• Facebook
  • Twitter
  • RSS

V marketingu ni več ločnice med spletnimi in nespletnimi aktivnostmi

Digitalni marketing je že postal del marketinškega »mainstreama«, ugotavlja nova Gartnerjeva raziskava med direktorji marketinga, v kateri jih 98 odstotkov trdi, da se spletne (online) in nespletne (offline) aktivnosti združujejo.

Infografika: Dreamstime

Raziskovalna hiša Gartner je v svojo raziskavo zajela direktorje marketinga iz 339 velikih in zelo velikih podjetij v ZDA in Veliki Britaniji. Tretjina vprašanih je izjavila, da so digitalne tehnike popolnoma vključene v njihove marketinške aktivnosti, medtem ko jih 10 odstotkov razširja vlogo marketinga na razvoj poslovnih modelov, ki temeljijo na digitalnem okolju.

»Oglaševalci ne ločujejo več med spletnimi in nespletnimi marketinškimi aktivnostmi,« pravi Yvonne Genovese, podpredsednica skupine pri Gartnerju, in dodaja: »S tem ko se kupci v vedno večji meri odločajo za digitalne izkušnje, digitalni marketing ni več zadržana disciplina, ampak namesto tega narekuje kontekst celotnemu marketingu. Digitalni marketing je zdaj marketing v digitalnem svetu.«

Povečuje se tudi obseg spletne trgovine, ki zdaj beleži že 11 odstotkov digitalnih marketinških proračunov (še lani je zavzemala 8-odstotni delež), saj so oglaševalci vedno bolj odgovorni za zagotavljanje rezultatov, marketing in prodaja pa čedalje bolj tesno sodelujeta. »V številnih primerih digitalno okolje združuje marketing in prodajo v eno samo, stalno aktivnost, od začetnega zbujanja zavedanja, preko vključevanja potrošnikov, konverzije in transakcije do ponovnega nakupa,« je pojasnil Jake Sorofman, podpredsednik raziskav pri Gartnerju. »Oglaševalci lahko zdaj izdatke povezujejo s prihodki. Pravzaprav je to postalo nujnost.«

Vprašani ocenjujejo, da so se njihovi marketinški proračuni letos v povprečju povečali na 11 odstotkov celotnih prihodkov podjetja, medtem ko so lani dosegli 10 odstotkov prihodkov. Dve tretjini jih v letu 2016 pričakuje njihovo nadaljnje povečanje. S tem ko se marketinški proračuni povečujejo, je ravno spletna trgovina eno od ključnih področij za tehnološke naložbe.

Skoraj dve tretjini oglaševalcev (64 odstotkov) nakupe preko spleta uvršča med pet največjih prednostnih nalog; višje se je uvrstil le še marketing preko družbenih omrežij (65 odstotkov). Sledijo marketinška analitika (61 odstotkov vprašanih), nakupna izkušnja (56 odstotkov) in oglaševalske aktivnosti (54 odstotkov).

Z višjimi proračuni prihajajo tudi večja pričakovanja, opaža Sorofman. »S tem ko se kupčevo popotovanje in njegovo pričakovanje širi, se povečuje tudi odgovornost marketinga. Marketing zdaj pogosto vključuje skrb za nakupno izkušnjo, digitalno nakupovanje in inovativne pobude.«