• Facebook
  • Twitter
  • RSS

18. SKOJ: Strokovnjaki za odnose z javnostmi kot mojstri uokvirjanja

Uokvirjanje vsebin, ki vsebuje vključevanje in izključevanje, pa tudi poudarjanje izbranih vidikov družbene realnosti, bi moralo biti osnovno orodje strokovnjaka za odnose z javnostmi, je na 18. Slovenski konferenci o odnosih z javnostmi (SKOJ), ki se v Portorožu danes končuje, povedala dr. Alenka Jelen, predavateljica odnosov z javnostmi na britanski Univerzi Stirling.

Bloger Roni Kordiš in Denis Oštir, novinar in urednik na Pop TV, sta na 18. SKOJ-u govorila o tem, kaj deležniki pri spletnem komuniciranju pričakujejo od strokovnjakov za odnose z javnostmi. (Foto: Mediaspeed.net)

V Portorožu se je na konferenci SKOJ zbralo nekaj čez sto strokovnjakov s področja komuniciranja. V okviru programa dvodnevne konference bodo udeleženci poslušali in razpravljali o prihodnosti stroke.

»Za svetlejšo prihodnost stroke se moramo najprej prešteti,« je eno izmed sedmih točk za oživitev odnosov z javnostmi v Sloveniji izpostavil dr. Dejan Verčič, profesor in vodja Centra za marketing in odnose z javnostmi na FDV. Certificiranje strokovnjakov za odnose z javnostmi je praksa v tujini in Verčič je prepričan, da je za prevetritev stroke certificiranje izjemno pomembno tudi v Sloveniji. »Javnost in preglednost dela sta izjemnega pomena, predvsem v javnem sektorju in državni upravi,« dodaja Verčič, ki se v sedmih točkah sklicuje tudi na pomen pravilne uporabe slovenskega jezika.

O jeziku, natančneje o terminologiji odnosov z javnostmi, je govorila dr. Nataša Logar Berginc s Fakultete za družbene vede. Termis je spletna terminološka podatkovna zbirka odnosov z javnostmi, ki s strokovno definicijo in uporabo termina v praktičnem primeru koristi tako strokovnjakom kot laikom. Moč besed in s tem oblikovanih sporočil ima veliko vlogo tudi v uokvirjanju (ang. framing), strateškem procesu, s katerim komunikatorji za doseganje cilja oblikujejo okvirje, v katerih opredelijo izzive, poudarjajo vzroke in dodajajo čustven naboj. Zgodbo na ta način postavljajo v kontekst. Uokvirjanje je pomembno tako v procesu načrtovanja kot v fazi analize, ko vsebine, ki jih pripravijo strokovnjaki za odnose z javnostmi, primerjamo s tistimi, o katerih poročajo mediji.

V popoldanskem delu programa je bil zanimiv vpogled v komuniciranje vlade, in sicer v Veliki Britaniji, o kateri je govoril Russell Grossman, direktor komuniciranja na britanskem ministrstvu za gospodarstvo. Kljub varčevanju so v zadnjih letih s posebnim programom uspeli dvigniti kakovost komuniciranja. Kako komunicira slovenska vlada, je povedal Boštjan Lajovic z Urada vlade RS za komuniciranje.

Današnji dan bo slušateljem konference postregel s tremi programskimi sklopi, in sicer menedžerji kot komunikatorji in komunikatorji kot menedžerji, korporativno državljanstvo in vladanje odnosov z deležniki ter praksa in izzivi za prihodnost.

Več o letošnjem SKOJ-u boste lahko prebrali v naslednji številki revije Marketing magazin.