• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Zlati boben: »Oglaševalci, ne bojte se izgube nadzora!«

Drugi dan mednarodnega oglaševalskega festivala Zlati boben je minil v znamenju oznamčenih vsebin in zabave, udeležencem pa so oglaševalski kreativci podali tudi številna nasvete, kako se znajti v novem svetu, kjer je moč v rokah potrošnikov.

Predstavniki agencije McCann iz Romunije (z leve proti desni): Catalin Dobre, Nir Refuah in Adrian Botan. (Foto: Zlati boben)

Hiter razvoj digitalnega tehnologije je »osvobodil« potencial za ustvarjanje vsebin in njihovo distribucijo na neslutene načine. Ljudje imajo na voljo ogromno izbiro, kaj bodo gledali, odkrivali, brali, urejali in delili. Toda vsebina mora biti takšna, da jih zabava, vznemirja in jih ne nazadnje pripravi do tega, da jo delijo naprej. Oglaševalci v vedno večji meri vstopajo v ta prostor ter iščejo kreativne načine, kako preko vsebin podajati marketinška sporočila.

To so bila izhodišča, ki so si jih v svojih prispevkih zastavili predavatelji v dopoldanski sekciji drugega dne oglaševalskega festivala Zlati boben, namenjeni oznamčenim vsebinam in zabavi.  Andrew Canter, direktor britanske agencije BCMA, je predstavil izsledke raziskave o oznamčenih vsebinah v digitalni dobi, dobi, v kateri lahko vsak potrošnik postane njihov ustvarjalec. Med njenimi ugotovitvami je izpostavil dejstvo, da gre za popolnoma nov svet, kjer na blagovne znamke čakajo tako priložnosti kot nevarnosti. Moč potrošnikov je vedno večja, zato se morajo podjetja in njihove blagovne znamke preobraziti in organizirati, da se bodo lažje prilagodila novi realnosti.

Claire Heys, direktorica za komercialna partnerstva pri britanski televizijski družbi ITV, je s konkretnimi primeri serij in oddaj prikazala, kako poteka sodelovanje med televizijo in oglaševalci v obliki partnerstev z blagovnimi znamkami. »Oglaševalci so vedno bolj zainteresirani, da uporabijo naše serije, ki že uživajo velik ugled med našimi gledalci, in z umeščanjem svojih vsebin poskrbijo za večjo prepoznavnost blagovnih znamk. Strategija partnerstev z blagovnimi znamkami je po dobrem letu dni, odkar jo izvajamo, postala vodilna strategija znamčenja,« je povedala Heysova.

Sledil je nastop Jureta Apiha, ustanovitelja Zlatega bobna, zdaj pa predsednika Medcelinskega oglaševalskega pokala (The CUP), ki je prikazal zmagovalna dela na tem tekmovanju, ki združuje najpomembnejše regionalne festivale po svetu. V kreativni akademiji agencije McCann Group so udeleženci lahko prisluhnili odgovornim za najbolj prepoznane romunske oglaševalske akcije zadnjih let – Adrianu Botanu, podpredsedniku za kreativno odličnost pri agenciji McCann WorldGroup za Srednjo in Vzhodno Evropo, Niru Refuahu, direktorju agencije MRM Worldwide iz Romunije, in Catalinu Dobreju, izvršnemu kreativnemu direktorju romunske agencije McCann. Kot so povedali, so se marsikaj naučili pri snovanju akcij za čokolade Rom, predvsem pa, da morajo biti blagovne znamke pripravljene odreči se nadzoru in osvojiti digitalni svet. »Sprejmite avtoriteto potrošnikov, saj sicer znajo postati nasilni,« so se pošalili, oglaševalcem pa svetovali še, da morajo biti fleksibilni, saj je včasih nemogoče načrtovati vnaprej, predvsem pa naj se ne bojijo napak in spodletelih podvigov.

Podobno je menil tudi Kris Hoet,direktor digitalnega področja pri belgijski agenciji Duval Guillaume Modern, ki se je posvetil družbeni valuti, ki spodbuja pogum in kreativnost. »Blagovne znamke so izgubile moč nadzora. Nadzor zdaj pomeni pripovedovanje zgodb. Izguba nadzor pa pomeni, da date ljudem zgodbo, ki jo pripovedujejo. In pri tem so digitalni mediji zelo priročni,« meni Hoet. Tako kot že njegovi predhodniki tudi Hoet menil, da mora blagovna znamka provocirati in zabavati, pri tem pa izpostavil znani primer Carlsbergovih motoristov. »Bodite nespoštljivi, delajte osupljive stvari, prepustite se,« je povzel.

Ali Ali je egiptovski režiser, ki je pred letom in pol zapustil agencijski svet in se povsem posvetil režiji. V svoji desetletni karieri kreativnega direktorja je prejel kar šest kanskih levov za svoja oglaševalska dela ter številne druge nagrade na oglaševalskih festivalih in velja za človeka, ki je močno vplival na oglaševalsko panogo Bližnjega vzhoda. Na pol v šali, na pol zares je izpostavil enajst »neumnih stvari«, ki se jih je naučil v oglaševanju:

1. Oglaševanje ni znanost, večina ljudi ga jemlje preresno

2. Ljudje imajo boljše stvari za početi, kot da gledajo vaše oglase

3. Dobro je ostati neizkušen, ne postanite oglaševalski strokovnjak

4. Oglasi naj bodo preprosti, neumni. Ali kot pravi Ali Ali: »Prihodnost oglaševanja je neumna. Vrnilo se bo nazaj k svojim koreninam in postalo enostavno, s preprostimi sporočili.«

5. Naročniku predstavite le eno, najboljšo idejo, sicer se bo odločil za vse tri, ki ste mu jih predstavili

6. Naročniku zbujajte nelagodje, saj zadovoljen naročnik ni vedno najboljši znak

7. Naročnik ni vedno kralj, razen če je dejansko kralj (kot se je zgodilo Ali Aliju, ki je delal tudi za maroškega kralja)

8. Spoštujte izdelek bolj, kot spoštujete sam proces

9. Hitreje je boljše.

10. Ko v agenciji ne počnete ničesar, je bolje, da greste ven in nekaj delate

11. Če ste ustvarili resnično slab oglas, se pretvarjajte, da niste imeli nič opraviti z njim.

Drugi dan festivala se je končal s predvajanjem dokumentarnega filma Balkanski duh (Balkan Spirit) nemškega režiserja Hermanna Vaskeja.