• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Drastičen padec spletnega oglaševanja v Sloveniji

Od leta 2011, ko so naložbe v spletno oglaševanje v Sloveniji znašale rekordnih 32 milijonov evrov, so se te močno znižale. V letu 2012 so namreč padle za polovico, na 16 milijonov evrov, v letu 2013 pa se počasi povzpele na 19 milijonov. Gre za podatke, ki so jih na včerajšnji novinarski konferenci predstavili v okviru raziskave Merjenje obiskanosti spletnih strani (MOSS), ki jo pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice izvaja podjetje Gemius Adria.

Foto: SOZ

Kot pravijo predstavniki MOSS, je vlaganje v spletno oglaševanje v Sloveniji v zadnjih letih drastično upadlo. Kljub spodbudnemu obdobju od leta 2009 do leta 2011, ko so se naložbe v spletno oglaševanje povzpele z 21 milijonov evrov (v 2009) do rekordnih 32 milijonov evrov (v 2011), so nato močno nazadovale. Leta 2012 so znašale kar polovico manj, 16 milijonov evrov, v letu 2013 pa so sicer nekoliko porasle, na 19 milijonov evrov, kar pa je še vedno zelo malo v primerjavi z najplodnejšimi leti. »Razkorak je zaskrbljujoč predvsem s stališča razvoja gospodarstva na področju digitalnih tehnologij. Stagnacija in upad vlaganj vodita v zamujene priložnosti,« pravijo predstavniki MOSS. Pri tem je treba poudariti, da raziskava MOSS spremlja le slovenske spletne medije, medtem ko s podatki, koliko oglaševalci namenjajo tujim spletnim medijem, kot sta Google in Facebook, ne razpolaga.

Podoben padec spletnega oglaševanja sicer beleži tudi Hrvaška, kjer so mu oglaševalci v letu 2011 namenili 26 milijonov evrov, leta 2013 pa le še 15 milijonov evrov. Drugod po Evropi spletno oglaševanje cveti – v Veliki Britaniji je leta 2013 znašalo nekaj manj kot 7,4 milijarde evrov, na Danskem 630 milijonov evrov, na Poljskem pa 549 milijonov evrov.

Število spletnih uporabnikov stagnira

Tudi število spletnih uporabnikov v Sloveniji v zadnjem letu ne raste več. Od leta 2009 do začetka 2013 se je po podatkih MOSS njihovo število vztrajno povečevalo, od januarja 2013 do oktobra 2014 pa uporaba spleta med uporabniki, starimi od 10 do 75 let, z manjšimi odstopanji stagnira. Število uporabnikov med 10. in 75. letom je januarja 2013 prvič preseglo 1,4 milijona in se je, z manjšim padcem poleti 2013, obdržalo vse do danes, ni pa naraščalo, kar je v nasprotju z vztrajno rastjo med 2009 in januarjem 2013, ko je znašala 31 odstotkov.

Po podatkih Eurostata je v Sloveniji lani do spleta vsaj enkrat dostopilo 74 odstotkov celotnega prebivalstva, kar je 4 odstotke več kot leta 2012, a precej manj kot v državah Severne Evrope, kjer splet uporablja preko 90 odstotkov prebivalstva. Slovenija se s takšno spletno penetracijo nahaja na sredini lestvice skupaj s Češko, Madžarsko in Španijo ter od povprečja Evropske unije (EU 28), ki znaša 77 odstotkov, odstopa za 3 odstotne točke. Na dnu lestvice so Romunija, Bolgarija, Grčija in Italija (približno 60 odstotkov), na vrhu pa so Danska, Luksemburg, Švedska, Norveška in Islandija, kjer do spleta dostopa preko 95 odstotkov populacije. Hrvaška za Slovenijo zaostaja za 6 odstotkov, a v zadnjih letih beleži izredno visoko rast.

V letu 2014 je bilo po podatkih MOSS število spletnih uporabnikov največje v januarju, februarju in juniju, največ prikazov pa so ustvarili v januarju in februarju. Največ časa so na spletu preživeli julija (12 ur in 22 minut) in septembra (12 ur in 46 minut). Največji obisk med spletnimi stranmi ima 24ur.com, na drugem mestu je Planet Siol.net, od tretjega do petega mesta pa so se po obiskanosti izmenjevale spletne strani www.rtvslo.si, www.bolha.com ter www.najdi.si. Presenečenje oktobra 2014 je spletna stran Med.Over.Net, ki je ob vključitvi v raziskavo MOSS oktobra 2014 s 418.065 mesečnimi obiskovalci zasedla 6. mesto.