• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Storitveno oblikovanje kot priložnost za poslovni uspeh

V okviru spremljevalnega programa 23. bienala oblikovanja danes v Ljubljani poteka simpozij Oblikovanje doživetij: Procesi storitvenega oblikovanja, ki v središče postavlja panogo storitvenega oblikovanja. Osrednji govorec na dogodku je britanski strokovnjak za storitveno oblikovanje Daniel Letts, ki je med drugim povedal, da organizacije in podjetja po svetu izgubijo veliko denarja in časa zaradi slabo oblikovanih storitev.

Dobro storitveno oblikovanje je tako priložnost za poslovni uspeh in doseganje zadovoljstva uporabnikov, pravijo v Regionalni razvojni agenciji Ljubljanske urbane regije (RRA LUR), ki organizira simpozij v sodelovanju z Muzejem za arhitekturo in oblikovanje ter Uradom RS za intelektualno lastnino.

Po besedah direktorice RRA LUR Lilijane Madjar storitveni sektor v Sloveniji predstavlja več kot 65 odstotkov bruto družbenega proizvoda, v Ljubljanski urbani regiji (osrednjeslovenska statistična regija) pa je ta delež še za deset odstotnih točk višji. »Storitve so izjemno pomemben del našega gospodarstva. Kakovostne storitve potrebujemo tudi na področju zdravstva, javne uprave in drugih javnih institucij, kjer dobra uporabniška izkušnja povečuje zadovoljstvo uporabnika in učinkovitost institucij,« je povedala Madjarjeva.

Barbara Predan iz društva Pekinpah, ki vsebino storitvenega oblikovanja uvaja na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje ljubljanske univerze je pojasnila, da je bistvo v razumevanju, da je vse oblikovano, tako oprijemljivo kot neoprijemljivo. »Oblikovano pa je dobro ali slabo. Zato, da bo rezultat dober in zadovoljiv za čim večje število deležnikov, je nujno prepoznati pomen načrtnega oblikovanja storitev in k temu pritegniti oblikovalce, ki imajo znanje, kako kompleksne procese prevesti na kar se da uporabne, enostavno razumljive in učinkovite procese,« meni Predanova.

Simpozij se bo končal z okroglo mizo s predstavniki oblikovalske stroke in storitvenih podjetij. V pogovoru, ki ga bo vodil strokovnjak za uporabniško izkušnjo Mitja Mavsar, se bo občinstvo seznanilo, kako k razvoju novih storitev pristopa ponudnik mobilnih storitev družba Debitel in kako uporabniško izkušnjo javnega prevoza razvijajo v Ljubljanskem potniškem prometu. O svojih izkušnjah s storitvenim oblikovanjem bosta spregovorila Ana Osredkar iz Gorenjevega Design Studia in Luka Stepan iz Gigodesigna. V pogovoru bo sodelovala tudi Tina Zajec iz Urada RS za intelektualno lastnino.