnikih je takšnih uporabnikov 200 milijonov.

5. Krajše vsebine so učinkovitejše

Meekerjeva je z dvema primeroma kampanj na družbenem omrežju Snapchat prikazala uspešnost krajših vsebin. Universal Pictures je sponzoriral zgodbo ob glasbenem festivalu Ultra Music v Miamiju, ki je dosegla več kot 14 milijonov ogledov.  Spotify pa je s svojo decembrsko kampanjo, v kateri je predstavil najbolj priljubljene glasbenike leta namero uporabnikov za sklenitev naročnine povečal kar za 30 odstotkov.

6. Milenijci so še vedno prisotni na Facebooku

Kljub raziskavam, ki trdijo, da Facebook med najstniki in mladimi odrasli ni več priljubljen, ga še vedno uporablja večina milenijcev, poroča raziskava comScore. Raziskava je merila povprečen čas, ki ga je obiskovalec na mesec preživel na spletu. Družbena omrežja Facebook, Instagram in Snapchat so imela pri tem največji doseg.

7. Prihodnost je v platformah za pošiljanje sporočil

Spletne platforme za pogovore in pošiljanje sporočil, kot so WhatsApp, Facebook Messenger in WeChat, so v zadnjih šestih letih dosegle visoko rast uporabnikov. Trenutno imajo več aktivnih mesečnih uporabnikov, kot je uporabnikov družbenih omrežij Instagram, Twitter in LinkedIn.

Vir: AdWeek