• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Barcaffè je najmočnejša blagovna znamka v Sloveniji

Med desetimi najmočnejšimi znamkami široke potrošnje v Sloveniji je kar pet brezalkoholnih pijač, in sicer Radenska, Coca-Cola, Cockta, Fructal in Cedevita, medtem ko je na prvem mestu Barcaffè. Med vsemi državami v regiji smo v Sloveniji edini, ki imamo na prvem mestu znamko kave, ugotavljajo v tržnoraziskovalni hiši Valicon, kjer vsako leto pripravljajo lestvico najmočnejših znamk široke potrošnje v regiji in posameznih državah v njej.

Vir: Valicon TOP25

Poleg že omenjenih šestih blagovnih znamk so na lestvici najmočnejših znamk v Sloveniji še Milka (2. mesto), Argeta (5. mesto), Alpsko mleko (6. mesto) in Perutnina Ptuj (10. mesto). 

Med slovenskimi znamkami v regiji najmočnejša Argeta

Milka in Coca-Cola sta med najboljšimi desetimi znamkami v vseh državah v regiji, poleg Slovenije torej še na Hrvaškem, v Srbiji, Bosni in Hercegovini in Makedoniji. Na regijski lestvici je tudi nekaj slovenskih znamk, med katerimi je najvišje uvrščena blagovna znamka paštet Argeta. Ta je med najmočnejšimi znamkami tudi v drugih državah, v BiH in Makedoniji je celo na prvem mestu.

»Moč znamke je pomembna zato, ker določa moč konkurenčne prednosti podjetja, s tem pa posredno tudi gospodarstva. Lestvice najboljših znamk, tako lokalne kot regionalne, so zanimive z več različnih, predvsem že omenjenih poslovnih, pa tudi družbenih vidikov,« pojasnjujejo v Valiconu.

Hrvaška je največji »izvoznik« znamk

Kot zanimivost dodajajo, da Srbija in Hrvaška ne »uvažata« regionalnih znamk, saj so na njunih seznamih le domače ali pa globalne blagovne znamke (na Hrvaškem so tri, v Srbiji pa štiri globalne znamke), medtem ko je BiH največji »uvoznik« regionalnih znamk. Kar polovica znamk na lestvici najmočnejših znamk v BiH je namreč iz regije, in sicer dve hrvaški (Cedevita in Vegeta), dve srbski (Smoki in Jaffa) in ena slovenska (Argeta).

Hrvaška je največji »izvoznik« znamk, saj so v štirih primerih hrvaške znamke med najboljšimi desetimi v drugih državah (Vegeta v BiH in Makedoniji ter Cedevita v Sloveniji in BiH), Makedonija pa največji »uvoznik« globalnih znamk. Tam so med najboljšimi desetimi le tri lokalne znamke in samo dve regionalni (Argeta in Vegeta), globalne znamke pa so zavzele pet mest (Milka, Coca-Cola, Orbit, Nescafe in Pepsi).

 

V junijskem Marketing magazinu, ki izide 30. maja, si boste v osrednjem intervjuju z Aleksandro Kregar, direktorico centralnega marketinga v Atlantic Grupi, med drugim lahko prebrali, kako so v zadnjih letih še povečali moč svojih znamk, ki zasedajo najvišja mesta na Valiconovi lestvici.