• Facebook
  • Twitter
  • RSS

15. SEMPL: »Rešitev za medije je v optimizaciji poslovnih modelov«

Danes se je v Portorožu začel dvodnevni Seminar medijskih trendov (SEMPL). V prvi polovici današnjega konferenčnega programa je polna dvorana udeležencev poslušala o medijskih trendih in prihodnosti medijev v Sloveniji, na Hrvaškem in v Srbiji. Izvedeli smo, kako učinkovit je lahko gverilski marketing z močno podporo glasbe in kako se vedejo neracionalni potrošniki.

Udeleženci okrogle mize Medijski konklave – beli dim nad Balkanom: Janja Božič Marolt, Pavel Stanchev, Tomislav Wruss, Marjan Novak in Tomaž Drozg. (Foto: Bojan Šverko)

Uvod v okroglo mizo z naslovom Medijski konklave – beli dim nad Balkanom je z raziskavo medijskih trendov v Sloveniji, Srbiji in na Hrvaškem naredila Janja Božič Marolt, predsednica Mediane, ki je med drugim povedala, da v omenjenih državah od leta 2008, branost tiskanih medijev še naprej upada. Poslušanje radijskih postaj je po drugi strani večinoma ostalo brez večjih sprememb. Priljubljenost vsebin na spletu narašča, največji uporabniki so predstavniki generacije Y.

Sodelujoči na okrogli mizi so predstavili svoj pogled na spreminjajoči se medijski trg in razpravljali o rešitvah za uspešno poslovanje medijev v prihodnje. Pavel Stanchev, direktor medijske družbe Antenna Group Balkan, za prihodnje leto napoveduje padec prihodkov medijev na vseh treh trgih, vzrok bo nadaljnji padec BDP in padec cen medijev, kar pa je slabo izhodišče za oglaševalce. Medijski trgi se bodo zatem ustalili, preživeli bodo najboljši. Prihodnost medijev vidi v internetu.

Da se morajo mediji prilagoditi trenutnim razmeram na medijskem trgu, je povedal Tomaž Drozg, direktor in lastnik založniške hiše Adria Media Ljubljana, in dodal, da se tuji investitorji raje odločajo za investicije na tujih trgih, kjer ne primanjkuje vizije in razumevanja za spremembe. Tomislav Wruss, urednik hrvaškega časnika Jutarnji list, rešitev medijev vidi v optimizaciji blagovnih znamk, ki so ostale brez identitete, v uvedbi novih ali obstoječih poslovnih modelov, v ustvarjanju novih izdelkov, ki jih trg potrebuje. Okroglo mizo je krmaril Marjan Novak, direktor in odgovorni urednik Marketing magazina.

Parag Bhandari, ustanovitelj in direktor ameriške agencije UG Strategies, ki se ukvarja s snovanjem marketinških strategij za ciljno skupino mladih med 16. in 35. letom, je na praktičnih primerih prikazal, kako oblikujejo promocije s pomočjo gverilskega marketing in glasbe. Slednja je zanj nekaj organskega, pristnega in najprimernejša za vzbujanje čustev, ki so bistvo oglaševanja. Prednosti gverilskega marketinga vidi v nizkih stroških, nekonvencionalnem pristopu in učinkovitosti, pri tem so rezultati običajno zelo visoki.

O vedenjskih vzorcih neracionalnega potrošnika je spregovoril Gerhard Fehr, direktor švicarske svetovalne družbe FehrAdvice, ki je s pomočjo praktičnih primerov in neposrednega glasovanja udeležencev v dvorani prikazal, da je realnost odvisna od percepcije posameznika. Rezultati glasovanja, ki so temeljili na ceni izdelka, so pokazali, da se potrošniki ne odločamo racionalno, saj se ne odločamo na podlagi cene. Ta igra veliko vlogo le, kadar je hkrati podoben izdelek na voljo brezplačno, v tem primeru se vedenje potrošnika popolnoma spremeni. Potrošniki delujemo intuitivno, hitro in impulzivno, zato smo v določenih situacijah nepotrpežljivi, brez samokontrole in nevzdržni.  Sicer pa imajo večjo vrednost za potrošnika blagovne znamke s tradicijo, z zgodbo.

Yannig Roth, doktorski študent na pariški fakulteti Panthéon-Sorbonne in član raziskovalne ekipe pri spletnem portalu eYeka, je govoril o razvoju in namenih uporabe množičenja (»crowdsourcing«). Osnovni namen je zbiranje idej, saj kreativnost posameznika več ne zadostuje.  Vzporedno z glavnim programom je v obliki petminutnih predstavitev potekal pregled 25 najzanimivejših del agencijskega tržišča v šestih državah BalCannes.

V drugi polovici dneva bodo nastopili Sašo Pešev, generalni direktor makedonske oglaševalske agencije New Moment New Ideas Company, Kivilcim Kayabali, turška partnerica ameriške nevromarketinške agencije SalesBrain, in Todd F. Brown, izvršni podpredsednik za poslovni razvoj v ameriškem podjetju yap.TV. Sledila bo okrogla miza »Potrebujemo partnerje, ne sovražnikov«, na kateri se bodo Magdalena Malinova, podpredsednica poslovnega razvoja in strateškega partnerstva pri ameriški družbi za tv-analitiko Iptvbeat.com, Janja Božič Marolt, predsednica Mediane, Ante Šalinović, direktor raziskav pri raziskovalni družbi Ipsos Puls iz Hrvaške, Darko Brocić, direktor raziskovalne hiše Nielsen iz Srbije, pogovarjali o medijskih raziskavah v regiji.