• Facebook
  • Twitter
  • RSS

»Ko sedeš na napačen vlak, so vse postaje napačne«

S temi besedami o pomenu sprejemanja pravilnih odločitev je Ivan Stanković, direktor srbske oglaševalske agencije Communis DDB, sinoči sklenil predstavitev svoje knjige Kakologija, ki je pravkar izšla pri Marketing magazinu. Knjigo, ki po besedah Stankovićevega dolgoletnega prijatelja Branimirja Brkljača bralca razoroži s svojo iskrenostjo, bodo danes prejeli vsi naročniki Marketing magazina namesto običajne, mesečne izdaje revije.

Branimir Brkljač, soustanovitelj Studia Moderna, Ivan Stanković, avtor knjige Kakologija, in Marjan Novak, direktor in odgovorni urednik Marketing magazina. (Foto: Bojan Šverko)

Ivan Stanković v knjigi Kakologija s podnaslovom Razvoj in propad Saatchi Balkans 1990-2002 ne govori le o ustanovitvi prve mednarodne oglaševalske agencije v bivši Jugoslaviji, temveč v njej naniza tudi vrsto osebnih zgodb, ki so se mu pripetile, odkar se je začel ukvarjati z oglaševalskim poslom. Toda, kot je na včerajšnji predstavitvi knjige v povsem polnem lokalu FNX v Ljubljani povedal Stankovićev prijatelj Branimir Brkljač (ta je v Slovenijo prinesel kosmodisk in je soodgovoren za nastanek Studia Moderna, največjega podjetja za direktno prodajo v Evropi), knjiga ni samo osebna, ampak tudi strokovna, saj avtor na koncu vsakega poglavja izlušči poglavitne nauke na podlagi posamezne zgodbe.

Na predstavitvi knjige so se obiskovalci tako lahko nasmejali marsikateri duhoviti prigodi Ivana Stankovića, od tega, kako se je seznanil z »GRP-jem«, priljubljenim terminom v svetu tv-oglaševanja, in ga prinesel v Beograd, do tega, kaj pomeni ciljna skupina po črnogorsko. O sodobni oglaševalski panogi Stanković meni, da nima nobene povezave s tem, kakršna je bila nekoč, saj so spremembe danes edina stalnica. »Ko sem začel delati v oglaševalskem poslu, je bilo oglaševanje videti brez prihodnosti, saj smo se spraševali, kaj naj oglasi sploh počnejo v socializmu. Toda zdaj, ko je na svetu ogromno medijev v vsej njihovi raznolikosti, ima oglaševanje končno neko prihodnost,« je prepričan Stanković.

Na Slovenijo, s katero je bil poslovno zelo povezan, ima pozitivne spomine: »Slovenija je bila začetnica sodobnega pristopa v tržnem komuniciranju. Največ sem se naučil v agenciji Studio Marketing JWT, od koder izhaja tudi večina ljudi, ki se v Sloveniji še danes ukvarjajo z oglaševanjem.« Kot je v knjigi uspešno povezal osebno in poslovno plat svojega življenja, je tudi občinstvu nanizal nekaj pomembnih spoznanj, do katerih je prišel po svojem nedavnem vzponu na enega od himalajskih šesttisočakov. »Spoznal sem, da je pot pomembnejša od prihoda na cilj. Ko sem po hudih mukah priplezal na goro, mi to ni nič pomenilo, nobenega razsvetljenja nisem doživel in dal bi vse na svetu, da bi se od nekod pojavil helikopter, ki bi me popeljal nazaj v dolino. Tudi v agenciji Saatchi&Saatchi se nam je zgodilo podobno – nekje na poti se je naš cilj izgubil. Ko smo leta 1998 postali najboljša agencija nove Evrope na portoroškem festivalu Zlati boben in dosegli svoj cilj, smo propadli. V knjigi zelo odkrito pišem o tem, kaj se zgodi, ko padeš, potem ko si bil bog – in res smo bili bogovi, z največjimi proračuni, 40 milijoni letnega prometa, 250 zaposlenimi ... Potem pa je šlo vse po gobe,« je pripovedoval Stanković.

Brkljač (za katerega je bil včerajšnji dogodek menda njegov prvi javni nastop po dvajsetih letih bivanja v Sloveniji), je ob tem dodal, da Stankovićeva knjiga bralca razoroži s svojo iskrenostjo, predvsem do avtorja samega, saj »ne moreš, da mu ne bi verjel. Dogodke opisuje tako, kot so se zgodili, predvsem pa je pomembno to, kar se je iz njih naučil.«

Do katerih spoznanj se je Ivan Stanković dokopal v svoji dolgoletni oglaševalski karieri, boste lahko preverili tudi naročniki Marketing magazina, saj boste knjigo Kakologija prejeli brezplačno, in sicer namesto tokratne številke revije MM.

Branimir Brkljač, soustanovitelj Studia Moderna, Ivan Stanković, avtor knjige Kakologija, in Marjan Novak, direktor in odgovorni urednik Marketing magazina. (Foto: Bojan Šverko)
Jure Apih, Meta Dobnikar in Janez Damjan. (Foto: Bojan Šverko)
Predstavitve knjige Kakologija se je udeležilo približno 100 gostov. (Foto: Bojan Šverko)
Ivan Stanković, Marjan Novak in Branimir Brkljač. (Foto: Bojan Šverko)
Branko Đurič. (Foto: Bojan Šverko)
Knjiga Kakologija je opremljena z ilustracijami Slavimirja Stojanovića.
Branko Đurić in Branimir Brkljač. (Foto: Bojan Šverko)
(Foto: Bojan Šverko)
Meta Dobnikar, Janja Božič Marolt in Jure Apih. (Foto: Bojan Šverko)
Ivan Stanković si je po predstavitvi vzel čas za podpisovanje svoje knjige. (Foto: Bojan Šverko)
Janez Damjan in Iztok Sila. (Foto: Bojan Šverko)
Naročniki MM-a bodo knjigo Kakologija prejeli brezplačno. (Foto: Bojan Šverko)