• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Oglaševalci iz Srednje in Vzhodne Evrope zanemarjajo druge zaslone

Spletni uporabniki po Srednji in Vzhodni Evropi med gledanjem televizije pogosto uporabljajo pametne telefone in tablice, a oglaševalci na številnih trgih še ne izkoriščajo prednosti trenda drugih zaslonov, ugotavlja nova raziskava medijske agencije MEC.

Foto: Dreamstime

Medijska agencija MEC je v raziskavi, v kateri je sodelovalo 5000 spletnih uporabnikov iz petih držav Srednje in Vzhodne Evrope, in sicer Poljske, Češke, Madžarske, Romunije in Rusije, ugotovila, da se televizijski oglaševalci sicer zavedajo trenda večzaslonskosti, a se jih je doslej le nekaj odločilo za nadaljevanje komunikacije s svojim občinstvom na drugem zaslonu.

Na Češkem, na primer, kar polovica oglaševalcev, ki v svojih televizijskih oglasih vabijo gledalce, naj obiščejo njihove spletne strani, teh nimajo prilagojenih za mobilne naprave, v Rusiji pa je takšnih 40 odstotkov oglaševalcev. »Tistim gledalcem, ki se odločijo, da bodo sprejeli vabilo, to lahko prinese neugodje, ki celotni izkušnji doda grenak priokus,« opažajo v agenciji MEC.

Spremljanje vsebin na več zaslonih hkrati ni nekaj novega – na Poljskem to počne že 73 odstotkov gledalcev, pri čemer jih 59 odstotkov za to uporablja pametne telefone, v Romuniji pa ta delež naraste celo na 91 odstotkov, od tega 79 odstotkov gledalcev uporablja pametne telefone.

Delež spletnih uporabnikov, ki so na spletu iskali več informacij o na televiziji oglaševani blagovni znamki, se giblje od 40 odstotkov na Madžarskem do 77 odstotkov na Češkem in v Romuniji, medtem ko v Rusiji dosega 74 odstotkov, na Poljskem pa 58 odstotkov.

Številni uporabniki po drugih zaslonih brskajo med oglasnimi bloki. »Paradoksalno je, da so pametni telefoni in tablice po eni strani ukradli nekaj pozornosti občinstva, po drugi pa zagotavljajo, da občinstvo ostaja pred televizijskim zaslonom,« opaža Rogier Croes, glavni digitalni direktor za Srednjo in Vzhodno Evropo pri MEC, in dodaja, da bi oglaševalci morali izkoristiti to priložnost.

Oglaševalski proračuni za televizijo in splet dosegajo od 60 odstotkov (na Madžarskem) do skoraj 80 odstotkov (na Poljskem in v Romuniji) celotnih oglaševalskih proračunov, kar pomeni, da je velik del donosnosti na naložbe odvisen od tega, kako učinkovito sta uporabljena ta dva medija v kampanjah.

»Fenomen večzaslonskosti, ki je spremenil in obogatil način gledanja televizije v zadnjih letih, je očitno podcenjen v strategijah oglaševalcev v regiji,« sklene Anna Lubowska, direktorica agencije MEC za Srednjo in Vzhodno Evropo.

Vir: Warc