• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Trusted Brand 2016: Še vedno najbolj zaupamo televiziji in radiu

Med vsemi institucijami Slovenci še vedno najbolj zaupamo televiziji in radiu, po drugi strani pa je oglaševalska industrija med najmanj zaupanja vrednimi. Vsaj tako ugotavlja nova raziskava Trusted Brand, ki jo je med bralci revije Reader's Digest že deseto leto izvedla Mediana.

V tokratni raziskavi o zaupanju v blagovne znamke je sodelovalo 910 naročnikov revije Reader's Digest (teh je sicer 7400), ki v Sloveniji pod okriljem Mladinske knjige Založbe prav tako izhaja že deset let. Anketiranci so spontano navedli svojo najbolj zaupanja vredno blagovno znamko v 32 kategorijah, najbolj zaupanja vredne blagovne znamke na področju varovanja okolja in najbolj zaupanja vredne osebnosti v Sloveniji.

Med mediji so zaupanja najbolj vredni Pop TV, Val 202 in Slovenske novice

Med medijskimi blagovnimi znamkami bralci Reader's Digesta še vedno najbolj zaupajo Pop TV med televizijskimi postajami, Valu 202 med radijskimi postajami in Slovenskim novicam med dnevnimi časopisi. Zaupanja najbolj vredne osebnosti v Sloveniji so Slavko Bobovnik med televizijskimi voditelji, Denis Avdić med radijskimi voditelji, Ivo Boscarol med poslovneži, Peter Prevc med športniki in Modrijani med glasbeniki.

Poleg naštetih znamk so najbolj zaupanja vredne blagovne znamke v Sloveniji še: Renault (avtomobili), Gorenje (gospodinjski aparati), Canon (kamera, fotoaparat), HP (osebni računalnik), Samsung (mobilni/pametni telefon), Telekom Slovenije (mobilna telefonija), Sonček (turistična agencija), NLB (banka), Zavarovalnica Triglav (zavarovalnica), Telekom Slovenije (internetne storitve), Petrol (bencinski servis), Cedevita (vitaminski dodatki), Lekadol (protibolečinske tablete), Terme 3000 (terme/zdravilišče), Fructal (sokovi), Lego (ponudnik igrač), Radenska (ustekleničena voda), Zlatorog Laško (pivo), Barcaffe (kava), Ljubljanske mlekarne (mleko), 1001 Cvet (čaj), Spar/Interspar (nakupovalni center), Dormeo (ležišča), Jupol (barve za dom), KD Skladi (investicijske družbe in vzajemni skladi) in GEN-I (ponudnik energije).

Najbolj zaupanja vredne blagovne znamke na področju varovanja okolja so Toyota (avtomobili), Frosch (čistila) in Mercator (prodajalec živil).

Zaupanje v institucije

Med petimi najbolj zaupanja vrednimi institucijami anketiranci izpostavljajo televizijo in radio, ki sta za razliko od lani doživela padec zaupanja za 8,2 odstotne točke, poroka je za pol odstotne točke manj zaupanja vredna, na ugledu so izgubili tudi okoljevarstveniki (1,7 odstotne točke). Največji skok je doživelo nezaupanje v državne institucije, cerkev pa je edina, ki je uspela izboljšati svoje zaupanje, in sicer za 0,9 odstotne točke. Med petimi najmanj zaupanja vrednimi institucijami je poleg vlade in pravnega sistema tudi oglaševalska industrija, ki ji ne zaupa več kot 85 odstotkov vprašanih.

Kot je na predstavitvi ugotovitev raziskave Trusted Brand 2016 povedal Mitja Tuškej, marketinški strateg in partner v agenciji Formitas BBDO ter avtor nedavno izdane knjige Brez frendov ni brendov, se je razmerje med potrošniki in blagovnimi znamkami v zadnjem desetletju močno spremenilo, predvsem zaradi močnega prodora tehnologije, spremenjenega odnosa do okolja in odnosa ljudi do samih sebe, zaradi česar so morale tudi blagovne znamke na novo razmisliti, kako bodo komunicirale s potrošniki. »Dandanes so uspešne tiste blagovne znamke, ki so bolj osredotočene v komunikaciji in znajo potrošnike nagovoriti po čustveni plati,« je med drugim povedal Tuškej, ki meni, da pri potrošnikih zaupanje v blagovne znamke vzbuja tudi njihova prepoznavnost na trgu in tržno voditeljstvo.