• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Šest digitalnih trendov za leto 2016

V letu 2016 bo prišlo še do večjih tehnoloških izboljšav in napredka, od vzpona sporočilnih aplikacij do rasti mobilne trgovine. Pri analitičnem spletnem portalu eMarketer so pripravili šest napovedi, kaj se bo zgodilo v prihodnjem letu, pri čemer v ospredje postavljajo še večji vpliv mobilnih platform.

Infografika: Dreamstime

1. Glas potrošnika se bo slišal

In to dobesedno. Glasovno iskanje na pametnih telefonih in glasovni ukazi na drugih napravah, na primer v avtomobilih, se bodo še okrepili, saj ti »pomočniki« postajajo vse pametnejši, poleg tega pa se povečuje tudi število drugih pametnih naprav, od ur do s spletom povezanih gospodinjskih aparatov.

Oglaševalci se morajo pripraviti na optimizacijo digitalne vsebine za glasovno iskanje in poiskati način, kako bodo »osebni pomočniki« našli njihovo vsebino.

2. Oglaševalci se bodo pridružili pogovorom (v sporočilnih aplikacijah)

V letu 2016 bo Facebook dodal še več storitev in oglaševalskih možnosti za blagovne znamke v svojih sporočilnih aplikacijah Messenger in Whatsapp. Kot menijo pri eMarketerju, ne bo šlo za tradicionalne marketinške ali oglaševalske priložnosti.

3. Vzpon mobilnega plačevanja

Mobilne denarnice bodo postale povsem običajen sestavni del novejših pametnih telefonov in vedno več trgovcev bo ponujalo možnost plačevanja preko sistemov, kot so Apple Pay, Android Pay, Samsung Pay in drugi. A potrošnike bo treba še navaditi na mobilno plačevanje, zato bodo trgovci ponujali več mobilnih kuponov, popustov, nagrad, točk zvestobe in drugih spodbud.

4. Še več mobilnih transakcij

Mobilne platforme so za zdaj bolj vir informacij in spodbujanja prodaje v prodajnem lijaku, saj mobilne transakcije v celotni prodaji zavzemajo le skromen delež. Po oceni eMarketerja je bilo v ZDA v letošnjem letu le 1,6 odstotka celotne prodaje dosežene preko pametnih telefonov. To naj bi se v letu 2016 spremenilo, saj bodo največja digitalna podjetjaApple, Google, Microsoft, Facebook in Amazon poenostavila prehod z mobilnega nakupovanja k dejanskemu mobilnemu nakupu.

5. Milenijci bodo pripravljeni razkriti več podatkov o sebi

S tem ko je vedno več naprav povezanih v splet in se vsesplošna povezanost med ljudmi in napravami povečuje, bo več ljudi, še posebej mlajših, vedno bolj pripravljenih razkriti več osebnih podatkov oglaševalcem in spletnim založnikom.

6. Facebook bo postal skoraj popolnoma mobilen

V tretjem četrtletju letošnjega leta je Facebook kar 78 odstotkov prihodkov od oglaševanja (ti so sicer skupno znašali skoraj 4 milijarde evrov) dosegel preko mobilnih naprav. V istem obdobju je kar 727 milijonov od skupaj 1,55 milijarde uporabnikov do Facebooka dostopalo le preko mobilnih naprav, kar torej pomeni, da jih 47 odstotkov Facebooka nikoli ni uporabilo na namiznem računalniku. V enakem obdobju leta 2014 je bilo takšnih uporabnikov le 34 odstotkov.

Vir: eMarketer