• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Velike nagrade Epica: od »Knjige tamponov« do hekanja skirojev

Na 33. oglaševalskem tekmovanju Epica je slavilo nekaj starih in predvsem uspešnih znancev letošnjih oglaševalskih tekmovanj, nekaj pa je bilo tudi presenečenj.

Najprej nekaj številk. Največ nagrad med posameznimi državami je dobila Francija, in sicer 88 (od tega 12 zlatih). Regija Adriatik je letos ostala praznih rok. Med agencijskimi mrežami je največ nagrad prejel McCann (52, od tega 17 zlatih), med agencijami pa izstopata BBDO New York (15 nagrad, od tega tri zlate) in švicarska agencija Ruf Lanz z 18 nagradami, a med njimi nobene zlate. Med oglaševalci je prevladoval McDonald’s z 31 nagradami, od tega je 11 zlatih.  

Odnosi z javnostmi: Knjiga proti davčni diskriminaciji

Premierna velika nagrada za najboljšo akcijo odnosov z javnostmi gre komunikacijski akciji »Knjiga tamponov: knjiga proti davčni diskriminaciji« (»The Tampon Book: A Book Against Tax Discrimination«), ki jo je za organizacijo The Female Company ustvarila agencija Scholz & Friends Berlin. Gre za protest proti nepravični obdavčitvi ženskih higienskih izdelkov, ki so v Nemčiji še vedno dojemani kot prestižen izdelek in zato tudi bolj obdavčeni – z 19-odstotnim DDV. Izdali so knjigo in vanjo zapakirali 15 tamponov. Knjige (pa ne samo knjige, temveč tudi kaviar in umetniška dela) so namreč v nasprotju s tamponi obdavčene po le 7-odstotni davčni stopnji.

Najboljša uporaba alternativnih medijev: Ko neznana drogerija postane mestna atrakcija

V mobilni akciji »Pariški rendez vouz« (»The Parisien Rendez Vous«) sta oglaševalec oziroma naročnik, pariška drogerija Le Drugstore Parisien in agencija Wunderman Thompson za namen promocije »shekala« platformo. V tokratnem primeru je šlo za izposojo električnih skirojev. Izposodili so si prav vse skiroje tistega ponudnika in jih postavili pred drogerijo. Le Drugstore Parisien je tako vsaj za nekaj časa postala ena najbolj zaželjenih točk v Parizu, obisk trgovine pa se je povečal za 50 odstotkov.

Akcije z namenom: Microsoft s posebno konzolo spreminja igro

Med oglaševalskimi akcijami z namenom je zmagala akcija »Spreminjati igro« (»Changing the Game«), ki jo je za Microsoftovo konzolo Xbox Adaptive Controller ustvarila agencija McCann New York. Gre za projekt, katerega cilj je tehnologijo (oziroma »gaming«) približati vsem ljudem, tudi tistim z gibalnimi ovirami. V dokumentarnem video posnetku je agencija zajela resnične izkušnje ameriških otrok z omejeno gibljivostjo rok, ki poskušajo uporabljati igralno konzolo. Pretresljiv video, ki so ga predvajali tudi na letošnjem Superbowlu, prikazuje, kako je Microsoftova konzola vnesla veselje v življenje teh otrok, ki so se lahko zdaj igrali s svojimi prijatelji, ki se s podobnimi telesnimi omejitvami ne soočajo.

Oblikovanje: Pohištvo za ljudi z gibalnimi ovirami je lahko kul

Tudi Ikea je nagovorila invalidne ljudi, in sicer z izjemnim projektom »ThisAbles«, ki ga je prijavila izraelska agencija McCann Tel Aviv in je zanj dobila veliko nagrado v tekmovalni skupini oblikovanja. Navdihujoča akcija vključuje tehnologijo 3D-tiskanja, s čimer omogoča invalidnim osebam, da si prilagodijo pohištvo po svoji meri, poleg tega pa je tudi privlačno na pogled in cenovno dostopno.

