• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Apple in Google že tretje leto zapored najboljši svetovni blagovni znamki

Apple je ponovno zasedel prvo mesto na lestvici stotih najvrednejših blagovnih znamk, v svojem letnem poročilu »Najboljše globalne blagovne znamke« ugotavlja svetovalna družba Interbrand. Na drugem mestu je tudi letos Google, na tretjem pa Coca-Cola.

Vir: www.interbrand.com

Apple je v letu dni vrednost svoje blagovne znamke povečal za 43 odstotkov na 151,8 milijarde evrov. Blagovna znamka drugouvrščenega Googla je zdaj vredna 107,3 milijarde evrov, kar je za 12 odstotkov več kot lani, medtem ko se je vrednost blagovne znamke tretjeuvrščene Coca-Cole znižala za 4 odstotke na 69,9 milijarde evrov.

Med prvo deseterico najvrednejših blagovnih znamk na svetu so še Microsoft (11-odstotno povečanje vrednosti blagovne znamke), IBM (vrednost njegove blagovne znamke je nižja za 10 odstotkov), Toyota (16-odstotno povečanje vrednosti), Samsung (toliko vreden kot lani), General Electric (7-odstotno znižanje vrednosti znamke), McDonald's (6-odstotno znižanje vrednosti znamke) in Amazon. Slednji se je letos prvič prebil na lestvico desetih najvrednejših blagovnih znamk, pri čemer se je vrednost blagovne znamke Amazon povečala za 29 odstotkov na 33,8 milijarde evrov.

Facebook in Apple z največjo rastjo vrednosti

Na letošnji Interbrandovi lestvici prevladujejo tehnološke in avtomobilske znamke, ki skupaj zavzemajo 28 mest. Tehnološke znamke pri tem prispevajo več kot tretjino (33,6 odstotka) skupne vrednosti vseh stotih znamk na lestvici. Med elitno stoterico se je letos prvič prebilo pet blagovnih znamk, in sicer Lego na 82. mesto, PayPal na 97. mesto, Mini na 98. Mesto,Moët & Chandon na 99. mesto in Lenovo na 100. mesto. Lenovo je druga kitajska blagovna znamka, ki se pojavlja na lestvici – prva je bila Huawei (letos na 88. mestu), ki se je nanjo prvič uvrstila lani.

Med blagovnimi znamkami, ki so v letu dni najbolj povečale svojo vrednost, so Facebook (za 54 odstotkov, 23. mesto), že omenjena Apple s 43-odstotno rastjo vrednosti in Amazon z 29-odstotno rastjo, Hermès (na 41. mestu z 22-odstotno rastjo) in Nissan (na 49. mestu z 19-odstotno rastjo).

»Poročilo o najboljših globalnih blagovnih znamkah preučuje, kaj je potrebno, da blagovna znamka uspe v današnjem močno razdrobljenem svetu. S tem ko ljudje zahtevajo takojšnja in njim prilagojena doživetja, se morajo tudi podjetja in blagovne znamke premikati s hitrostjo življenja. Številne blagovne znamke na lestvici so tako že intuitivno usklajene s prioritetami ljudi, da so se sposobne neopazno vključevati v njihova vsakdanja življenja,« je ugotovitve poročila pospremil Jez Frampton, globalni direktor Interbranda.