• Facebook
  • Twitter
  • RSS

NBA prižgala zeleno luč za oglaševanje na dresih

NBA, najmočnejša košarkarska liga na svetu, je postala prva izmed velikih štirih ameriških poklicnih lig, ki dovoli zakup oglaševalskega prostora na dresih. Gre za ukrep, ki je v ligah po svetu stalnica, v severnoameriških NHL (hokej), NFL (ameriški nogomet) in MLB (bejzbol) pa taka oblika oglaševanja ostaja prepovedana.

Foto: Dreamstime

Ekipe v ligi NBA do letos niso imele možnosti oglaševanja na dresih, s sezono 2016/2017 pa bodo lahko na dresih logotipi sponzorja v velikosti 6,3 centimetra (oziroma dveh palcev in pol). Strokovnjaki pričakujejo, da bi lahko dogovori s pokrovitelji klubom nanesli več kot 4 milijone dolarjev.

Večja vključenost partnerjev

»Pokroviteljstvo na majicah pomeni večjo vključenost naših partnerjev in večjo povezanost s samimi ekipami. Dodatne investicije bodo pripomogle k dodatni rasti in zanimivosti lige,« je komisar NBA Adam Silver komentiral odločitev vodstva NBA.

Logotipi pokroviteljev na majicah ekip dajejo prvim tako večjo možnost, da jih potrošniki opazijo ob spremljanju  prenosov tekem preko televizijskih zaslonov.

David Carter iz športno-poslovnega inštituta USC Marshall trdi, da je iniciativa del prizadevanja lige za »agresivnejše vključevanje blagovnih znamk« na dresih ekip. Junija je NBA podpisala pogodbo o pokroviteljstvu z gigantom Nikejem, vredno milijardo ameriških dolarjev. Ta proizvajalcu športne opreme »zagotavlja« logotip na desni naramnici dresov vseh sodelujočih ekip lige.  V skladu z novimi določili bodo posamezni klubi sami odgovorni za dogovore s sponzorji.

»Vse, kar bo posamezno franšizo napravilo vidnejšo, se bo obrestovalo tudi sami ligi,« je še prepričan Carter.

Se pa porajajo tudi pomisleki o mogočem neskladju med pokroviteljstvi ekip in posameznih igralcev. Če na primer igralca sponzorira Pepsi, ta po vsej verjetnosti ne bo naklonjen nošenju dresa, na katerem bo logotip njegovega konkurenta Coca-Cole.

Sponzorstva so dober posel

Pokroviteljstvo podjetij je velik vir dohodkov za globalni šport nasploh. Po podatkih svetovalne hiše Price Waterhouse Coopers so globalno gledano športna sponzorstva v letu 2015 znašala skupno 45 milijard ameriških dolarjev. V angleški prvi nogometni ligi (Premier league) so klubi v letošnji sezoni skupno zaslužili 200 milijonov angleških funtov le od oglaševanja na dresih. Potencialna vrednost teh dogovorov bo v primeru NBA odvisna od posamezne ekipe

»Za večje ekipe, ki imajo že tako ali tako na stotine milijonov dolarjev prihodkov, to ne pomeni veliko. Nasprotno pa imajo za manjše ekipe taki dogovori precejšnjo vrednost,« še dodaja Carter.

Logotipi pokroviteljev ne bodo prisotni na dresih, namenjenih prosti prodaji v uradni trgovini NBA in trgovinah klubov, vendar pa bodo lahko pokrovitelji prodajali znamčene drese v svojih trgovinah.

Vir: BBC