• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Evropski trg spletnega oglaševanja vreden že 27,3 milijarde evrov

Na konferenci Interact, ki jo tokrat v Parizu organizira evropski Urad za interaktivno oglaševanje (IAB Europe), so predstavili aktualne podatke, ki zadevajo spletno oglaševanje v Evropi. Vrednost spletnega oglaševanja se je lani v primerjavi z letom 2012 povečala še za 11,9 odstotka na 27,3 milijarde evrov. Med državami z največjo rastjo spletnega oglaševanja sta Rusija in Turčija, največ pa je še vedno vreden trg spletnega oglaševanja v Veliki Britaniji.

Foto: dreamstime

Spletno oglaševanje v Evropi je tudi lani doseglo trajnostno rast, na podlagi svoje raziskave AdEx pravijo pri IAB Europe. Na večini evropskih tržišč je spletno oglaševanje doseglo občutno rast, pri čemer se na razvijajočih se trgih še povečuje njegov delež v oglaševalskem kolaču, medtem ko na zrelejših trgih pridobiva vrednost predvsem zaradi inovacij v spletni oglaševalski tehnologiji in napredka pri unovčevanju mobilnih platform. Zaradi spreminjajočih se potrošniških navad je monetizacija mobilne tehnologije opazna predvsem na zahodnoevropskih trgih, kjer spletno oglaševanje dosega rast ravno zaradi večjega izkoristka mobilnih naprav v oglaševalske namene. Raziskovalci za te države ugotavljajo tudi, da je odporno makroekonomsko okolje okrepilo zaupanje oglaševalcev in jih spodbudilo, da svoje oglaševalske proračune še v večji meri namenjajo spletu.

Mobilno oglaševanje je tako prvič doslej doseglo dvomestni delež (11,5-odstotni) v celotnem prikaznem oglaševanju, pri čemer se je njegova vrednost od leta 2012 povečala kar za 128,5 odstotka. Tudi spletno video oglaševanje dosega močno rast, ki je bila lani kar 45,4-odstotna, in je tako vredno že 1,19 milijarde evrov. To je tudi prvič, da je trg video oglaševanja v Evropi presegel mejnik milijarde evrov.

Townsend Feehan, direktorica IAB Europe, ob tem izpostavlja pomen digitalnega ekosistema za evropsko gospodarsko rast. »Ti rezultati potrjujejo, da je digitalno oglaševanje vedno bolj pomembno za evropsko gospodarstvo. Tehnološke inovacije spodbujajo rast, zato je pomembno, da v Evropi še naprej negujemo digitalni posel, s tem pa ga postavljamo na svetovni zemljevid.«

Raziskava AdEx trg spletnega oglaševanja deli v tri segmente, in sicer na prikazno oglaševanje (kamor sodi tudi mobilno oglaševanje), iskalno oglaševanje ter mali oglasi in imeniki. Največjo rast med njimi je lani zabeležilo prikazno oglaševanje, ki je zaradi 14,9-odstotne rasti zdaj vredno 9,2 milijarde evrov. Oglaševanje na iskalnikih se je povzpelo za 13 odstotkov in dosega že 13,4 milijarde evrov. Pri tej obliki spletnega oglaševanja so povsod po Evropi zaznali občutno rast, pri čemer vodi Rusija s kar 34,4-odstotno.

Segment malih oglasov in imenikov na spletu je bil lani s 3,6-odstotno rastjo vreden 4,6 milijarde evrov. Premik malih oglasov iz tiskanih medijev na splet je najbolj opazen v državah Srednje in Vzhodne Evrope in je povezan s težkimi gospodarskimi okoliščinami.

Daniel Knapp, direktor raziskav v oglaševanju pri raziskovalni hiši IHS Technology, ki je tudi izvedla raziskavo, pravi, da se je dinamika rasti spletnega oglaševanja v letu 2013 spremenila. »Mobilna tehnologija in oglaševanje na več napravah hkrati sta bila za oglaševalce velik izziv, saj so nezadostno razviti ekosistemi in razdrobljeni pristopi k merjenju učinkovitosti hromili njihove naložbe. Toda naša raziskava kaže, da je mobilno oglaševanje že zavzelo občuten del spletnih oglaševalskih proračunov. Oglaševalci zdaj razvijajo svoje podatkovne strategije in povezujejo oglaševalske izkušnje na več napravah hkrati, od mobilnikov do namiznih računalnikov, s tem pa dosegajo vzdržno rast.«

Med državami sta največjo rast spletnega oglaševanja lani dosegli Rusija (26,8-odstotno) in Turčija (24,3-odstotno). Trg spletnega oglaševanja je še vedno največ vreden v Veliki Britaniji (7,4 milijarde evrov), ki ji sledita Nemčija s 4,7 milijarde evrov in Francija s 3,5 milijarde evrov. Rusija je na četrtem mestu, v deseterici najvrednejših trgov spletnega oglaševanja v Evropi pa so še Italija, Nizozemska, Švedska, Španija, Norveška in Danska.