• Facebook
  • Twitter
  • RSS

»Naša strategija je pot srca in zdravega razuma«

Gosta tretjega MM-ovega ZooMMinarja30' sta bila predstavnika Radenske, direktorica marketinga Egle Wehle in predsednik uprave Marián Šefčovič. V pogovoru sta med drugim povedala, kako so se v Radenski soočili s »koronakrizo« in kako so priskočili na pomoč gostinskemu sektorju, pa tudi, kaj se je letos zgodilo s tradicionalnim Maratonom treh src.

Litvanka Egle Wehle je svojo marketinško kariero začela v češki podružnici družbe Nestlé, leta 2010 se je pridružila Kofoli, češkemu proizvajalcu brezalkoholnih pijač, nato pa jo je pot vodila v Slovenijo. Leta 2015 je postala vodja marketinga v Radenski, danes pa je direktorica marketinga v Radenski Adriatic. Marian Šefčovič pa je svojo poslovno pot začel v podjetju Kofola, ki se je leta 1999 imenovalo Santa Nápoje Slovakia. Izvršni direktor Radenske je od marca 2015, poleg tega pa je tudi predsednik uprave in snovalec korporativne blagovne znamke Radenska Adriatic.

Bistvena je simbolika treh src

Sogovornika sta povedala, da sta se na Slovenijo hitro navadila in jo tudi vzljubila; še posebej sta jima pri srcu narava in prijaznost ljudi. Tudi blagovna znamka Radenska ju je v trenutku osvojila. »Simbolika treh src izraža najbolj bistveno za večino od nas, ne glede na narodnost – to so ljubezen, potreba po povezanosti, zaupanje, zdravje in zdrav življenjski slog. To so najpomembnejše stvari v življenju,« je prepričana Egle Wehle.

Ko je podjetje Kofola pred petimi leti kupilo Radensko, so močno spodbudili tržno komunikacijo za paradno znamko Radenska in druge, kot sta Ora in Oaza. Znamke so tudi pomladili in približali mlajšim ciljnim skupinam. »Naša strategija je pot srca in zdravega razuma. 'Recept' je v resnici precej preprost: če želimo imeti močno blagovno znamko, moramo povedati njeno zgodbo. Če želimo povedati zgodbo, jo moramo predstavljati. Če jo želimo predstavljati, moramo v to tudi vlagati. In vse te korake smo tudi naredili v zadnjih petih letih, pri čemer pa v mislih nimam le oglaševanja in komuniciranja, temveč tudi naložbe,« pravi Wehlejeva. Veliko pozornosti so namenili tudi vizualnemu in estetskemu vidiku izdelkov. Celoten nabor izdelkov so zato (v večji ali manjši meri) spremenili oziroma posodobili, saj se zavedajo, da je konkurenca močna in je treba narediti vse, kar lahko, da na prodajnih mestih pritegnejo pozornost potrošnikov. 

Ne le »lepe« ideje, pomembne so vrednote

»Hkrati pazimo na to, da ima naše komuniciranje rdečo nit, ki se vije skozi leta, oziroma da smo pri njem konsistentni. Pri izbiri kreativnih rešitev ne iščemo le 'lepe' ideje, ampak takšno, ki najbolje ponazarja vrednote blagovne znamke. Ni skrivnost, da smo za komuniciranje Radenske izbrali bolj čustveno pot; veseli pa nas, da smo spremenili tudi način komuniciranja blagovne znamke Ora,« je povedala Wehlejeva.

Njena najljubša oglaševalska akcija za Radensko je sicer prva, pri kateri je sodelovala leta 2016, v lepem spominu pa ji je ostalo tudi lansko praznovanje 150. obletnice blagovne znamke: »To je bila akcija, ki je vključevala predstavitev novega dizajna, spletno in trgovinsko nagradno igro ter televizijsko in zunanje oglaševanje.« »V praznovanje smo vključili tudi zaposlene, saj smo želeli v to priložnost vključiti tudi sodelavce,« jo je dopolnil Marian Šefčovič.

Marketinške aktivnosti krepijo tudi zunaj Slovenije. S prihodom na slovenski trg so videli velik potencial blagovne znamke Radenska, ki so jo želeli vrniti na trge nekdanje Jugoslavije. S Hrvaško jim je to že odlično uspelo, čedalje bolj pa se uveljavljajo tudi v Bosni in Hercegovini, kjer je Radenska zelo močna blagovna znamka.

Nekatere stvari preprosto sodijo skupaj

V pogovoru so se dotaknili tudi koronavirusa in pandemije, razmer, s katerimi so se tudi v Radenski soočili prvič. »Zadnja leta smo se močno osredotočali na distribucijo gostinstvu, z zaprtjem lokalov in restavracij pa smo kar naenkrat izgubili ta pomemben segment. Ves čas karantene smo bili v stiku s svojimi distributerji in številnimi gostinci, ki smo jim želeli pomagati. Iz tega je nastala ideja #zaskupaj, s katero smo začeli takoj, ko so se gostinski lokali odprli,« pravi Marian Šefčovič. Ideja se je rodila v času karantene, ko so vsi čutili, da potrebujemo nekaj optimizma. Zgodbo »Za skupaj« so sicer začeli pisati že pred leti, ko so ugotovili, da nekatere stvari preprosto sodijo skupaj, na primer Radenska in kava. Zdaj so jo dopolnili in hitro postavili spletno stran zaskupaj.si, preko katere so potrošnikom omogočili 10.000 kuponov za Radensko in kavo. »To je za nas konkreten korak, za katerega verjamemo, da bo pomagal gostincem, hkrati pa prinesel nekaj veselja potrošnikom, ki so 'lačni' druženja,« sta povedala sogovornika.

Čas samoosamitve so v podjetju razdelili na dva dela – v prvem delu so se osredotočili predvsem na to, da je v proizvodnji vse potekalo čim bolj normalno, v drugem delu pa na pomen komuniciranja med zaposlenimi. Tako je nastal videointranet, preko katerega so tedensko nagovarjali sodelavce, jih seznanjali, kako poteka delo v proizvodnji in od doma, in podobno. Posnetki, ki so jih delili, so bili zelo gledani in ugotovili so, da je tovrstna komunikacija zelo dobra in bodo z njo še nadaljevali.

Maraton letos virtualen

Ob koncu pogovora sta sogovornika izpostavila še eno posledico karantene – tradicionalnemu Maratonu treh src, ki letos praznuje 40. obletnico, bi se morali letos odpovedati, a so se raje odločili, da ga izpeljejo malce drugače. V soboto, 15. maja 2020, so povabili tekače, da so tekli v bližini svojih domov, utrinke in čase s teka pa so delili preko družbenih omrežij. Maraton je bil tako letos virtualen, sami pa so dokazali, da se lahko z nekaj kreativnosti in inovativnosti soočiš z vsako situacijo.