• Facebook
  • Twitter
  • RSS

29. SOF: Direktorji marketinga, drznite si več!

Slovenska oglaševalska zbornica je danes predstavila ključne novosti 29. Slovenskega oglaševalskega festivala (SOF), ki bo 2. in 3. aprila 2020 v Portorožu. Predsednik žirije Aljoša Bagola je ob tem opozoril na »presihanje kreativnega talenta«, zaradi česar so komercialni projekti v Sloveniji čedalje manj drzni.

Predsednik letošnje žirije Aljoša Bagola

Mojca Briščik, izvršna direktorica Slovenske oglaševalske zbornice, je uvodoma predstavila prvi dve novosti letošnjega festivala. Ker prejšnja leta marsikomu ni uspelo najti prostega sedeža v glavni festivalski dvorani pred portoroškim hotelom Kempinski, bodo letos poskrbeli za prenos programa v živo, in sicer v dvorani Sophia. Večerni del festivalskega programa pa letos ne bo potekal v šotoru na prizorišču, ampak se seli v nekdanje skladišče soli Monfort. 

Mojca Briščik, izvršna direktorica Slovenske oglaševalske zbornice

Petra Krulc, predsednica Sveta tekmovalnega programa SOF in izvršna kreativna direktorica agencije Grey Ljubljana, je predstavila novosti, povezane s tekmovanjem. V osemčlanski primarni žiriji so Ljubo Bratina, umetniški direktor v agenciji Luna\TBWA, Zoran Gabrijan, kreativni direktor v agenciji Futura DDB, Uroš Goričan, kreativni direktor v agenciji Herman&partnerji, Milena Jakovljević, strateška direktorica v agenciji Mediodrom, Jure Korenč, tekstopisec v Agenciji 101, Mirka Modrinić, kreativna direktorica v agenciji Imago Bold, Katja Petrin Dornik, kreativna direktorica v agenciji Grey Ljubljana, in Blaž Verhnjak, kreativni vodja v agenciji Anomaly Amsterdam. Vodil jo bo Aljoša Bagola, kar je še ena od novosti – žiriji bodo namreč odslej lahko predsedovali tako neodvisni predstavniki stroke kot tudi vodilni kreativci, ki na festivalu s svojimi deli tudi tekmujejo. Žiriji bodo pomagali tudi pridruženi člani oziroma specialisti z določenih področij, ki bodo žirantom pomagali razumeti tekmovalno skupino in pripomogli k poglobljeni razpravi.

Petra Krulc, predsednica Sveta tekmovalnega programa SOF in izvršna kreativna direktorica agencije Grey Ljubljana

Struktura tekmovanja ostaja enaka; razdelili skupino »družbeno dobro«

Struktura tekmovanja ostaja enaka kot lansko leto – dela bodo prijavitelji lahko prijavili v sekciji KAJ (ki je razdeljena na osem skupin) in ZAKAJ (s šestimi skupinami). Znotraj sekcije ZAKAJ so skupino »družbeno dobro« razdelili na dve kategoriji, in sicer na oznamčeno in neoznamčeno družbeno dobro. Predsednik žirije Aljoša Bagola je ob tem opozoril na anomalijo v oglaševalskem prostoru, saj so po eni strani komercialni projekti čedalje manj drzni, po drugi strani pa presežne kreativne ideje nastajajo v nevladnih organizacijah. »Kreativci se soočajo z izčrpanostjo, kratkimi roki, naročniki pa jim ne dopuščajo izražanja svoje kreativnosti, zato ni presenetljivo, da se vedno bolj zatekajo k družbeno odgovornim projektom. Oglaševanja se je v zadnjih časih prav zato oprijel izraz 'advertising ambulance', ko kreativci rešujejo svet, saj tega ne morejo izživeti pri svojem vsakodnevnem delu za naročnike. Zato bi rad izkoristil to priložnost, da nagovorim direktorje marketinga v podjetjih in jih pozovem: izstopite iz območja ugodja in bodite drznejši! Kreativnost vedno pride z zahtevo po spremembi, ki je nekoliko neprijetna, a le tako nam lahko uspe,« je opozoril.

V ožji izbor le 20 do 25 odstotkov del

Ana Ivandić, podpredsednica Sveta tekmovalnega programa SOF in kreativna direktorica pri agenciji Innovatif, pravi, da se v ožji izbor uvrsti le 20 do 25 odstotkov del, kar pomeni, da je že uvrstitev mednje velik uspeh. Novost letošnjega tekmovanja je, da ima žirija pravico, da v dveh poljubnih tekmovalnih skupinah zlate nagrade ne podeli, če presodi, da prijavljena dela niso dovolj kakovostna.

Glasovanje za ožji izbor ter zlate in srebrne nagrade je javno, za velike nagrade in SOF SOF-a pa poteka v tajnosti. Dodala je še, da z velikimi nagradami žirija nagradi dela, ki so tako dobra, da se lahko postavijo ob bok delom na tujih oglaševalskih festivalih. Seveda pa najbolj izstopa najvišja nagrada, SOF SOF-a, namenjena delu, ki izkazuje najvišjo raven kreativne presežnosti in učinkovitosti.

Ana Ivandić, podpredsednica Sveta tekmovalnega programa SOF in kreativna direktorica pri agenciji Innovatif

Rok za prijavo del je 27. februar 2020, pri čemer organizatorji opozarjajo, da nova struktura tekmovalnega dela omogoča prijavo del v zelo raznolike tekmovalne skupine in kategorije ter tako ponuja široko paleto priložnosti za prijavo. Prijaviteljem svetujejo, naj skupine dobro preučijo in se odločijo za tiste prave na osnovi značilnosti, namena in učinka dela. Predstavitev dela naj bo jasna in razumljiva, veliko pozornosti pa naj namenijo predstavitvenim filmom, ki naj zajamejo bistvo in značilnosti kreativne komunikacije ter njen učinek na odziv ljudi. »Bodite kratki in jedrnati; manj je več,« še svetujejo.