• Facebook
  • Twitter
  • RSS

V letu 2015 nekaj manj kot petodstotna rast svetovnega oglaševanja

Medijska agencija ZenithOptimedia je popravila svojo napoved glede rasti svetovnega oglaševanja v letu 2015, in sicer jo je zmanjšala za 0,4 odstotka, kar je posledica manjšega zaupanja oglaševalcev zaradi šibkega evroobmočja in ukrajinskega konflikta. Tako naj bi svetovni oglaševalski trg v naslednjem letu porasel za 4,9 odstotka (v letošnjem septembru so mu napovedovali še 5,3-odstotno rast), v letu 2016 pa za 6 odstotkov.

Foto: dreamstime

ZenithOptimedia v svojem poročilu o oglaševalskih naložbah napoveduje, da se bo svetovno oglaševanje povečevalo predvsem zaradi vzpona mobilnega oglaševanja in družbenih medijev ter premika digitalnega prikaznega oglaševanja k programatičnemu medijskemu zakupu. Svetovni oglaševalski trg se bo torej v letu 2015 povzpel še za 4,9 odstotka in bo vreden dobrih 443 milijard evrov. Čeprav naj bi se po pričakovanjih ekonomistov svetovno gospodarstvo v letu 2015 opomoglo, pa ZenithOptimedia svetovnemu oglaševanju napoveduje skromnejšo rast od letošnje 5,1-odstotne. Delno to pripisujejo odsotnosti velikih dogodkov, kot so bili letos zimske olimpijske igre, svetovno nogometno prvenstvo in ameriške kongresne volitve.

V letu 2016 pa bodo dogodki, vključno s poletnimi olimpijskimi igrami, ameriškimi predsedniškimi volitvami in evropskim prvenstvom v nogometu UEFA, prispevali k skoraj 6-odstotni rasti svetovnega oglaševanja, ki pa se bo že leta 2017, ponovno zaradi odsotnosti večjih svetovnih dogodkov, znižala na 5,2 odstotka.

Mobilno oglaševanje največje gonilo rasti

Mobilno oglaševanje je ključno gonilo rasti svetovnega oglaševanja. Po napovedi ZenithOptimedie bo med letoma 2014 in 2017 pritegnilo 51 odstotkov vseh novih oglaševalskih dolarjev, v povprečju pa bo raslo po 38-odstotni letni rasti. Razlog za to je v razširitvi naprednih naprav ter inovacij v oglaševalski tehnologiji. Toda delež mobilnega oglaševanja v celotnem oglaševanju zaostaja za njegovim deležem v medijski potrošnji. V ZDA bo letos zavzel le 6,2 odstotka celotnega oglaševalskega trga, medtem ko po oceni spletnega analitičnega portala eMarketer dosega 23,3-odstotni delež časa, ki ga uporabniki namenjajo medijem. Deloma je to zato, ker običajno prikazno oglaševanja na mobilnih napravah pogosto ne deluje dobro in ker te ne sprejemajo piškotkov, zaradi česar je ponovno ciljanje in sledenje od oglasa k nakupu otežkočeno. Po drugi strani pa sta Facebook in Twitter prilagodila svoje poslovanje mobilni potrošnji in oglaševanju ter bosta že letos skupaj dosegla 33 odstotkov celotnega mobilnega oglaševanja. To je veliko več od njunega 10-odstotnega deleža v celotnem digitalnem oglaševanju.

Sicer pa bo za evroobmočje leto 2015 prvo leto ponovne rasti oglaševanja po letu 2010. Med letoma 2007 in 2013 se je oglaševanje v evroobmočju zmanjšalo za 15 odstotkov. Najbolj prizadete države – Grčija, Portugalska, Španija in Irska – so v tem obdobju izgubile 49 odstotkov oglaševalskih prihodkov. Po drugi strani pa se je oglaševalski trg v Franciji in Nemčiji skrčil le za 3 odstotke. Omenjenim štirim državam ZenithOptimedia napoveduje okrevanje v naslednjih treh letih, tako da bodo njihovi oglaševalski trgi rasli hitreje od povprečja evroobmočja.

Vir: Campaign