• Facebook
  • Twitter
  • RSS

SEMPL: Medijski trendi, ki spreminjajo svet komuniciranja

V petek, 28. novembra, se je v Portorožu končala 16. konferenca medijskih trendov (SEMPL), ki se je je udeležilo približno 850 udeležencev, kar je še za skoraj 10 odstotkov več kot lani. Dvajset mednarodnih govorcev je pod rdečo nitjo letošnje konference »Prerojeni« (»Reborn«) osvetlilo novosti in spremembe v medijsko-komunikacijski panogi.

Guru trendov Daniel Levine je do zadnjega kotička napolnil dvorano Emerald v GH Bernardin v Portorožu, kjer je potekal 16. Sempl. (Foto: Bojan Šverko)

V Portorožu se je v petek končala dvodnevna konferenca medijskih trendov (SEMPL), ki jo je družba Media Pool organizirala že šestnajstič, zadnja štiri leta v sodelovanju z revijo Marketing magazin. Letošnja konferenca je v dveh dneh gostila 850 udeležencev, od tega tretjino iz drugih držav regije Adriatik, predvsem Hrvaške in Srbije. »Na ta način dosegamo zastavljeni cilj, da SEMPL postane regionalni dogodek, ki bo vsako leto pritegnil vedno več predstavnikov medijskih in kreativnih agencij, medijev in oglaševalcev iz vseh držav nekdanje Jugoslavije in držav Vzhodne Evrope. Še posebej nas veseli, da lahko letos gostimo nekaj udeležencev iz Bolgarije, kar je prvič doslej,« je po konferenci povedala Valerija Prevolšek, direktorica Media Poola in predsednica konference SEMPL.

O tem, kateri so največji trendi, ki bodo vplivali na vsakodnevne aktivnosti vseh igralcev v medijsko-komunikacijski panogi, je na konferenci govoril Daniel Levine, ameriški strokovnjak za trende in globalni urednik spletnega portala WikiTrend.org. Kot pet najpomembnejših trendov je izpostavil digitalno povezovanje različnih okolij, večjo stopnjo družabnih stikov med ljudmi, ki jo omogoča tehnologija, vedno večjo transparentnost, ki blagovnih znamkam onemogoča laži in neiskrenost, nosljivo tehnologijo ter združevanje realnega in virtualnega sveta. Podjetjem je svetoval: »Ustvarjajte orodja, ki omogočajo povezovanje med ljudmi. Delite svoje skrivnosti, preden drugi izvejo zanje. Ponudite ljudem doživetja, s katerimi se bodo lahko bahali. Naj digitalno postane fizično.«

Na konferenci je sodeloval tudi Ralph van Dijk, ustanovitelj in kreativni direktor agencije za produkcijo radijskih oglasov Eardrum iz Avstralije, ki velja za svetovno avtoriteto na področju radijskega oglaševanja. »Ljudje ne poslušajo radijskih oglasov, prisluhnejo pa tistemu, kar jih zanima. In včasih je to radijski oglas. Veliko medijskega denarja je zapravljenega, ker oglaševalci ne vložijo dovolj časa in pozornosti, da bi svoje sporočilo ustrezno oblikovali in posredovali,« pravi van Dijk, ki je prepričan, da vstopamo v novo dobo marketinškega komuniciranja, kjer vlada veliko bolj jasno razumevanje, kako kar najbolje uravnotežiti nova digitalna orodja s preizkušenimi mediji, kot je radio.

Patrick Galvin, ameriški strokovnjak za odnosni marketing in ustanovitelj svetovalnega podjetja The Galvanizing Group, se je posvetil marketingu od ust do ust na spletu. »Ko so govorice pozitivne, lahko uspeh podjetja dvignejo v neslutene višave. Moj nasvet podjetjem, ki si prizadevajo spodbuditi govorice na družbenih omrežjih, je, da naj svoje stranke obravnavajo 100-odstotno spoštljivo in obzirno, saj si bodo le tako zagotovila, da jih bodo priporočile drugim,« svetuje Galvin.

Lastni mediji postajajo vedno bolj pomembni

Drugi dan konference je potekal v znamenju vsebinskega marketinga in novih digitalnih oglaševalskih rešitev. Tako je Nenad Senić, urednik korporativnih medijev v Sloveniji in tujini, izpostavil pomen strategije oziroma vrnitve vsebinskega marketinga k samim osnovam. »Vsaka strategija je edinstvena, a je pomembno, da je preprosta, hkrati pa podrobna,« meni Senić.

SEMPL je gostil tudi Matthewa Zorpasa, avtorja bloga TheGentleman Blogger iz Velike Britanije, ki je, kot pravi o sebi, »bloger za poln delovni čas«. Izpostavil je hitro rast blogosfere, ki je zdaj 60-krat večja, kot je bila pred tremi leti. »Vsako sekundo dneva se ustvari nov spletni blog. 19,4 milijona blogerjev oziroma 55 odstotkov tudi po treh mesecih, odkar so ustvarili blog, še vedno redno objavljajo na njem,« je nanizal nekaj podatkov, ki dokazujejo naraščanje blogovskih zapisov, ki torej niso le modna muha, kot je bilo morda videti pred desetletjem, temveč pravi trend.

Niall Horgan, vodja ključnih strank pri Twitterju za regijo EMEA, je izpostavil tri ključne dejavnike, ki jih morajo blagovne znamke upoštevati, ko snujejo strategijo komuniciranja na družbenem omrežju Twitter. To so potreba po samoizražanju, povezovanje med ljudmi in radovednost. »Ljudje radi odkrivajo nove stvari. Če jim ponudite ekskluzivne novice, bo uspeh gotovo sledil. Twitter je namreč najhitrejši način, ko želite nekaj sporočiti množici ljudi, in tako zadovoljiti njihovo željo po nenehni seznanjenosti z aktualnimi dogodki,« je povedal Horgan in blagovnim znamkam svetoval, naj bodo na Twitterju pogumne in spontane.

Fotografije s konference si lahko ogledate na Semplovi strani na Facebooku.