• Facebook
  • Twitter
  • RSS

»Črni petek« se je preselil na splet

Potrošniki na obeh straneh Atlantika so še vedno nadvse navdušeni nad ugodnimi cenami, na katere naletijo na »črni petek«, prvi petek po zahvalnem dnevu v ZDA, ki naznanja začetek predpraznične (nakupovalne) sezone. Pri tem je letos prvič več ameriških potrošnikov nakupovalo preko spleta kot v fizičnih trgovinah.

Foto: Dreamstime

V ZDA je Nacionalno združenje trgovcev (NRF) anketiralo več kot 4000 kupcev in na tej podlagi ocenilo, da je na spletu kupovalo 103 milijone ljudi, v trgovinah pa 102 milijona. Poleg tega ugotavljajo, da mobilne naprave postajajo ključen sestavni del tega nakupovalnega praznika. 56,7 odstotka lastnikov pametnih telefonov te uporablja za preučevanje izdelkov, nakupovanje prazničnih izdelkov, pregledovanje razpoložljivih zalog in druge aktivnosti mobilnega nakupovanja, medtem kot 57,7 odstotka lastnikov tablic svoje naprave uporablja za iskanje ugodnih prazničnih ponudb in nakup izdelkov.

»Jasno je, da se je stara praznična tradicija, ko ste se po trgovinah odpravili s sorodniki in prijatelji, povsem izenačila z novo tradicijo iskanja ugodnih prazničnih ponudb na spletu,« je ugotovitve pospremil Matthew Shay, predsednik in direktor NRF. NRF je poleg tega napovedal, da bo na »kibernetski ponedeljek« (angl. Cyber Monday) na spletu kupovalo 121 milijonov ljudi, kar je za 4,6 odstotka manj kot lani.

V Veliki Britaniji prav tako ugotavljajo, da se je med vikendom, ki je sledil črnemu petku, nakupovanje preselilo na splet. Obisk običajnih trgovin se je na letni ravni znižal za 9,6 odstotka, po drugi strani pa se je povečal obisk nakupovalnih središč, in sicer za 4,9 odstotka.

Kot opaža Diane Wehrle, direktorica marketinga in raziskav v podjetju Springboard, ki je izvedlo britansko raziskavo, je storitev spletnih trgovin »klikni in dvigni« spodbudila obisk običajnih trgovin, še posebej v nakupovalnih središčih.

Spletna prodaja na črni petek naj bi v Veliki Britaniji prvič doslej presegla milijardo funtov (1,4 milijarde evrov), kar je za 32 odstotkov več kot lani, medtem ko naj bi se spletna prodaja na kibernetski ponedeljek povečala za 31 odstotkov na 943 milijonov funtov (1,3 milijarde evrov). Spletni trgovec Amazon je, na primer, poročal, da je bil črni petek njihov najuspešnejši prodajni dan v Veliki Britaniji doslej, saj so vsako sekundo prodali 86 izdelkov, skupno več kot 7,4 milijona.

Vir: Warc