• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Občutek recesije spreminja nakupne navade Slovencev

Na drugem dogodku Effie® Slovenija 2014 sta raziskovalni družbi Nielsen in Mediana predstavili sveže podatke o spremenjenih nakupnih navadah Evropejcev.

Raziskave so pokazale, da potrošniki zaradi občutka recesije zmanjšujejo svoje nakupne navade – kupujejo najosnovnejše stvari in se odrekajo luksuzu. Da bi privarčevali pri stroških, med drugim kupujejo tudi vse več izdelkov trgovske blagovne znamke. Stopnja potrošnikovega zaupanja je še posebej nizka prav v Sloveniji.

Jelena Doko Cetina, odgovorna za sodelovanje s trgovci na slovenskem, hrvaškem in bosansko-hercegovskem trgu pri raziskovalni družbi Nielsen, je razkrila, da se stopnja potrošnikovega zaupanja* v večini evropskih držav v drugem četrtletju letošnjega leta izboljšuje, medtem ko v Sloveniji ostaja na isti ravni. Slovenija se tako z indeksom 49 uvršča na rep lestvice držav in je daleč pod povprečjem Evrope (indeks 77).

Kar 76 odstotkov vprašanih Slovencev meni, da se država v prihodnjem letu še ne bo prebila iz gospodarske krize in 86 odstotkov jih verjame, da trenutno obdobje ni primerno za nakupe izdelkov, ki bi si jih sicer želeli (povprečje v Evropi znaša 66 odstotkov).

Večina Evropejcev trdi, da cena hrane raste, zato se pri nakupih racionalnejše obnašajo. Vsak drugi Evropejec se odloča za cenejšo trgovsko blagovno znamko. Kar 56 odstotkov Evropejcev meni, da je le-ta cenejša od uveljavljenih blagovnih znamk, 37 odstotkov pa jih verjame, da je kakovost trgovske znamke primerljivo dobra.

Glede na Nielsen raziskavo »ShopperTrends« se je povprečna mesečna poraba za hrano, živila in izdelke za osebno higieno v Evropi letošnjem letu nekoliko zmanjšala in znaša 312 EUR na gospodinjstvo. V Sloveniji smo blizu tega povprečja (328 EUR), medtem ko je na prvem mestu Norveška s 525 EUR, na repu pa Madžarska s 140 EUR.

Raziskava predvideva, da bodo kupci v prihodnje še manj zvesti, bolj iznajdljivi in tehnološko usmerjeni. To se bo na strani ponudnikov odražalo v cenovnih vojnah, agresivnih promocijskih aktivnostih in vzponu trgovskih znamk.

Janja Božič Marolt, predsednica uprave Inštituta za raziskovanje trga in medijev Mediana, pa je predstavila rezultate raziskave o porabniških navadah Slovencev. Raziskava kaže, da povprečni potrošnik velja samo v statistični izračunih. Na obnašanje potrošnikov pomembno vplivajo življenjske prelomnice kot je menjava službe, rojstvo otroka ali odhod otroka od doma. Med njimi so tudi veliki porabniki, ki nadpovprečno veliko trošijo in nakupujejo.