• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Mobilnemu oglaševanju leta 2018 že polovica spletnega oglaševalskega proračuna

Leta 2018 bo mobilno oglaševanje na svetovni ravni prehitelo namiznega (angl. desktop) in zavzelo že 50,2-odstotni delež v celotnem spletnem oglaševanju, ugotavlja medijska agencija ZenithOptimedia v svoji novi napovedi o gibanju oglaševalskih proračunov.

Foto: Dreamstime

Sredstva, namenjena mobilnemu oglaševanju, bodo leta 2018 znašala 104,5 milijarde evrov, medtem ko v letu 2015 dosegajo 45,8 milijarde evrov. To pomeni, da bodo že presegla proračune za vse druge medije, razen za televizijo. Vrednost televizijskega oglaševanja bo leta 2018 znašala 197 milijard evrov, kar je še nekoliko več od današnjega televizijskega proračuna v višini 189 milijard evrov.

Kot ugotavlja ZenithOptimedia, je mobilno oglaševanje odgovorno za vso rast, ki jo dosega svetovno oglaševanje. Med letoma 2015 in 2018 naj bi raslo kar po 32-odstotni letni stopnji in prispevalo 87 odstotkov vsega novega oglaševalskega denarja, ki bo v teh letih prišel na svetovni trg.

Namizno spletno oglaševanje (torej na namiznih in prenosnih računalnikih) bo svoj vrhunec doseglo leta 2017 s 104,5 milijarde evrov, leta 2018 pa se bo njegova vrednost zmanjšala na 103,6 milijarde evrov, saj bo oglaševalski denar takrat že »pobegnil« na mobilne naprave.

Internet bo leta 2018 prehitel televizijo

Televizija je trenutno še prevladujoč oglaševalski medij s skoraj 38-odstotnim deležem svetovnega oglaševalskega proračuna. ZenithOptimedia pričakuje, da bo leta 2018 internet že prehitel televizijo in postal največji posamični oglaševalski medij. Delež televizije je bil največji leta 2012, ko je znašal 39,7 odstotka, leta 2015 znaša 37,7 odstotka, leta 2018 pa naj bi upadel na 34,8 odstotka.

Eden od razlogov za izgubo deleža televizijskega oglaševanja je hitra rast plačljivega iskalnega oglaševanjega, ki je v bistvu kanal za neposredni odziv (skupaj z malimi oglasi), medtem ko je televizija v prvi vrsti kanal za gradnjo zavedanja o blagovni znamki. ZenithOptimedia pričakuje, da bo tako ostalo tudi v naslednjih letih.