• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Slovenski milenijci si želijo pametne in cenovno ugodne avtomobile

Po raziskavi podjetja Goodyear je kar 91,5 odstotka mladih Slovencev, starih od 18 do 30 let, prepričanih, da bodo imeli v naslednjih desetih letih lastni avtomobil. Želijo si cenovno ugodne avtomobile, opremljene s pametnimi funkcijami, ki bi poskrbele za večjo varnost na cesti. Nad vozili brez voznika niso najbolj navdušeni.

Slovenski milenijci ne zaupajo samovozečim avtomobilom.

Dobri dve tretjini slovenskih mladih (72,8 odstotka) v naslednjih desetih letih od avtomobilske industrije pričakujeta, da jim bo ponudila avtomobil, ki bi bil cenovno dostopen in bi hkrati sledil najnovejšim tehnologijam, ugotavlja Goodyearova raziskava. Pri tem si jih več kot polovica (62 odstotkov) želi avtomobil, ki bi bil opremljen s pametnimi varnostnimi funkcijami, kot so senzorji in kamere za zaznavo morebitne nevarnosti. Nekoliko manjši odstotek (49,8 odstotka) pa jih je navdušen nad možnostjo, da bi njihovo vozilo komuniciralo z drugimi vozili na cesti. Tako bi pravočasno izvedeli za vse nepričakovane razmere v prometu in se nanje pripravili.

Polovica slovenskih milenijcev (49,1 odstotka) si v prihodnosti želi s senzorji opremljene pnevmatike, ki bi jih obveščale, kdaj pnevmatike zaradi poškodbe ali obrabe niso več primerne za varno vožnjo in jih je treba pregledati oziroma zamenjati. Dobra tretjina (39,7 odstotka) jih pričakuje senzorske sisteme, ki bi pnevmatikam podali informacijo, kako naj se prilagodijo različnim cestnim in vremenskim razmeram.

Čeprav so avtomobili z avtopiloti trenutno v središču pozornosti avtomobilistične in informacijske industrije, si le peščica slovenskih milenijcev (22,8 odstotka) v naslednjih desetih letih želi popolnoma avtonomen avtomobil. Glavni razlog za to je pomanjkanje zaupanja, saj skoraj dve tretjini mladih Slovencev (64,1 odstotka) dvomita v njihovo zanesljivost. Kljub nezaupljivosti pa mladi verjamejo, da bi samovozeči avtomobili lahko prispevali k manjšemu številu prometnih nesreč (73 odstotkov), zmanjšanju prometnih zastojev (50 odstotkov) in manj stresni vožnji (36,9 odstotka).

Spletno raziskavo je med majem in junijem 2015 v imenu podjetja Goodyear izvedla ekipa Think Young. V njej je sodelovalo 2.500 mladih, starih od 18 do 30 let, z univerz v 12 državah. V vzorec je bilo vključenih 224 slovenskih študentov.