• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Ali veste, kolikšen je dejanski strošek izdelave dizajnerskih sončnih očal?

Strošek izdelave sončnih očal, ki se pod prestižnimi blagovnimi znamkami prodajajo po ceni najmanj 130 evrov, znaša desetkrat manj. In ne le to, vso to maržo pobere zgolj eno podjetje, ki trži ali ima v lasti kar 80 odstotkov vseh dizajnerskih blagovnih znamk sončnih očal. To ugotavljajo avtorji zadnje epizode dokumentarne serije Supershoppers, ki je bila predvajana na britanskem televizijskem programu Channel 4.

Foto: Viktor Hanacek (Picjumbo.com)

Sončna očala znane blagovne znamke so nujen del oprave vsakega modnega navdušenca, tako kot torbica ali nakit. Blagovne znamke se tega dobro zavedajo in na ta način tudi dobro služijo. No, v primeru sončnih očal gre pravzaprav le za eno podjetje, ki obvladuje kar 80 odstotkov trga sončnih očal prestižnih blagovnih znamk. Gre za italijansko korporacijo Luxottica, ki ima v lasti ali pa trži blagovne znamke, kot so na primer Versace, Ray Ban, Oakley in Dolce & Gabbana, pod njeno okrilje pa sodi tudi največji trgovec s sončnimi očali Sunglass Hut.

Kot razkrivajo avtorji oddaje Supershoppers, strošek običajnega plastičnega okvirja sončnih očal znaša le 13 evrov, očala pa se v trgovini prodajajo po 130 evrov. Očala, ki se ponašajo z dražjim okvirjem iz titana, lahko dosežejo ceno celo do 450 evrov, pri čemer strošek njihove proizvodnje znaša le okrog 64 evrov.

Luxottica je lani po vsem svetu prodala 83 milijonov sončnih očal, njen promet je znašal 7 milijard evrov, dobiček pa skoraj 600 milijonov evrov. Kot je v dokumentarcu pojasnil Andrew Roberts iz Bloomberga, glede na njen 80-odstotni delež Luxottica določa cene, »kot se ji zdi« in »do določene mere nadzoruje vašo izbiro očal«.

Vir: Daily Mail