• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Aljoša Bagola: »Dovolite si biti kreativni.«

Na včerajšnjem MModernem seminarju »Kreativnost, prosim« v organizaciji revije Marketing magazin je kreativni direktor Aljoša Bagola predstavil najuspešnejše oglase iz svoje 20-letne oglaševalske kariere, podal nekaj nasvetov, ki jim sam sledi pri ustvarjanju oglasov, in spregovoril tudi o nekaterih pasteh sodobnega sveta, ki lahko vodijo do pretirane izčrpanosti in celo izgorelosti kreativnega posameznika. Na dogodku je uredništvo Marketing magazina podelilo tudi priznanja izjemnim posameznikom, podjetjem in projektom, ki so še posebej zaznamovali slovensko oglaševalsko in medijsko pokrajino v preteklih desetih letih.

Foto: Črt Piksi

Aljoša Bagola, dolgoletni kreativni direktor v agenciji Pristop in avtor knjižne uspešnice Kako izgoreti, je poudaril, da kreativnost ni nekaj samoumevnega, ampak si jo moramo dovoliti: »Podelimo si mandat, da smo lahko kreativni. Kreativnost vedno pride z zahtevo po spremembi in sprememb se ljudje bojimo, a to, da si nekaj dovolimo, je najpomembnejše v življenju. Ko si dovolimo svojo edinstvenost, začnemo živeti,« je dejal med drugim.

Izpostavil je tudi nekaj težav sodobnega sveta, med drugim dejstvo, da smo ves čas na razpolago in da je preprost način, da se temu izognemo, lahko že to, da ugasnemo vse opomnike na mobilnih napravah. »Šele ko nekaj počnemo 45 minut brez prekinitve, pademo v tako imenovani tok oziroma »flow« in če nas pri tem nič ne moti, nam to stanje zagotavlja izpolnjenost. Žal pa je to danes skoraj nemogoče, saj je v našem vsakdanu preveč motilcev, ki ta tok neprestano prekinjajo. Živimo v času, ko smo se navadili, da smo ves čas vsem na razpolago in to uničuje naša življenja,« pravi Bagola, ki dodaja, da se moramo naučiti postavljati meje.

Ob pregledu oglasov, ki jih je ustvaril v svoji 20-letni karieri, je udeležencem seminarja povedal, da se vselej trudi, da bi s svojimi oglasi ustvarjal močne zgodbe. Oglaševanje je nekoč poimenoval »Hollywood v Twitter formatu«, s čimer je želel poudariti, da bi morali oglaševalci znati povedati zgodbo v zgolj tridesetih sekundah. Pri tem sam vedno združuje vznemirljivost novega in udobje starega, za kar je skoval izraz »novostalgija«.

Seminarju je sledila podelitev MM-ovih priznanj desetletja, s katerimi so želeli v uredništvu MM-a izpostaviti največje dosežke in uspehe posameznikov in podjetij na področju oglaševanja in medijev. Priznanja so prejeli Aljoša Bagola (kreativni direktor desetletja), Pristop (agencija desetletja), Žare Kerin (oblikovalec desetletja), »Lahkonočnice« (oglaševalska akcija desetletja, ki so jo za A1 Slovenija ustvarili v agenciji Grey Ljubljana), A1 Slovenija (oglaševalec desetletja), Zavarovalnica Triglav (družbeno odgovorni oglaševalec desetletja), Timotej Gala (digitalna osebnost desetletja), BicikeLJ (medijska inovacija desetletja), Štartaj Slovenija (medijski projekt desetletja) in SEMPL (marketinška konferenca desetletja). Uredništvo MM-a je ob tej priložnosti podelilo še eno priznanje, in sicer lastniku revije Marketing magazin Marjanu Novaku za vizionarstvo in prebojne ideje v svetu medijev in komuniciranja.

Kreativni direktor desetletja Aljoša Bagola je povedal, da je priznanje sicer individualno, a brez ekipe in vodstva Pristopa ne bi bil tako uspešen.

Primož Pusar, partner in predsednik uprave Pristopa, je med drugim dejal, da uspeha že dolgo ne merijo s poslovnimi rezultati, ampak predvsem z zadovoljstvom naročnikov in partnerjev. 

Oblikovalec desetletja Žare Kerin se je za zaupanje zahvalil naročnikom, za sodelovanje pa sodelavcem v agenciji in zunaj nje. 

V imenu A1 Slovenija je nagrado prevzel Rok Zagruševcem, direktor upravljanja blagovne znamke in komunikacij, ki je dejal, da je to priznanje hkrati obveznost, da bodo še naprej ostali tako kreativni.

Timotej Gala, namestnik direktorja podjetja Httpool, obljublja, da je pred njimi še vrsta uspešnih let.

Luka Bajs, kreativni direktor v agenciji Grey Ljubljana, je prevzel nagrado za oglaševalsko akcijo desetletja, ki so jo prejele "Lahkonočnice". Ob tej priložnosti je dejal, da je to nagrada za povezanost in sodelovanje, pa tudi za pogum naročnika, ki je verjel v idejo.

Valerija Prevolšek, direktorica Media Poola in predsednica SEMPL-a, pravi, da so v desetih letih s pomočjo pravih partnerjev in ekipe ustvarili pomemben dogodek in da bodo z dobrim delom nadaljevali. SEMPL je namreč dobil priznanje za marketinško konferenco desetletja.

Priznanje za medijski projekt desetletja "Štartaj Slovenija" sta prevzela Mojca Randl, ustanoviteljica in direktorica skupine Formitas, in Aleš Muhič, direktor trženja v medijski hiši PRO PLUS. Ob tem sta dejala, da je projekt postal gibanje in da ju veseli, da delajo nekaj dobrega tudi za prihodnost.

V Zavarovalnici Triglav pravijo, da je nagrada potrditev njihovega komuniciranja. Že 120 let gradijo na zaupanju in s tem nameravajo nadaljevati tudi v prihodnje. Nagrado je prevzela Tjaša Kolenc Filipčič, direktorica službe za marketing, z ekipo.

Tomaž Žontar, vodja razvoja storitev in inovacij pri Europlakatu, pravi, da je BicikeLJ zgodba o uspehu, ki je ne primerjajo s slovenskimi mesti, ampak z evropskimi in svetovnimi prestolnicami. 

Marjan Novak, prejemnik nagrade za vizionarstvo in prebojne ideje v svetu medijev in komuniciranja, v družbi ekipe Marketing magazina.

Z leve: Tadej Premk, pomočnik direktorice, Gašper Meden, novinar, Marjan Novak, lastnik MM-a, Tina Guček, novinarka, Ariana Nina Eror, direktorica, in Simona Kruhar Gaberšček, glavna urednica.  

Več fotografij najdete tukaj.