• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Manchester United je največ vredna nogometna blagovna znamka

Nogometni klub Manchester United je tudi letos največ vredna nogometna blagovna znamka, ugotavlja svetovalna družba Brand Finance, specializirana za znamčenje. Blagovna znamka tega britanskega nogometnega kluba je vredna dobro milijardo evrov, tik za njo sta Real Madrid in FC Barcelona.

Čeprav se je Manchester United na angleškem nogometnem prvenstvu moral zadovoljiti le s petim mestom in se zato moral posloviti od Lige prvakov naslednjo sezono (posledično je moral oditi tudi trener Louis Van Gaal), pa so njegova prva zmaga na pokalu FA v več kot desetletju in napovedi o nadaljnji rasti njegovih prihodkov omilile ta udarec, pojasnjujejo pri Brand Finance.

Pravice za prenašanje tekem angleškega nogometnega prvenstva Premier League za naslednje tri sezone sta si razdelili televizijski hiši Sky in BT Sport in zanje odšteli več kot 6,5 milijarde evrov, kar je za 71 odstotkov več kot v prejšnjem obdobju, s čimer je narasla vrednost blagovnih znamk vseh sodelujočih nogometnih klubov. Manchester Unitedu je prav zato z dobro miijardo evrov vredno blagovno znamko še uspelo obraniti prvo mesto pred drugo največ vredno blagovno znamko Real Madrid.

Komercialna pravljica Leicester Cityja

Čeprav je Manchester United vodilna blagovna znamka, pa ima Leicester City več razlogov za slavje, menijo pri Brand Finance. Izjemni uspehi »lisic« so prerasli v pravo komercialno pravljico. V zgolj enem letu se je moč blagovne znamke tega nogometnega kluba povečala za 13 točk, medtem ko se je vrednost blagovne znamke povzpela za kar 132 odstotkov. Ta zdaj znaša 209 milijonov evrov, s čimer se Leicester City uvršča na 16. mesto med največ vrednimi nogometnimi znamkami, medtem ko je bila še leta 2015 na 42. mestu. Leta 2012 je klub od sponzorjev prejel 6,6 milijona evrov, v sezoni 2013/2014 40,6 milijona evrov in v sezoni 2014/2016 že 132,1 milijona evrov. Letošnji naziv angleškega prvaka naj bi mu prinesel še dodatnih 190 milijonov sponzorskih evrov.

»Uspeh Leicester Cityja je nekaj, o čemer so obstoječi sponzorji lahko le sanjali, donosnost njihove naložbe pa je naravnost izjemna. Leicester bo zdaj, ko ve, kakšno vrednost ima njegova blagovna znamka za potencialne sponzorje, moral previdno upravljati s poplavo ponudb in priložnosti, ki jih dobiva, da bi kar najbolj povečal prihodke in sklenil partnerstva, ki bodo še okrepila blagovno znamko kluba,« je rezultate pospremil David Heigh, direktor podjetja Brand Finance.

Na drugem mestu lestvice je že omenjeni Real Madrid, ki je vrednost svoje blagovne znamke v enem letu povečal za 32 odstotkov oziroma 319 milijonov evrov na 1,06 milijarde evrov. Sledijo nogometni klub Barcelona z 28-odstotno rastjo vrednosti blagovne znamke (na 875 milijonov evrov), Manchester City (13-odstotna rast, 798 milijonov evrov) in Bayern München (njegova vrednost se je sicer znižala za 7 odstotkov na 764 milijonov evrov). V prvi deseterici največ vrednih nogometnih blagovnih znamk so še Arsenal, Paris Saint Germain, Chelsea, Liverpool in Tottenham Hotspur.