• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Dvajset let Connecte: s čim manj doseči čim več

Oglaševalska agencija Connecta to poletje praznuje že dvajseto obletnico delovanja. Ob tej priložnosti smo njeno kreativno direktorico Natašo Potočnik, pobudnico ustanovitve agencije, povprašali po njenih začetkih, najuspešnejših projektih in zdajšnjemu stanju v slovenski oglaševalski panogi.

V Connecti se že od leta 1993 ukvarjajo z agencijskimi storitvami polnega servisa, od produkcije radijskih spotov, ustvarjanja novih blagovnih znamk, namiznega založništva, izdajanja lastnega časopisa Časopes do trženja in medijskega zakupa. Pod blagovno znamko Connecta danes ustvarjajo direktor Peter Arčon, kreativna direktorica Nataša Potočnik, art direktorica Darja Klančar, vodja projektov Dragan Vučič, strokovnjak s področja intelektualne lastnine in blagovnih znamk Peter Rondaij ter specialista za spletne projekte David Klasinc in Damjan Košir.

Kot pravi Nataša Potočnik, sicer tudi pobudnica ustanovitve Connecte, se je Connectina zgodba začela z Marketing magazinom, saj so jo doživeti opisi nagrajenih oglasov na Kanskem oglaševalskem festivalu usodno »zastrupili« že v najstniških letih. »Med našimi prvimi naročniki so bili Drogerija, Decra, Slovenijales, Clarus ... Kot majhna agencija smo nudili servis predvsem manjšim naročnikom, kar nas je prekalilo v danes najpomembnejši vrednoti, kako s čim manj doseči čim več,« pravi Potočnikova.

Po njenih besedah so že zelo zgodaj osvojili splet, kot je bila na primer postavitev prve spletne strani vsem Toyotinim zastopnikom po nekdanji Jugoslaviji. V najbolj plodnih letih je v Connecti združevalo moči ducat rednih sodelavcev, skrbeli so za družbe Medvešek Pušnik, Yucca Boats, Toyota Adria / Center in Stratum ter sodelovali s podjetji Lek, Pliva, Gorenjska banka, Berlitz, Don Don, Johnson & Johnson Vision Care in drugimi. »Ustvarjali smo nove znamke in strategije, ena naših najljubših je Forma F+ Jureta Koširja in Grega Erbežnika, ponosni pa smo tudi na uspešno prenovo logotipa znamke Peko,« pripoveduje Potočnikova.

Nove priložnosti v razvoju znanj s področja digitalne komunikacije

Toda, kot pravi kreativna direktorica Connecte, so recesija, stečaji in neplačila zamajali tudi njihove temelje in jih prisilili v organizacijsko preoblikovanje in optimizacijo. Nove priložnosti so tako našli v razvoju znanj s področja digitalne komunikacije in celovitega upravljanja blagovnih znamk ter razvoja lastnih projektov. Med njimi Potočnikova omenja portal Varna starost, namenjen komunikacijski s starejšimi, ki je prerasel v samostojno podjetje, pomagajo pa tudi pri zagonu inštituta za proaktiven pristop Proactivita, ki orje ledino na področju osebne asistence in uvajanja tako imenovanih »concierge« storitev. Nabor storitev so letos zaokrožili še z vpisom v register zastopnikov za modele in znamke pri Uradu za intelektualno lastnino RS ter s tem postali prvi in edini »one stop shop« za blagovne znamke, kjer na enem mestu poskrbijo za celoten servis, od  imena, celostne podobe, komunikacijske in tržne strategije do vrhunske izvedbe elementov ter tržno-komunikacijskih akcij. Potočnikova še posebej izpostavlja digitalno komunikacijo, ki je integrirana v vsako poro nove znamke.

Ko računi za opravljeno delo ostanejo neplačani

Kljub temu, da v Connecti nenehno iščejo nove poslovne priložnosti, pa stanje na slovenskem trgu ocenjujejo kot resno in nadvse zaskrbljujoče. »Težave povzroča plačilna nedisciplina. Nič ne pomaga, če agencija ustvari svežo, izvirno in prepričljivo rešitev, ponudi nizko ceno in zmaga na natečaju, na koncu pa račun za opravljeno delo ostane neplačan. Še huje je, kadar mora agencija za (neplačane) oglase plačati medijem, naročnik pa na primer prijavi stečaj,« o zagatah, s katerimi se dandanes soočajo agencije, pravi Potočnikova.

Poleg tega se je trgu pojavilo veliko novih imen z dumpinškimi cenami. »Temu konkurira še kup »kvazi« spletnih strokovnjakov, za povrh pa je vse manj podjetij, ki bi se res zavedala, da je oglaševanje investicija. V Sloveniji se še vedno preveč pozornosti polaga v kratkoročne, takojšnje učinke oglaševanja, namesto da bi konsistentno sledili strategijam in gradili na dolgi rok,« opaža Potočnikova in k temu dodaja, da enako velja tudi za državo Slovenijo samo, ki bi za lastno prepoznavnost nedvomno potrebovala strategijo in agencijo.

Ideje ne smejo biti zastonj!

Potočnikova izpostavlja še en pereč problem, ki tare slovenske oglaševalske akecije – neplačane natečaje, na katere je povabljen kup agencij, ki morajo predstaviti kompleksne rešitve in ideje, agencija pa ne dobi povrnjenih niti materialnih stroškov. Prihaja pa tudi do tega, da podjetja predlagane odeje prilagojeno uporabijo v lastni produkciji, medtem ko natečaj ostane nerealiziran.

»Zato podpiramo naprezanja Slovenske oglaševalske zbornice in pozivamo naročnike k doslednemu spoštovanju pravil Dobre prakse, agencije pa pozivamo, da netransparentnim in neplačanim natečajem skupaj rečemo odločen ne. Kajti tisto, kar znamo najbolje, zaradi česar nas potrebujejo in to, kar prodajamo, so prav ideje. Zato ideje ne smejo biti zastonj,« je prepričana Potočnikova, ki še dodaja, da k sreči za vsakim dežjem posije sonce, o čemer ne nazadnje govori tudi dejstvo, da se je Connecti kljub vsem težavam uspelo obdržati dvajset let, kar za slovenski trg gotovo ni malo.

Vodilna predstavnika Connecte – kreativna direktorica Nataša Potočnik in direktor Peter Arčon.