Digitalne akcije: Nemški dvojniki globalnih znamenitosti

Nemškim železnicam je s premeteno digitalno akcijo uspelo 24-odstotno povečanje prihodkov. Kako? Nemške turistične atrakcije, ki so na nekaterih fotografijah videti zelo podobne globalno znanim destinacijam, so primerjali s svojimi manj slavnimi dvojniki. Pravijo, da se ni dobro primerjati z drugimi. Pri Nemških železnicah se očitno s tem ne strinjajo. Prav nasprotno, zelo se jim je obrestovalo. Oglaševalske akcije so se lotili z izhodiščem, da 72 odstotkov nemških turistov najraje dopustuje v tujini. Njihova naloga je bila Nemce prepričati, da je tudi domovina zanimiva za počitnikovanje in ni prav nič manj zanimiva kot lokacije, kjer najdemo trume turistov. V sodelovanju z agencijo Ogilvy in družbo Getty Images so preko posebnega algoritma našli domače lokacije, ki zelo spominjajo na oblegane turistične znamenitosti v tujini.

Televizijski oglasi: Mercedesov poklon ženski, ki je z avtomobilom prva prevozila več kot 100 kilometrov

Daleč največ dela je imela žirija pri televizijskih oglasih. Slavil je Mercedesov oglas »Bertha Benz«. Na 8. marec so se pri Mercedes-Benzu spomnili z oglasom, kjer so s svetom delili zgodbo Berthe Benz, ženske, ki je leta 1888 opravila prvo daljšo pot z avtomobilom. Oglas je delo kreativne agencije Antoni Berlin, v njem pa so želeli pokazati, s kakšnimi predsodki se je Benzova borila na svoji 106 kilometrov dolgi poti. Z oglasom se je režiser Sebastian Strasser želel pokloniti vsem močnim ženskam v zgodovini, ki so mladim dekletom pokazale, da imajo ženske lahko pomembno vlogo v družbi in da lahko spreminjajo svet.

 

Tiskani oglasi: Without the whole picture

Ob svetovnem dnevu svobode medijev so švedski distributer časopisov Pressbyran in časnik Ekspressen ter agencija Åkestam Holst z akcijo »Brez celotne slike« (»Without the Whole Picture«) poudarili moč imeti fotografa na pravem mestu ob pravem času. Sicer drugi ne bomo nikoli izvedeli, kaj se je zares zgodilo.

Posebne omembe

Zlato nagrado v kategoriji zdravja je dobil oglas »Bok Choy«, ki ga je za tajsko Fundacijo za promocijo zdravja zasnovala agencija Leo Burnett. Z oglasom fundacija na zelo nenavaden način oglašuje uživanje sezonskega sadja in zelenjave. Močno svetujemo ogled. Prav vsi člani žirije smo si bili enotni, da česa takega res ne vidiš vsak dan, sploh pa ne s strani javne institucije. Dve vprašanji: kaj za vraga se dogaja z dekličinimi očmi in po koliko ogledih oglasa se ti zmeša?

 

Moj osebni favorit je bil akcija »Tekalna steza«, ki je prejela zlati nagradi v kategorijah maloprodaje in humorja v oglaševanju. Za norveško verigo trgovin Rema 100 jo je zasnovala agencija Try. Rema preprostost poudarja z oglasom, kjer spremljamo možakarja, ki živi v najbolj pametnem domu, kar ste jih kdaj videli. Vse je mogoče aktivirati z glasom, tudi tekalno stezo. No, zaplete se pri njegovem jutranjem teku. Glasba iz radia namreč »zmoti« njegovega pametnega pomočnika do te mere, da ponori. Predstavljajte si na primer, da vaš normalen tempo predstavlja stopnja 4, nato pa radio zaigra skladbio Bryana Adamsa »Summer of 69«.

Predvsem ženski del žirije je prepričala akcija »Nična izdaja« (»The Non-Issue«), s katero se je L'Oreal v sodelovanju z agencijo McCann poklonil ženskam, starejšim od 50 let. V ta namen so izdali posebno izdajo revije Vogue, v kateri so modeli le starejše ženske, pa tudi pri ustvarjanju so sodelovale le ženske, starejše od 50 let. V kulturi, obsedeni z mladostjo, vsekakor dobrodošel opomin, da nisi večno star 21 let, in da je to popolnoma v redu.