• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Gunn Report 2013: »Neumni načini smrti« z daleč največ nagradami

Po znamenitem Gunnovem poročilu, ki vsako leto razvršča oglaševalske agencije in njihova dela na podlagi osvojenih nagrad na največjih svetovnih oglaševalskih festivalih, je v letu 2013 največ nagrad prejela oglaševalska akcija »Neumni načini smrti« (»Dumb ways to die«), ki jo je ustvarila avstralska agencija McCann Melbourne.

Akcija »Neumni načini smrti«, ki jo je agencija McCann Melbourne zasnovala po naročilu avstralske železniške družbe Metro Trains, je največ nagrad pobrala v kategoriji filmskih oglasov in kategoriji digitalnih del, med celostnimi oglaševalskimi akcijami je zasedla drugo mesto, tretje mesto pa ji je pripadlo med tiskanimi oglasi. Gre za največkrat nagrajeno akcijo v zgodovini Gunnovega poročila, ki je pravkar izšlo že petnajsto leto zapored.

Na drugem mestu po številu prejetih nagrad v letu 2013 je akcija »Samo, da vam je udobno/Plaža« (»Whatever’s Comfortable – Beach«), delo newyorške agencije Wieden+Kennedy za blagovno znamko alkoholnih pijač Southern Comfort, na drugem mestu pa »Lov za pivom« (»Beer Chase«), ki ga je za avstralsko pivo Carlton Draught zasnovala agencija Clemenger BBDO Melbourne. Četrto mesto si delita oglas »Susan Glenn« za blagovno znamko moške kozmetike Axe, ki so ga ustvarili v newyorški agenciji BBH, in »Duša« (»Soul«), delo brazilske agencije Nazca Saatchi & Saatchi São Paulo za fotoaparate Leica M Monochrom.

Med tiskanimi oglasi je največ nagrad lani prejel oglas »Oznake za prtljago« (»Luggage Labels«), delo londonske agencije Ogilvy & Mather za turističnega ponudnika Expedia Travel. Na drugem mestu je oglas »Pelikani« (»Pelicans«), ki ga je za veleblagovnico Harvey Nichols ustvarila agencija Y&R Dubai. Tretje mesto si delijo kar trije oglasi: #Cokehands (agencija Ogilvy & Mather iz Šanghaja za Coca-Colo), že omenjeni »Neumni načini smrti« in »Lestvica najbogatejših 2013« (»Rich List 2013«), ki ga je za britanski časopis The Sunday Times ustvarila londonska agencija CHI & Partners.

Kot že omenjeno, so »Neumni načini smrti« pobrali največ nagrad tudi med digitalnimi deli. Na drugem mestu je Nike+Fuelband, delo newyorške agencije R/GA, na tretjem pa »Ogledovanje Adidasovih izložb« (»Window Shopping«), ki so ga za Adidas ustvarili v finski agenciji TBWA\Helsinki. Četrto mesto v tej kategoriji si delita deli »Sestavljajte s Chromom« (»Build With Chrome«), ki ga je avstralska agencija M&C Saatchi zasnovala za Google in Lego, in »Oblaki nad Kubo« (»Clouds Over Cuba«), delo ameriške agencije The Martin Agency za knjižnico in muzej JFK.

Med celostnimi oglaševalskimi akcijami je lani največ nagrad dobila akcija »Moja kri je rdeča in črna« (»My Blood Is Red & Black«), ki jo je ustvarila brazilska agencija Leo Burnett Tailor Made za krvno banko Hemoba in nogometni klub Vitoria. Na drugem mestu so »Neumni načini smrti«, na tretjem pa Nike+Fuelband. Na četrtem mestu je akcija »Nesmrtni navijači« (»Immortal Fans«), ki jo je za športni klub Recife zasnovala brazilska agencija Ogilvy Brasil, na petem pa akcija »Most življenja« (»The Bridge of Life«), delo južnokorejske agencije Cheil Worldwide za Samsungovo življenjsko zavarovalnico.

Prvo mesto med največkrat nagrajenimi agencijami v letu 2013 si delita ameriška Wieden+Kennedy in avstralska McCann Melbourne. Med peterico najuspešnejših so še brazilski agenciji AlmapBBDO in Ogilvy Brasil ter londonska agencija BBH in avstralska agencija Clemenger BBDO.

Največkrat nagrajena digitalna agencija je bila lani ameriška agencija R/GA, sledi švedska agencija Forsman & Bodenfors, na tretjem mestu je avstralski McCann Melbourne. Četrto mesto si delita brazilski AlmapBBDO in ameriški Wieden+Kennedy.

Med agencijskimi mrežami po številu osvojenih nagrad že osmo leto zapored vodi BBDO, na lestvici petih najuspešnejših mrež pa so še Ogilvy, DDB, Leo Burnett in McCann.

Nike in Volkswagen sta se v vsej zgodovini Gunnovega poročila izmenično potegovala za prvo mesto lmed oglaševalci z največkrat nagrajenimi oglasi – tokrat je lovoriko pobral Nike, Volkswagnu pa sledijo Axe (oziroma Lynx v nekaterih državah), Coca-Cola in Google.

Med državami so se po številu prejetih oglaševalskih nagrad v letu 2013 najbolje odrezale ZDA, sledi Avstralija, ki se je »vrinila« pred Veliko Britanijo, ki je bila v zadnjih štirinajstih letih največja tekmica ZDA. Na četrtem mestu je Brazilija in na petem Francija.

Neumni načini smrti so največkrat nagrajeni oglas v letu 2013.
Oglas za Expedio je lani pobral največ nagrad med vsemi tiskanimi oglasi.