• Facebook
  • Twitter
  • RSS

YouTube v boju s televizijo za mlade gledalce

Britanski najstniki bolj verjetno gledajo videovsebine na YouTubu kot televizijske programe, kaže novo poročilo britanskega telekomunikacijskega regulatorja Ofcom. Poleg tega ugotavlja, da so le redki najstniki sposobni prepoznati sponzorirane povezave med zadetki, ki jih ponuja Googlov iskalnik.

Foto: Dreamstime

Poročilo Otroci in starši: medijska potrošnja in stališča (Children and Parents: Media Use and Attitudes), kitemelji na poglobljenih intervjujih z britanskimi starši in njihovimi otroki, starimi od 5 do 15 let, ugotavlja, da bi 29 odstotkov najstnikov med 12. in 15. letom raje gledalo videposnetke na YouTubu, medtem ko bi se jih 25 odstotkov na prvem mestu odločilo za televizijo. To je zanimiv preobrat v primerjavi z lanskim letom, ko se je za televizijo na prvem mestu izreklo 30 odstotkov najstnikov, za YouTube kot primarni kanal spremljanja videovsebin pa 25 odstotkov. Povečuje se tudi njihovo zaupanje v resničnost in natančnost informacij na YouTubu, saj se že 8 odstotkov otrok med 12. in 15. letom na YouTube zateka po »verodostojne informacije o resnih dogodkih po svetu« (lani le 3 odstotki). Zanimiv je tudi podatek, da se je delež otrok v tej starostni skupini, ki menijo, da so informacije na novičarskih portalih in aplikacijah »vedno resnične«, v letu dni skoraj podvojil, in sicer z 8 na 14 odstotkov.

Petina otrok v tej starosti, ki uporablja spletne iskalnike, meni, da so informacije, ki jih dobijo na ta način, prav tako resnične. Približno polovica jih je bila kljub temu nekoliko kritična do zadetkov, pridobljenih z iskalniki.

Oglasov, ki so jih »navrgli« iskalniki, najstniki niso prepoznali. Ko so jim raziskovalci prikazali sliko zadetkov, pridobljenih z Googlovim iskalnikom po ključni besedi »superge«, sta njihovo pozornost zbudila le prva dva rezultata na vrhu seznama, ki sta bila ločena z okvirjem, v katerem je bila napisana beseda oglas (angl. ad). Le 31 odstotkov 12- do 15-letnikov je te sponzorirane povezave pravilno prepoznalo za oglaševanje. Po drugi strani pa so bolje ozaveščeni glede tako imenovanih vlogerjev, saj se jih skoraj polovica (47 odstotkov) zaveda, da so vlogerji lahko plačani za to, da promovirajo izdelke oziroma blagovne znamke.

Vir: Warc