• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Tudi Slovenci vedno več nakupujemo preko spleta

Spletna trgovina postaja vse pomembnejša, kažejo junijski rezultati Eurostatove raziskave o trendih na področju spletne trgovine. Več kot 14 odstotkov slovenskih podjetij se že ukvarja s prodajo tudi preko spleta, to pa se bo v prihodnje tako pri nas kot tudi drugod po Evropi še povečevalo.

Foto: dreamstime

E-trgovina predstavlja kar 15,1 odstotka skupnega prometa podjetij v Evropski uniji, kažejo zadnji podatki, ki jih je predstavila Evropska komisija. Absolutna zmagovalka med državami Evropske unije je Irska, kjer predstavlja spletna prodaja izdelkov in storitev kar 52,1 odstotka skupnega prometa. Z 29,3 odstotka ji sledi Češka in z 20 odstotki sosednja Madžarska. Rezultati za Slovenijo za leto 2014 niso dostopni, a je e-prodaja v Sloveniji leta 2013 predstavljala 11,2 odstotka skupnega prometa podjetij. Na povečanje deleža spletnih kupcev pri nas kaže tudi sprememba v obdobju med letoma 2012 in 2014, in sicer z 22 na 26 odstotkov.

Vse več hibridnih načinov nakupovanja

V prihodnje lahko pričakujemo rast števila trgovin, ki uporabljajo splet kot enega izmed kanalov prodaje, saj so spletne vsebine preko mobilnih naprav vedno bolj dostopne. Direktor skupine Ceneje Darko Dujić ob tem pojasnjuje: »Ni pričakovati, da bo spletna trgovina postala prevladujoč kanal, a se splet vedno več uporablja kot mesto nakupa in prevzema na fizičnih lokacijah. To je eden izmed hibridnih načinov nakupovanja, ki postaja vse pomembnejši.« Tudi podjetje Ceneje skupaj s tržnoraziskovalno družbo Valicon v svoji raziskavi, izvedeni v okviru projekta Spletni trgovec leta, ugotavljajo, da skoraj polovica uporabnikov spleta opravi nakupe s kavča štirikrat letno. Že četrtina pa je t.i. intenzivnih kupcev, ki opravijo mesečno preko spleta vsaj en nakup Vsaj en mesečni nakup preko spleta opravijo t. i. intenzivni kupci, ki pa jih je že četrtina. Dujič na podlagi vseh rezultatov predvideva, da se bo zaradi tega najverjetneje vse več trgovcev usmerilo v prodajo zunaj državnih meja. To pa je pravzaprav bistvo elektronskega poslovanja in v skladu z najnovejšo evropsko direktivo, ki spodbuja čezmejne nakupe.