• Facebook
  • Twitter
  • RSS

So ljudje imuni na oglaševanje, ko v kinu grizljajo pokovko?

Grizljanje pokovke v kinu očitno ni moteče le za sogledalce, temveč tudi za oglaševalce. Skupina raziskovalcev z Univerze v Kölnu je namreč ugotovila, da smo zaradi žvečenja imuni na oglaševanje.

Foto: dreamstime

Razlog, zakaj oglasom uspeva, da vtisnejo imena blagovnih znamk v naše možgane, je v tem, da naša usta in jezik samodejno simulirajo izgovorjavo novega imena, ko ga prvič slišimo. Vsakič, ko ponovno naletimo na ime, naša usta nezavedno vadijo njegovo izgovorjavo. Glede na raziskavo, objavljeno v znanstveni reviji Journal of Consumer Psychology, pa lahko žvečenje zmoti ta »notranji govor«, zaradi česar je ponavljanje odveč.

Raziskovalci so v kino povabili 96 ljudi in jim predvajali film, pred katerim se je odvrtela serija oglasov. Polovica sodelujočih je dobila brezplačno pokovko, medtem ko jih je polovica dobila le malo sladkorno kocko, ki se jim je v ustih takoj stopila. Test na koncu predvajanja je pokazal, da oglasi niso imeli nobenega učinka na tiste gledalce, ki so ves čas med njihovim gledanjem grizljali pokovko, medtem ko so ostali udeleženci izkazali pozitivne psihološke odzive na izdelke, na katere so naleteli v oglasih.

»Povsem običajno grizljanje pokovke je povzročilo, da so postali udeleženci imuni na prodorne učinke oglaševanja,« je povedal Sascha Topolinski, eden od raziskovalcev, ki namiguje, da bi njihova ugotovitev lahko pomenila konec tradicionalnih avtomatov s pokovko v preddverju kinematografov. »Naša ugotovitev pomeni, da prodaja prigrizkov v kinih dejansko spodbija učinke oglaševanja, kar je v nasprotju z obstoječimi marketinškimi strategijami. V prihodnosti bodo oglaševalci, ki promovirajo novo blagovno znamko, verjetno hoteli preprečiti prodajo prigrizkov pred samim filmom,« drzno napoveduje Topolinski.

Vir: Guardian


ds by The Guardian