• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Google prekinil Applovo triletno prevlado na lestvici najvrednejših blagovnih znamk

Vrednost blagovne znamke Apple se je zmanjšala za petino in zdrsnila na 108 milijard evrov, medtem ko je Googlova blagovna znamka vredna kar 40 odstotkov več kot lani. S 116 milijardami evrov vredno blagovno znamko je Google tako po treh letih neprekinjene vladavine zrinil Apple s prvega mesta lestvice stotih najvrednejših blagovnih znamk, ki jo je že deveto leto zapored pripravila ameriška raziskovalna hiša Millward Brown Optimor, sicer del komunikacijske mreže WPP.

Foto: dreamstime

Čeprav je Apple še vedno nadvse uspešna blagovna znamka, pa analitiki Millward Browna ugotavljajo, da izgublja svojo pozicijo znamke, ki narekuje tehnološke trende, saj potrošniki opažajo pomanjkanje novih, revolucionarnih izdelkov, po katerih je sicer slovel Apple. Na tretjem mestu lestvice stotih najvrednejših znamk, takoj za Googlom in Applom, je tudi letos pristal IBM, vodilna znamka na medorganizacijskem trgu, katere vrednost je ocenjena na 79 milijard evrov.

Nick Cooper, direktor podjetja Millward Brown Optimor, je v sporočilu za medije takole komentiral letošnjo spremembo na vrhu lestvice: »Google je bil lani izjemno inovativen, predvsem s pametnimi očali Google Glass ter naložbami v umetno inteligenco in številna partnerstva, v okviru katerih je zagotovil, da je njegov operacijski sistem android umeščen tudi v druge produkte, kot so avtomobili. Vse te dejavnosti so močan signal za potrošnike, kaj vse pomeni Google, poleg tega pa se časovno ujemajo z upočasnitvijo Applovega razvoja.«

Po besedah Davida Rotha, direktorja podjetja The Store WPP, specializiranega za raziskave na prodajnih mestih, letošnji rezultati kažejo, da se je recesija končala, saj so blagovne znamke v vsaki izdelčni oziroma storitveni kategoriji dosegle rast. »Osupljivo je, kako so močne blagovne znamke pravzaprav vodile pot k okrevanju. Enainsedemdeset blagovnih znamk iz letošnje lestvice je bilo na njej tudi leta 2008. Kljub finančnim pretresom in digitalnim »motnjam«, ki so v zadnjih letih zdesetkale veliko podjetij, pa so te blagovne znamke ostale na lestvici in ponovno dokazale, kako odporne so,« pojasnjuje Roth.

Skupna vrednost stotih blagovnih znamk na lestvici se je v primerjavi z letom 2006, ko je podjetje Millward Brown Optimor prvič izdalo svoje poročilo, skoraj podvojila. Danes je prva stoterica vredna 2.120 milijard evrov, kar je za 49 odstotkov več kot leta 2008, ko se je uradno začela svetovna gospodarska kriza.

V prvi deseterici najvrednejših blagovnih znamk so poleg Googla, Appla in IBM-a še Microsoft, katerega vrednost se je povzpela za 29 odstotkov na 66 milijard evrov, McDonald's, ki je izgubil 5 odstotkov vrednosti in je s 63 milijardami evrov na petem mestu, Coca-Cola s 3-odstotnim povečanjem vrednosti na 59 milijard evrov, Visa, ki je z 58 milijardami evrov vredna 41 odstotkov več kot lani, AT&T s 3-odstotnim povečanjem vrednosti, ki tako znaša 57 milijard evrov, Marlboro, katerega znamka je po 3-odstotnem padcu vredna 49 milijard evrov, in Amazon s kar 41-odstotnim povečanjem vrednosti na 47 milijard evrov.