• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Potrošniki namenjajo digitalnim vsebinam vse več denarja

Potrošniki so v letu 2013 digitalnim vsebinam, od iger do filmov, namenili za 30 odstotkov (oziroma 41,5 milijarde evrov) več svojega denarja kot v letu 2012 (32 milijard evrov). Spletne igre, glasba in filmi so tiste vsebine, ki so v največji meri narekovale rast globalnega digitalnega sektorja.

Foto: iStock

Poročilo o digitalnih vsebinah (The Digital Content Report 2013), ki sta ga pripravili raziskovalno-analitični podjetji IHS in App Annie, ugotavlja, da se je nakup spletnih filmov na globalni ravni v letu 2013 povečal za 21 odstotkov na 5,8 milijarde evrov, medtem ko je bila rast nakupa glasbenih aplikacij kar 77-odstotna. Nakup mobilnih aplikacij se je lani povečal kar za 2,3-krat na 11,7 milijarde evrov.

Medtem ko so bile ZDA tudi lani največji trg za digitalne vsebine, pa poročilo izpostavlja tudi druge države, ki imajo velik potencial rasti, kot tudi tiste, kjer so določene kategorije digitalnih vsebin še posebej močne. Velika Britanija, na primer, je eden najmočnejših trgov na področju spletne glasbe, čeprav poročilo napoveduje, da bodo igre na mobilnih napravah že letos prehitele spletno glasbo.

Tudi Japonska in Južna Koreja v digitalnem pogledu hitro rasteta, pri čemer so tamkajšnji potrošniki za igre in zabavne aplikacije namenili 4,4- oziroma 5,8-krat več denarja kot lani, tako da so, vsaj na Japonskem, mobilne aplikacije zdaj vodilna kategorija v sektorju digitalnih vsebin. Zanimivo je, da v Južni Koreji potrošijo več denarja za digitalne vsebine na prebivalca kot v ZDA, kar pri družbi IHS razlagajo z dejstvom, da so v Južni Koreji uspešneje poskrbeli za njihovo unovčenje kot »tradicionalno« razpoložene ZDA s svojimi velikimi ponudniki vsebin.

Med trgi z največjim potencialom rasti so snovalci poročila izpostavili Rusijo, kjer potrošniki za digitalne vsebine trenutno namenjajo še precej skromne zneske, a napovedujejo, da bo povpraševanje v Rusiji narekovala čedalje večja uporaba pametnih naprav, poleg tega pa so podjetja bolj kot v drugih državah pripravljena podpirati storitve, ki se financirajo iz oglaševanja.

Sektor digitalnih vsebin je zelo močan tudi v Nemčiji, pri čemer vodijo digitalne igre, zaradi česar je Nemčija prehitela Francijo po izdatkih za digitalne vsebine na prebivalca.


Vir: Warc